Anatomia celei mai sanatoase salate “anti-cancer”


Sub aspect nutritiv nu toate salatele sunt la fel de sanatoase. Multe dintre cele care se servesc prin restaurante sunt adevarate bombe calorice, carora le lipsesc tocmai elementele “cheie”. Data viitoare, daca timpul si cadrul permit, mai bine  preparati una chiar la dumneavoastra acasa, luand in considerare si sfaturile noastre de a introduce, pentru beneficii maxime, ingredientele urmatoare: 

1Opteaza pentru legume cu frunze verzi. Asa cum ziua frumoasa se cunoaste de dimineata tot la fel si salata adevarata se cunoaste de la primele ingrediente.  Poate cea mai inspirata combinatie de inceput este cea de spanac sau frunze de salata verde cu rucola. Acestea contin o cantitate importanta de vitamina B,  substanta cu un rol important in reducerea riscului de cancer colon, ovarian si de san. Intr-un studiu pe aceasta tema, cercetatorii de la Universitatea Vanderbilt au scos la iveala faptul ca femeile care se hranisera cu spanac, au fost printre ultimele in ordinea expunerii la cancerul de san.  Aparent, acidul folic poate opri schimbarile petrecute la nivelul AND-ului care constituie principala cauza a cancerului.

2. Adauga morcov tocat. Daca acesta este unul dintre obiceiurile tale culinare, foarte bine, pastreaza-l mai departe! Daca nu, ar fi bine sa te conformezi in timp cat mai scurt. Intr-un studiu privind legatura dintre acest aliment si cancer,  femeile care au servit  cinci portii de morcov crud pe saptamana au fost cu 54% mai putin expuse la cancer ovarian decat cele care au consumat morcov mai putin de o data pe luna.

3. Feliati cateva tomate. Nu doar ca in acest mod salata va dobandi mai mult parfum, ci se va imbogati inclusiv la nivel nutritiv.  Licopenul, substanta responsabila pentru culoarea legumei, este un combatant recunoscut al cancerului. Licopenul previne si chiar trateaza multe alte afectiuni ale organismului, cum ar fi deteriorarea vederii odata cu inaintarea in varsta, cataracta, bolile cardiovasculare.

4. Adauga si o conserva de peste sau file de somon. Pentru a oferi acestor verdeturi o nota in plus de savoare si sanatate, nimic nu este mai potrivit decat sa adaugi in compozitie putin peste afumat sau din conserva. Cand alimente bogate in vitamina B6 (precum somonul) sunt consumate impreuna cu alimente pline de folati (spanac, rucola) , rezulta un produs alimentar superior, care scade cu 39% pericolul adenoamelor colorectale, arata un studiu efectuat la Universitatea din Arizona. 

5. Diversifica gustul cu putina coaja de portocala. Poate nu este cel mai delicios ingredient, insa coaja de portocala trecuta prin razatoare ofera beneficii neinchipuite. Cercetatorii Universitatii din Arizona au gasit in ea un compus implicat in prevenirea cancerului de piele.

6. Optional, adauga un avocado. Am spus “optional” pentru ca nu toata lumea agreeaza gustul acestuia.  Cancerul oral prezinta un risc mai mare de deces decat cancerul de san, piele sau cervical, rata mortalitatii fiind de aproape 50% din cauza depistarii tarzii, conform Fundatiei Cancerului Oral din Marea Britanie. Datorita continutului de fitonutrienti, avocado poate juca un rol important in prevenirea acestui tip de cancer. Intrucat fructul de avocado are un continut sporit de calorii, pentru a evita cresterea in greutate, folositi-l in locul altor ingrediente din aceeasi categorie, cum ar fi branza.

Sursa foto: jerseygirlcooks.com 

I. C.

Articole asemănătoare

  • Incearca sucul sanatos de sfecla

    Sucul de sfecla este unul dintre cele mai bogate alimentele in antioxidanti si nitrati naturali. Cunoscuta de ani de zile ca „protectoarea” ficatului, noile studii arata ca sfecla rosie este intr-adevar una dintre cele mai sanatoase legume la care putem avea acces cu totii.

  • Salata libaneza Tabouleh

    Tabouleh este una dintre cele mai populare salate libaneze si in ciuda numelui sofisticat, contine doar ingrediente accesibile.

  • Remedii naturiste pentru ochi mai frumosi

    Ai innebunit cautand cea mai buna crema antirid, cel mai bun demachiant pentru zona ochilor, cel mai potrivit ser anti-imbatranire, cel mai bun anticearcan

  • Mic dejun in stil indian

    Reteta care contine aceste ingrediente se numeste Pudina Ki Roti si nu este grea. rezultatul insa este un mic dejun dintre cele mai sanatoase.

  • Farmecul si aroma plantelor folosite pentru a gati

    Plantele aromate intrebuintate in bucatarie pot sa dea gust pana si celei mai simple retete. Sunt si usor de crescut, indiferent daca sunt plantate pe straturi special amenajate sau alaturi de soiuri de flori ornamentale.