Cateva obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

Indiferent ca sunteti intr-o forma fizica mai buna decat oricand, sau dimpotriva, va confruntati cu unele probleme cauzate de o alimentatie inadecvata, trebuie sa faceti din sfaturile de mai jos o lista de prioritati. Sanatatea nu este statica ci un fenomen dinamic, care poate fi usor de influentat in directia buna sau cea rea.

O greutate satisfacatoare presupune inainte de toate schimbarea obiceiurilor culinare. Nu este suficient sa renunti o singura zi la mancarurile grele sau acelea despre care stii ca nu-ti aduc beneficii. Efortul de a manca sanatos trebuie sustinut permanent, ca si efortul de a manca cu masura. 

Nu lasati sa treaca zi fara sa mancati leguminoase bogate in proteine vegetale si fitonutrienti. Fasolea boabe, mazarea, lintea, nautul pot fi gatite in numeroase retete. Daca aveti posibilitatea alegeti produsele integrale si paine neagra, datorita continutului sporit de fibre. Nu sariti peste nicio masa principala a zilei, si cu atat mai putin peste micul dejun, care reprezinta sursa de energie primordiala.

Oricate lucruri complicate ai avea de rezolvat, straduieste-te sa servesti cele trei mese in tihna. Mancatul repede trebuie eliminat din start daca doresti sa trudesti cu folos. Acest lucru iti va oferi suficient timp sa te bucuri de gusturi. De asemenea, portioneaza alimentele in farfurie dupa criteriul “cat imi trebuie”, nu “cat imi doresc”. Respectarea zilelor de post, miercuri si vineri, ar putea sa-ti ofere si ea un dublu castig, in plan spiritual si material. Chiar daca nu este un aliment propriu-zis, apa se supune la randul ei regulilor jocului. Evita sa consumi lichide in timpul mesei, fiindca iti dilueaza sucurile gastrice si este posibil sa te cuprinda crampele abdominale.

In rest, bea multa apa, chiar si atunci cand nu iti este sete. Aceasta este mediul in care au loc toate functiile vitale ale organismului si in plus de asta ofera o senzatie de satietate, care te impiedica sa abuzezi de mancare. Daca nu poti elimina, macar straduieste-te sa reduci consumul de sare. La fel si in cazul dulciurilor sau grasimilor de origine animala. Cand sunteti in situatia de a cumpara produse ambalate urmariti nu numai data la care expira ci si ingredientele inscrise pe ambalaj. Feriti-va si de alimentele gata preparate, nu puteti stii cata sare, zahar sau grasimi contin.

Mai degraba cereti ospatarului sa va ofere posibilitatea de a drege singuri gustul mancarurilor. Si ca sa nu incheiem sfaturile intr-o nota pesimista, cu atatea interdictii, am lasat la urma ceva ce sigur o sa va placa. Oferitiva in fiecare saptamana o clipa de placere culinara si bucurati-va de ea fara nicio mustrare de constiinta pentru ca trudind v-ati castigat acest drept. 

Sursa foto: healthyfoodteam.com

I. C.

Articole asemănătoare

  • Fructele de padure pentru o alimentatie sanatoasa

    Cei care consuma des fructe de padure proaspete, congelate sau sub forma de suc se vor simti mai tineri, vor avea mai multa energie si vor scadea riscul aparitiei unor afectiuni cronice. Fie ca este vorba de zmeura sau afine, fie de mure, coacaze si lista poate continua fructele de padure sunt un aliat esential pentru o sanatate cat mai buna.

  • De ce merita sa consumi mai des alune de padure

    Sunt lucruri pentru care am fi dispusi sa facem eforturi considerabile sa le obtinem. Rezumandu-ne strict la alimentatie, ce ati considera ca ar fi important pentru o viata sanatoasa? Lista ar putea fi foarte de variata si aproape nesfarsita, din cauza aceasta, va sugeram sa acordati cateva momente de atentie alunelor de padure.

  • Meniul ideal pentru o viata sanatoasa

    Alimentatia sanatoasa inseamna in primul rand alimente naturale si variate. Cine are grija zilnic de de acest lucru si evita excesele

  • Sfaturi pentru o viata lipsita de probleme medicale

    Potrivit celor mai recente studii, pentru a avea o viata sanatoasa cu vizite la medic doar de control, cheia succesului se ascunde in spatele unor cuvinte precum echilibru, moderatie si varietate.

  • Cateva idei pentru un mic dejun sanatos

    Pentru o viata traita intr-un mod sanatos, mancarea principala a zilei, micul dejun, trebuie sa contina multe fibre si carbohidrati complecsi