Alimente impotriva depresiei

 

 Pierderea poftei de mancare si starile depresive pot fi cauzate de anumite probleme ale sistemului nervos.

Pentru persoanele care sufera de depresie chiar si mancatul poate fi o corvoada, constiente find ca a manca este necesar pentru a diminua agravarea simptomelor depresiei.

Inainte de a va gandi la tratamentele recomandate de specialisti este indicat sa consultati si un nutritionist. Acesta va poate sugera ce dieta sa urmati si ce stimulente sa luati pentru a avea pofta de mancare.

Desi putina lume stie, exista o legatura stransa intre depresie si alimentele consumate, unele putand fi de ajutor pentru a atenua simptomele acestei afectiuni.

In cantitati mici, fructele cu coaja lemnoasa sunt recomandate deoarece contin multe substante nutritive.

Arahidele contin triptofan si nucile de Brazilia au un continut bogat de seleniu. Ambele substante gasite in aceste fructe cu coaja lemnoasa pot ajuta la atenuarea semnelor si simptomelor depresiei.

De asemenea si sa consumati apa este recomandat pentru tratarea depresiei, deoarece hidratarea organismului este importanta.

In dieta pe care o urmati este indicat sa includeti citricele, strugurii si legumele colorate.

Ciocolata, consumata in doze mici, contribuie la depasirea starilor depresive, studile demonstrand ca aceasta stimuleaza organismul sa elibereze endorfine.

Apelati si la ajutorul retetelor care sunt usor de preparat si totodata sanatoase. Optati, de asemenea, pentru unele preparate ecologice.

Evitati sa mancati in picioare sau in fata televizorului, stabilindu-va o anumita ora pentru masa.

Implicati-va in gatirea unor bucate speciale, pentru ca timpul si energia pe care vi le-ati dedicat pentru acestea va vor ridica starea de spirit si dinamismul.

Pestele, branza de vaci, ouale, branza Cheddar, tonul, pestele-spada, stridiile si legumele cu frunze fac parte din grupa alimentelor recomandate pentru cei care sufera de depresie.

In plus, multe studii ne arata ca daca mancam un continut scazut de proteine dar ridicat in hidrati de carbon, precum pastele sau orezul, simptomele de depresie sunt atenuate.

Pentru depresie mai sunt folositoare si suplimentele alimentare ce contin vitamina C, complexul B si comprimatele cu ulei de peste.

Articole asemănătoare

  • Cinci alimente care te intineresc

    Ardeiul gras rosu este perfect in salate, copt, pus pe o sandvis sau ca o gustare intre mese, insa dincolo de gust ofera organismului antioxidanti (unul dintre cele mai bune alimente pentru un aspect mai tanar) care ne ajuta sa ne simtim mai bine, multa vitamina C, au proprietati anti-inflamatorii si ajuta tenul sa reziste mai bine la soare, poluare, toxinele din aer. Este de preferat sa il mancam crud, intr-o salata sau taiata in felii, ca gustare, decat gatit.

  • Rodia – un aliment necesar in sezonul rece

    Exista alimente care ar trebui consumate cat mai des in perioada sezonului rece, iar printre acestea se numara si fructul de rodie. Rodiile nu sunt simple fructe, sunt niste super fructe care se disting prin numeroase substante nutritive.

  • Dovleacul, sursa ta de betacaroten in aceasta toamna

    Dovleacul este o leguma saraca in calorii, dar bogata in fibre, antioxidanti, minerale, vitamine, si recomandata pentru controlul colesterolului si reducerea greutatii corporale. Dovleacul a inceput sa fie folosit acum cateva milenii drept remediu impotriva unor afectiuni precum abcesul pulmonary si dependenta de opiu.

  • 6 alimente care iti imbunatatesc starea de spirit

    Nimeni nu a putut prescrie o “reteta” ideala, universala, a fericirii, fiindca sunt atatea cai posibile de urmat si lucruri care ne deosebesc.

  • Alimente esentiale pentru intarirea imunitatii

    Iarna aduce odata cu fulgii de zapada si gerul napraznic si diverse raceli si boli care de dau organismul complet peste cap