Fructe si legume pentru o minte sanatoasa

Spanacul, salata verde, broccoli sunt doar cateva optiuni simple, usor de gasit si delicioase in salate sau in retete diverse (desi este recomandat sa fie preparate termic cat mai putin) atunci cand vrem sa intarim sistemul imunitar, sa avem mai multa energie si sa mancam bine, cu mai putine calorii. Verdele inseamna prospetime si sanatate, multe vitamine si nutrienti esentiali pentru buna activitate a creierului si a intregului sistem nervos, si mancand des fructe si legume vom reduce si riscul aparitiei declinului cognitiv prematur.

Fructele de padure sunt aromate, pline de culoare, proaspete, transformand un pahar de iaurt intr-un desert excelent sau o gustare satioasa. Dar in afara gustului sunt excelente pentru intregul organism datorita vitaminelor, iar cei care le mananca des, proaspete sau congelate, vor avea o mai buna memorie si se vor putea concentra mai bine. Sunt recomandate mai ales pe masura ce inaintam in varsta pentru a ne mentine mai mult timp mintea sanatoasa si mai tanara. Afinele, de exemplu, au efecte antioxidante si antiinflamatorii, ajuta digestia, mentin sanatatea ochilor si imbunatatesc memoria si capacitatea de efort intelectual.

Rosiile bine coapte sunt excelente in salate, ca gustare, gatite in diverse moduri, dar cati dintre cei care le mananca de fiecare data cu atata placere stiu ca in tomate se gaseste si un puternic antioxidant, licopenul, ce protejeaza organismul de actiunea nociva a radicalilor liberi. Iar in timp banalele rosii (le puteti asocia alte legume si eventual putin ulei de masline) nu mentin doar sistemul imunitar si cel digestiv, dar mentin si sanatatea mintii si mai ales memoria sau capacitatea de concentrare.

Miezul crud de nuca este o alta sursa esentiala de grasimi sanatoase, vitamina E, antioxidanti, poate fi o gustare satioasa si plina de savoare – atentie insa la calorii daca vreti sa slabiti – si are beneficii surprinzatoare pentru intregul sistem nervos. Cei care mananca des nuci vor avea o memorie mai buna (asa ca le puteti include in dieta mai ales in perioada in care va pregatiti pentru un examen), procesele cognitive vor fi mai rapide, iar in timp veti reduce semnificativ riscul aparitiei unor afectiuni precum dementa sau Alzheimer. In afara de nuci puteti alege migdale, nuci pecan, alune de padure, preferabil crude.

Alegeti o portocala zemoasa, dulce, parfumata atunci cand vreti un desert sanatos, sau un pahar plin cu suc, preferabil proaspat stors. Unul dintre cele mai populare fructe nu este doar si cea mai cunoscuta sursa de vitamina C (o portocala nu foarte mare, dar bine coapta, asigura necesarul zilnic), dar aceeasi vitamina ajuta concentrarea, memoria, atentia. Cei care mananca des portocale si in general fructe sau legume cu multa vitamina C vor avea mai tarziu sanse mai mici sa apara declinul cognitiv sau afectiuni asociate.

Avocado este un fruct ce are pasionatii sai, este folosit in diverse retete si este o buna sursa de grasimi nesaturate, ce sustin buna functionare a sistemului circulator si nervos. Dincolo de nutrienti si gustul placut, este un fruct care ajuta la reducerea valorilor tensiunii arteriale si protejeaza creierul de efectele inaintarii in varsta.

Semintele crude de dovleac, usor de gasit in magazinele naturiste sau in hipermarket, sunt o gustare satioasa, cu gust placut, dar si cu numeroase beneficii pentru sanatate. Sunt recomandate in curele de slabire daca nu depasim cantitatea recomandata pentru ca ofera corpului minerale esentiale pentru o buna functionare. O sursa buna de zinc, fier, magneziu sau cupru, semintele de dovleac sunt recomandate si daca vrem sa ne pastram mai mult timp memoria si capacitatea de concentrare.

Foto: publicdomainpictures.net

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in magneziu

    Bananele nu sunt doar o buna sursa de potasiu (pentru o inima mai sanatoasa si nu numai) vitamina C sau fibre, dar sunt recomandate si pentru a ne asigura necesarul zilnic de magneziu din fructe si legume.Aromate si savuroase, sunt o gustare rapida sanatoasa si ne satisfac usor nevoia de dulce. Si in plus sunt usor de gasit in magazine in orice perioada a anului.

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • De ce sa bem sucuri naturale de fructe si legume

    Cand vine vorba de sucurile din fructe si legume o regula este esentiala: trebuie baute cat mai repede, imediat ce au fost preparate

  • Fructe si legume pentru o dieta bogata in fibre

    Esentiale pentru o alimentatie echilibrata si un stil de viata sanatos, fibrele dietetice ajuta la buna functionare a sistemului digestiv, fac sa apara mai repede senzatia de satietate (si ca aceasta sa dureze mai mult) si ajuta intregul organism sa fie mai sanatos si sa se simta mai bine.

  • Dovlecel cu sos de smantana

    O mancare rapida si gustoasa pentru o masa sanatoasa este dovlecelul cu sos de smantana. Dovlecelul are proprietati diuretice, fiind bogat in fibre, potasiu si apa.