Ceaiul de catina. Supliment de vitamine


Catina, miraculosul ginseng romanesc, este o planta din frunzele si fructele careia se obtin medicamente pentru o gama larga de afectiuni.  Sunt cunoscute nu mai putin de 7 varietati, dintre care cea mai uzitata  poarta numele de Hippophae rhamnoides, sau in limbaj comun, catina alba. 

Din frunzele recoltate manual in intervalul august-septembrie, lasate obligatoriu afara vreme de cateva zile la uscat, se obtine un ceai asemanator la parfum cu cel verde. Ceaiul de catina este intrebuintat de bolnavi in artrita, ulcer gastro-intestinal, guta, si la  eruptiile cutanate cauzate de boli infectioase, cum ar fi rujeola.  De asemenea, acesta poate constitui o sursa veritabila de vitamine si antioxidanti pentru oricine! Cateva vitamine prezente in fruct sunt A, B1, B2, B6, B9, E, K etc.

Catina imbunatateste tensiunea arteriala, scade nivelul colesterolului rau din sange, previne si controleaza bolile vaselor sanguine si stimuleaza functia imunitara a organimului.  Fructele de catina sunt utilizate atat in scopuri terapeutice in hipo- si avitaminoze, in anemie si convalescenta, cat si in scopuri alimentare sub forma de sucuri, siropuri, marmelada etc. Se poate utiliza si infuzia 2-3%, folosind 2-3 ceaiuri pe zi. Catina contine de doua ori mai multa vitamina C decat macesul si de 10 ori mai mult decat citricele.

Ceaiul se obtine astfel:

O lingurita de pulbere se opareste cu o cana de apa clocotita. Se lasa sa infuzeze, se strecoara, se indulceste cu miere, apoi se savureaza. Pentru o aroma si mai deosebita se pot adauga feliute de lamaie. Este un ceai delicios, usor acrisor, care poate inlocui ceasca de cafea din ziua respective. 

Sursa foto: 123rf.com

I. C.

Articole asemănătoare

  • Cinci beneficii aduse de uleiul de catina

    Un supliment alimentar plin de vitamine si nutrienti, uleiul de catina are o cantitate mare de vitamina C (de peste 10 ori mai mult decat intr-o portocala), vitamina E, vitamina A, antioxidanti, acizi grasi Omega 3, 6 si 9, carotenoide, minerale, grasimi sanatoase, si lista substantelor nutritive poate continua.

  • Delicii de Paste. Cotlet de miel la cuptor cu rozmarin si usturoi

    Chiar daca nu va incanta atat de mult carnea de miel, puteti totusi sa gustati macar o mica portie din friptura apetisanta de miel la cuptor cu rozmarin si usturoi.

  • Retete de post. Mancare de conopida cu ciuperci

    Pentru ca tot a inceput postul, va propun o reteta gustoasa de post: mancare de conopida cu ciuperci.

  • Salate de fructe. Salata de banane

    Cu o preparare cat se poate de rapida, salata de banane este, pe cat de gustoasa, pe atat de hranitoare.

  • Cat este de sanatos laptele de capra?

    Laptele este unul dintre alimentele preferate ale copiilor si adultilor de la masa de dimineata, fiind apreciat atat proaspat cat si sub forma produselor derivate. Desi din punct de vedere al popularitatii laptele de vaca se afla pe primul loc, nu la fel se intampla daca privim din perspectiva calitatii.