Cat de sanatoase sunt perele?

Perele au o dulceata aparte, diferita de cea a merelor, la care aproape toata lumea ravneste in fiecare toamna. In functie de soi, acestea pot fi servite simple precum si in salate ori alte delicatese racoritoare. Nu vom insista asupra aspectului lor, avand certitudinea ca oricine vietuieste intr-un climat temperat cunoaste deja orice detaliu.

Mai putin cunoscut este in schimb, pentru unii dintre noi, modul in care ne influenteaza sanatatea. Perele constituie surse veritabile de fibre solubile, Vitamina A, Vitamina B1, Vitamina B2, Vitamina C, Vitamina E si acid folic. De asemenea, este o sursa bogata de minerale precum: fosforul, potasiul, fierul, magneziul, sodiul sau calciul.

Unele varietati depoziteaza mai mult fier, altele din contra, mai putin. Nu trebuie sa fi chimist pentru a-ti da seama daca fructul pe care-l savurezi detine o cantitate mai mare sau mai mica de fier. Cu cat para se brunifica mai tare in interior atunci cand o tai sau musti, cu atat procesul de oxidare este mai intens, semn ca exista mai mult fier. Nu doar fructele suculente trebuie cautate pentru consum ci si cele cu textura mai tare fiindca acestea la randul lor ajuta la sanatatea colonului. 

In continuare iata care sunt principalele beneficii directe pe care le furnizeaza orice para:

Presiunea arteriala: Perele contin antioxidanti care previn hipertensiunea arteriala si accidentele grave asociate cu aceasta, cum ar fi atacul de cord. 

Cancerul: Vitamina C si cuprul actioneaza ca niste buni anitoxidanti protejand celulele organismului de efectele nefaste ale radicalilor liberi.

Colesterolul: Pectina care se gaseste din abundenta in pere conlucreaza cu succes la efortul de a reduce nivelul colesterolului din sange.

Sistemul digestiv: Tot pectina este responsabila pentru efectul duiretic si laxativ al perelor. Un aport constant de pere suculente se spune ca mentine sistemul digestiv in parametrii normali de functionare.

Energia: Nu exista modalitate mai potrivita de a capata energie decat direct de la natura. In acest sens este nevoie doar de o sursa bogata in fructoza si glucoza precum perele.

Sistemul imunitar: Sucul racoritor de pere este unul dintre cele mai facile remedii, cu efecte imediate, impotriva febrei. Daca simtiti ca va paste o raceala de toamna aceasta este o alternativa buna la remediile bazate pe medicamente.

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare

  • Fructele de padure pentru o alimentatie sanatoasa

    Cei care consuma des fructe de padure proaspete, congelate sau sub forma de suc se vor simti mai tineri, vor avea mai multa energie si vor scadea riscul aparitiei unor afectiuni cronice. Fie ca este vorba de zmeura sau afine, fie de mure, coacaze si lista poate continua fructele de padure sunt un aliat esential pentru o sanatate cat mai buna.

  • Din secretele trandafirului chinezesc

    Multi il cunosc sub numele incorect de trandafir japonez, insa Hibiscus rosa-sinensis, aceasta planta decorativa originara din Asia de Est, este de fapt o varietate chinezeasca.

  • Cat de periculoasa sunt chimicalele din alimente?

    Anumite etichete de pe ambalajul alimentelor sunt inscriptionate cu o serie de formule si denumiri chimice sau multe E-uri, carora le este alaturata

  • Tarta dulce-acrisoara cu crema de branza si afine

    Bogate in substante nutritive si antioxidanti, afinele sunt fructe cat se poate de sanatoase. O combinatie interesanta si apetisanta totodata, tarta cu crema de branza si afine ne ofera un gust special, dulce-acrisor.

  • De ce este sanatos sa consumam fructe ?

    Fructele se numara printre alimentele cele mai delicioase de pe Pamant si spre deosebire de altele sunt produse in mod natural pentru a fi consumate.