Ce legume va ajuta sa slabiti mai usor

Salata verde, varza kale, spanacul sunt usor de pregatit intr-un bol proaspat si gustos, au vitamina E (si nu numai), intensifica metabolismul, au putine calorii si hidrateaza intregul corp, dar intaresc si sistemul imunitar. Inlocuiti o masa cu o salata fara sosuri cu multe calorii (puneti doar putin ulei si condimente) pentru a scapa mai usor de kilogramele in exces.

Conopida fiarta sau coapta are putine calorii, multe fibre, mentine sistemul imunitar, intensifica metabolismul si este recomandata si pentru ca aduce mai repede senzatia de satietate dupa masa. Si  in plus contine antioxidanti, esentiali pentru a preveni actiunea radicalilor liberi.

Ciupercile de padure sau crescatorie au vitamine si fibre, sunt versatile si cu gust foarte placut, adesea cu note surprinzatoare, pot fi coapte sau fierte, conservate, dar au suficiente proteine si fibre pentru a fi un ingredient esential si satios.

Morcovii cruzi, copti sau fierti sunt o arma secreta redutabila in orice regim de slabire. Ca gustare sau chiar pentru a inlocui o masa, morcovii sunt plini de betacaroten, au multa vitamina A, dau energie si hidrateaza organismul, au fibre pentru o digestie buna, si in plus cruzi sau intr-un smoothie au putine calorii. De exemplu o cana plina cu morcov crud taiat in bucati potrivite va avea cel mult 50 de calorii, dar poate fi o gustare sanatoasa si mai ales gustoasa.

Ardeiul iute nu este pe placul tuturor, dar pentru cei care prefera un gust mai mult sau mai putin picant este o buna sursa de vitamine, minerale, antioxidanti, totul cu putine calorii. Accelereaza arderile metabolice si sustine sistemul imunitar, asa ca il puteti adauga dietei cotidiene daca va place si nu aveti contraindicatii medicale (sensibilitati si afectiuni gastrointestinale).

Castravetii au fibre, antioxidanti, hidrateaza corpul (peste 90 la suta din compozitia lor inseamna apa) si in plus sunt un ingredient esential pentru o gama larga de salate, alaturi de alte legume de sezon. Sau ii puteti manca pur si simplu ca gustare, cu sau fara coaja, dupa preferinta, sau puteti pregati suc de castraveti.

Nici cartofii nu trebuie ignorati, atata vreme cat nu sunt prajiti in ulei sau folositi in feluri cu multe calorii. Fierti sau copti, folositi in cantitati moderate, sunt gustosi, satura mai repede, dau corpului energie si fie ca veti folosi cartofi clasici, fie cartofi dulci, nu ingrasa daca nu sunt mancati prea des sau in cantitati exagerate.

Foto: photos-public-domain.com

 

Articole asemănătoare

  • Smoothie cu prune si cirese pentru un somn odihnitor

    Bogate in vitamine si minerale, gustoase si racoritoare, ciresele sunt excelente in timpul verii, proaspete si dulci, dar puteti folosi si cirese congelate pentru un smoothie care va ajuta sa dormiti mai bine. Adaugati prune coapte, putin lapte de migdale, scortisoara si ghimbir.

  • Smoothie cu mere si fructe de padure pentru un sistem imunitar puternic

    Plin de vitamine (mai ales vitamina C), ideal pentru a intari sistemul imunitar si pentru a ne ajuta sa rezistam mai usor in fata racelilor de sezon. Si in plus este o alternativa sanatoasa la sucurile din comert.

  • Cum sa scapi mai usor de febra musculara cu ajutorul medicinii naturiste?

    Vitamina C este un aliat esential pentru ca durerea sa dispara mai repede, pentru ca ajuta la refacerea mai rapida a celulelor si tesuturilor, si este esentiala pentru buna functionare a organismului. Mancati citrice, beti suc de portocale sau adaugati suc de lamaie in ceai sau intr-un smoothie, alegeti portocale, mandarine sau un grepfrut pentru gustare, si la fel de bine folositi-va de avantajele oferite de mere sau de fructele de padure.

  • Suc de zmeura cu limeta pentru a slabi mai usor

    O reteta cu multa vitamina C si antioxidanti care va ajuta sa slabiti mai usor, sa ardeti mai repede grasimile si sa eliminati toxinele. Cu gust placut, sanatos si gata imediat, puteti folosi zmeura proaspata sau congelata, si in afara unui plus de energie aceasta bautura va ajuta sa aveti mai repede senzatia de satietate.

  • Patru remedii naturiste folosind ceai verde

    Datorita antioxidantilor ceaiul verde, baut cu sau fara miere, este un aliat important in perioada racelilor de sezon sau chiar cand ne-am imbolnavit, pentru ca va intari sistemul imunitar si il va ajuta sa lupte mai usor cu boala. Iar daca adaugati si putina zeama de lamaie sau ghimbir ras ceaiul nu va capata doar un gust mai placut, ci va fi si mai bun datorita vitaminei C.