Avocado: o bomba calorica plina de vitamine

avocado

Avocado este fructul cu cel mai ridicat continut caloric fiind si printre cel mai nutritiv. In functie de cat de copt este si dupa sortiment acesta contine 30% grasimi mononesaturate. Acestea nu afecteaza colesterolul din organism, ci dimpotriva il reduce.

 

Pe langa acestea, avocado este foarte bogat in vitamina E, aceasta ajutand foarte mult la evitarea imbolnavirii de cancer si a sistemului de circulatie. Fructul este recomandat persoanelor care sufera de diabet, dar si sportivilor pentru continutul bogat de potasiu. Deficienta de potasiu din organism duce la imbolnaviri ale sistemului cardiac si ale musculaturii. Un singur fruct avocado contine 300 pana la 450 calorii! Aceste valori se refera la o cantitate de 200g.

 

Scurt istoric

In anul 1529 cuceritorul de origine spaniola Hernandi Cortez a ajuns pentru prima data in Mexic. Atunci a facut cunostiinta cu bastinasii, dar si cu cel mai important fruct al lor ahuacatl - fructul miraculos. Avocado denumit de englezi si alligator pear (para aligatorilor) creste in pomi care au o inaltime de aproximativ 20 m in tarile mediteranene si in cele tropice. Exista peste 400 sortimente de fructe, care cantaresc intre 100 g pana la 2 kg.

In magazinele noastre sunt aduse in special fructe din Israel, Spania, Kenia, Statele Unite ale Americii si Africa de Sud.

 

Uleiul de avocado

Fructele se culeg inca necoapte si se lasa depozitate pana se coc foarte bine. Uleiul de avocado se prepara din aceste fructe si este foarte scump. Acesta este folosit in principal in industria de cosmetice. Datorita continutului sau bogat in vitamine si minerale pielea devine mai catifelata. Ultimele studii de specialitate facute de cercetatorii francezi dovedesc faptul ca avocado are efect anti - aging. 

 

 

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care trebuie sa mananci nuci pecan

    Mai putin cunoscute si apreciate decat nucile clasice, nucile pecan au inceput totusi in ultimii ani sa fie alese ca o gustare sanatoasa, gustoasa si plina de vitamine si nutrienti. Sunt mai dulci decat nucile cu care suntem obisnuiti, au un continut ridicat de grasimi benefice pentru organismul nostru, au un nivel ridicat de proteine, lipide si multi, foarte multi antioxidanti alaturi de vitamina E si A.

  • Supa cremoasa de conopida cu crutoane

    O supa speciala pentru sezonul tomnatic este supa cremoasa de conopida cu crutoane, care este plina de vitamine si gustoasa in acelasi timp.

  • Supa crema de pastarnac

    Supa crema de pastarnac este o supa frantuzeasca plina de vitamine. Aceasta contine putine calorii, insa are un gust deosebit. Ingredientele necesare sunt urmatoarele:

  • Rulada de spanac umpluta cu sunca si sos alb

    Rulada de spanac umpluta cu sunca si sos alb este o mancare usoara si plina de vitamine, aceasta fiind binevenita pentru o masa la serviciu. Spanacul este bogat in potasiu si calciu, dar are si un continut ridicat de beta-caroten.

  • Salata de telina cu carne de pui si maioneza

    Carnea de pui in combinatie cu legumele ne ofera o reteta sanatoasa si plina de vitamine, numai buna de incercat pentru o masa de seara. Reteta propusa pentru dumneavoastra este: salata de telina cu carne de pui si maioneza.