Ce nu stiati despre fructe si legume

1. Desi spanacul nu are atat de mult fier pe cat se credea, consumul regulat ofera organismului vitamina A, C si K, ajuta in curele de slabire, poate preveni anumite tipuri de cancer si chiar este recomandat celor care fac des exercitii fizice, ajutandu-i sa consume mai putina energie.  
 
2. Banalul cartof este prima leguma care a fost cultivata in spatiul cosmic, in 1996, la bordul navetei Columbia. Si nu era vorba de provizii deshidratate pentru cosmonauti, ci chiar de plante care au continuat sa creasca.  
 
3. Consumul excesiv de morcovi poate face pielea sa capete o nuanta galbena sau chiar portocalie, dar cantitatea ar trebui sa fie chiar mare pentru o persoana adulta. Carotenemia (cum se numeste aceasta conditie ce nu este grava, dar ii poate speria initial pe parinti) este intalnita des in randul copiilor mici, si daca sunt eliminati carotenii din organism ar trebui sa dispara in scurt timp, fara complicatii suplimentare. 
 
4. Intr-o portie de smochine uscate veti gasi la fel de mult calciu ca intr-o portie comparabila de lapte, iar fructele ne ofera si fibre, un gust delicios si o optiune interesanta cand simtim nevoia de altceva. Insa oricat ar fi de bune nu este indicat sa exageram, mai ales daca sunt la cura de slabire. Smochinele au o doza generoasa de calorii si zahar.  
 
5. Fructul de kiwi este o sursa foarte buna de vitamina E si are in medie mai multa vitamina C decat o portocala, de regula optiunea numarul unu atunci cand avem nevoie de o cura pentru a preveni racelile de sezon. 
 
6. Intr-o singura capsuna vom gasi aproximativ 200 de seminte. Daca pare un adevarat record ganditi-va ca intr-o rodie puteti gasi pana la o mie de seminte. 
 
7. O ridiche obisnuita are acid folic, vitamina C, foarte putine calorii si un gust care va imbogati orice salata. 
 
8. Exista peste 10 000 de feluri de tomate, inclusiv albe, negre, galbene sau violet.  
 

Foto: publicdomainpictures.net,

Articole asemănătoare

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • De ce sa bem sucuri naturale de fructe si legume

    Cand vine vorba de sucurile din fructe si legume o regula este esentiala: trebuie baute cat mai repede, imediat ce au fost preparate

  • Cinci legume si fructe pentru ochi sanatosi

    Pentru ca o dieta echilibrata, bogata in anumite fructe si legume, ne poate ajuta sa ne mentinem ochii sanatosi cat mai multa vreme

  • Aciditatea si consumul de fructe

    Alimentatia vegetariana este apreciata tot mai mult, cu toate acestea se face o distinctie intre consumul de fructe si legume avand in vedere ca fructele au un plus de aciditate in comparatie cu multe dintre legume.

  • Natura, resursa miraculoasa de vitamine si minerale

    Cu totii stim ca este mult mai bine sa mancam fructe si legume decat sa luam cateva pilule ce contin vitamine si minerale. Ce ar trebui sa stim insa mai exact este aportul pe care il aduc fructele si legumele comparativ cu pilulele si bineinteles procesul de metabolizare.