Ce alegem: Vitaminele preparate sau extrase din fructe si legume?

Cand vine vorba de alimentatie ne punem o sumedenie de intrebari. Cumparam oare tot ce este mai sanatos? Mai exista oare alimente sanatoase, neinjectata si netratate? Mai contin acestea vitaminele de care organismul nostru are atata nevoie pentru a ramane sanatos sau  ar trebui sa apelam la cele preparate in farmacie?

Vitaminele sunt sanatoase, acest fapt il stie orice copil. Foarte importanti sunt  asa numitii antioxidanti – adica vitaminele A, C si E – precum si betacarotenul. Impreuna ne protejeaza celulele si tesuturile impotriva “atacurilor” din partea radicalilor liberi, care ne pot imbolnavi numaidecat. De aceea antioxidantii sunt deseori cumparati din farmacie sub forma de preparat. Sunt acestia cu adevarat buni, au acelasi efect precum cei naturali? Exista multe dezbateri pe aceasta tema, anumiti cercetatori fiind pentru a aceasta modalitate de “hranire” a corpului, altii impotriva ei sustinand faptul ca o alimentatie echilibrata si sanatoasa este suficienta. Noi ce-am putea crede?

Depinde… Mai ales daca ne gandim ca mari si renumiti cercetatori in probleme de nutritie au inceput sa faca lobby pentru produsele industriei farmaceutice. Exista si filme documentare despre riscurile in ceea ce priveste vitaminele supra – dozate si produse din diverse substante mai putin naturale,  pe care cercetatori si industria farmaceutica le ascund. De asemenea exista studii care afirma si dovedesc faptul ca vitaminele artificiale ne imbolnavesc si ne pot expune chiar si la riscul imbolnavirii de cancer.

Ideal ar fi sa consumam produse naturale, sa mancam cat mai sanatos si echilibrat cu putinta, astfel organismul nostru va lupta impotriva diverselor boli si afectiuni de orice natura.

Sursa foto

A.V.

 

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in magneziu

    Bananele nu sunt doar o buna sursa de potasiu (pentru o inima mai sanatoasa si nu numai) vitamina C sau fibre, dar sunt recomandate si pentru a ne asigura necesarul zilnic de magneziu din fructe si legume.Aromate si savuroase, sunt o gustare rapida sanatoasa si ne satisfac usor nevoia de dulce. Si in plus sunt usor de gasit in magazine in orice perioada a anului.

  • Fructe si legume bogate in fibre

    Fisticul crud este una dintre cele mai bune surse de fibre vegetale de fibre, cu aproximativ 10 grame de fibre pentru 100 de grame de fistic. La fel de bune sunt si nucile sau migdalele, dar crude si nesarate pentru a va bucura din plin de beneficiile lor.

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • De ce sa bem sucuri naturale de fructe si legume

    Cand vine vorba de sucurile din fructe si legume o regula este esentiala: trebuie baute cat mai repede, imediat ce au fost preparate

  • Fructe si legume care fac minuni

    Cunoastem proprietatile curative ale multor fructe si legume si asemanarea dintre forma lor si organele carora le sunt benefice este uimitoare. Facand parte din dieta noastra zilnica acestea ne feresc de afectiuni grave si ne ajuta sa luptam sanatos impotriva stresului cotidian de care oricat am dori, nu putem scapa.