Alimentatia vegana – intrebari si raspunsuri

Alimentatia vegana, adoptata in ultimul timp de multe vedete si nu numai, exclude complet toate produsele animale si alimentele preparate astfel. Adeptii acestui mod de a se hrani au si o “altfel” de conceptie asupra stilului de viata, care se bazeaza in primul rand pe aspecte etice.

Putem trai sanatos doar cu alimente vegetale?

In general, alimentatia vegana ofera cateva avantaje importante pentru sanatate, insa si pentru pierderea kilogramelor nedorite. Cu toate astea, din cauza faptului ca din corp lipsesc anumite substante nutritive, pe care acesta le sustrage din alimentele de origine animala, regimul vegan poate deveni periculos.

Substantele nutritive vitale, precum proteinele, vitamina B12, fierul, calciul si iodul sunt asimilate de catre organism aproape in totalitate din alimentele provenite de la animale. Astfel in cazul alimentatiei vegane, acestea trebuie inlocuite cu diverse substante preparate sau suplimente alimentare.

De aceea, atunci cand ne hotaram sa adoptam alimentatia si silul de viata vegan, este bine sa stim exact ce presupune acest lucru, sa ne documentam, astfel incat organismul nostru sa nu ajunga sa fie subnutrit.  Alimentele combinate in mod corect si corespunzator constitutiei noastre pot echilibra cat de cat lipsa substantelor nutritive necesare. Proteinele se gasesc in principal in cereale, nuci, alune, migdale, fistic si soia. Varza acra si drojdia contin vitamina B12. Produsele din faina integrala impreuna cu alimentele care detin vitamina C sustin si echilibreaza continutul de fier necesar organismului sanatos. Varza, brocoli, chimenul si prazul sunt furnizori importanti de calciu, iar iodul poate fi preluat din sarea de masa.

Specialistii sustin ca o alimentatie vegana pe viata sau pe o durata foarte lunga de timp nu este recomandata dat fiind faptul ca nu este diversificata, ca merge intr-o singura directie foarte limitata. Pe langa acest lucru, acest stil de viata nu este sanatos pentru persoanele in varsta, pentru cele bolnave, pentru femeile insarcinate, copii si tineri.

Sursa foto

A.V.

Articole asemănătoare

  • Alimentatia de post si sanatatea

    Traditia bisericii noastre invata ca se cuvine sa intampinam marile sarbatori din an cu sufletul si trupul curat. Postul Craciunului, care tocmai a inceput, reprezinta un mijloc de a duce la indeplinire

  • Cat de periculoasa sunt chimicalele din alimente?

    Anumite etichete de pe ambalajul alimentelor sunt inscriptionate cu o serie de formule si denumiri chimice sau multe E-uri, carora le este alaturata

  • Pachetul copiilor pentru scoala sau gradinita

    Cu siguranta multi parinti isi pun intrebari si isi fac griji cu privire la pachetelul cu mancare pe care il pregatesc in fiecare dimineata pentru cei mici. Fie ca merg la gradinita sau la scoala acestia au mancarea in ghiozdanel.

  • Femeile de orice varsta si alimentatia sanatoasa

    Avand o alimentatie sanatoasa puteti avea grija de dumneavoastra dar si de cei dragi care va inconjoara. Stim cu totii ca alimentatia influenteaza felul in care ne simtim si aratam.

  • Alimentatia din timpul sarcinii

    Femeile insarcinate sunt in cele mai multe cazuri nesigure de tot ce le inconjoara, isi pun mii de intrebari, se supara si isi fac griji din orice