Cinci fructe neobisnuite

1. Rambutan: foarte popular in Asia de Sud-Est, cu un gust dulce-acrisor si nenumarate beneficii pentru sanatate (putine calorii, multa vitamina C, recomandat pentru a preveni diabetul) este si unul dintre fructele cu un aspect dintre cele mai bizare. De un rosu intens si amintind mai curand de un exotic arici de mare decat de un fruct delicios, rambutanul originar din Malaezia este consumat crud, ca gustare, in salate, in diverse retete (poate fi facut crema sau pireu). Nu se consuma samburele si nici coaja acoperita de tepi moi si desi.  
 

2. Fructul dragonului: dintre fructele exotice cu care suntem mai putin obisnuiti acesta are si cel mai interesant aspect, dar aduce si numeroase beneficii sanatatii. Daca il introducem in alimentatie ne vom putea bucura nu doar de gustul pulpei de fructul dragonului, dar si de un plus de vitamina C si minerale, ne vom intari sistemul imunitar (mai ales in perioadele reci sau in cele de convalescenta) si ne putem mentine greutatea ideala, pentru ca este sarac in calorii.

Cunoscut si sub numele de pitaya, este fructul unor specii de cactus si il intalnim in Mexic sau in America de Sud, dar si in Vietnam, China, Thailanda. Daca exteriorul este fascinant prin colorit si forme, gustul fructului dragonului se aseamana putin cu cel de para, poate putin mai fad decat ar fi de asteptat, iar datorita semintelor negre din interior consistenta poate aminti de pulpa de kiwi.  
 
3. Carambola sau fructul stea: cu un gust dulce, in care se amesteca note acrisoare de citrice si arome ce par a fi de mar, antioxidanti si multa vitamina C, de un galben intens si o forma ce la prima vedere va parea bizara, fructul stea este o optiune interesanta pentru cei care vor sa descopere o varietatea cu o consistenta aparte, sau pur si simplu sa incerce un nou gust. Este originar din Filipine, dar il intalnim si in America Latina, in Asia de Sud-Est, in Caraibe, si poate fi consumat integral, crud sau alaturi de salate. O gustare interesanta si atragatoare mai ales dupa ce te-ai obisnuit cu gustul de carambola, si-a capatat numele de fructul stea datorita formei pe care o au feliile, ca niste stele cu cinci colturi, intr-o nuanta asemanatoare celei de miez de ananas. 
 
4. Mangustan: rotund, cu o coaja aspra de nuanta violet, chiar violet inchis, codita verde in partea de sus, mangustanul este considerat de multi nutritionisti un adevarat super-fruct, pentru ca un consum regulat aduce numeroase beneficii. Reduce anemia, reface sistemul imunitar, previne anumite forme de cancer si diabet, are un volum ridicat de acid folic si antioxidanti, foarte putin zahar dar multa vitamina C.

Nu se consuma coaja tare (desi are multi nutrienti, motiv pentru care au inceput sa se gaseasca tot mai multe creme si solutii din coaja de mangustan) si nici samburii, doar pulpa alba din interior, asemanatoare ca textura cu portocalele sau mandarinele. Inca prea putin consumat pentru un fruct cu atat de multi nutrienti, cu siguranta mangustanul surprinde initial prin infatisarea ciudata.  
 
5. Fructul sarpelui sau salak: o raritate absoluta in trecut, un fruct cu adevarat exotic si un aspect iesit din comun, o coaja cu textura ce pare chiar o piele de sarpe (de unde si numele), dar cei care l-au gustat ii descriu gustul ca unul complex, in care se amesteca note de banana, mar, ananas, o aroma complexa si dificil de descris. O prezenta obisnuita in Filipine, Malaezia, Thailanda, cu multe vitamine si nutrienti, este si o foarte buna sursa de energie, recomandat pentru orice varsta. Se consuma crud, ca gustare sau in salate de fructe, si dupa ce indepartati coaja tare, rugoasa, in interior se gaseste miezul sub forma de lobi si samburi de mari dimensiuni, care nu se consuma.

Foto: publicdomainpictures.net, cbc.ca, wikipedia.org, indoindians.com

Articole asemănătoare

  • Cinci alimente ce reduc nivelul de anxietate

    Migdalele: crude, sunt o excelenta sursa de magneziu, pentru ca intr-o portie de doar 30 de grame veti gasi aproximativ 75 de mg de magneziu, esential pentru o stare de bine si relaxare. Este de fapt un truc simplu, si anume sa gasesti acele fructe si legume care mentin sau cresc nivelul de serotonina, asa ca in perioadele stresante ne vom simti mai calmi, vom putea sa luam mai repede si mai usor deciziile corecte, vom suporta mai bine momente de criza care ne scot din ritm.

  • Smoothie cu fructe de padure congelate

    Una dintre cele mai simple retete de smoothie-uri, cu gust dulce-acrisor de fructe de padure, se poate pregati la fel de usor cu fructe de padure proaspete, abia culese. Se poate folosi la fel de bine laptele de soia sau laptele de vaca.

  • Suc de fructe cu mar si kiwi

    Plin de vitamine, perfect pentru cei mici si cei mari, gata imediat, este un suc sanatos si a carui reteta poate fi modificat pe loc in functie de gust si de ce fructe aveti disponibile.

  • Zmeurul Yellow Giant

    Fructele mari si dulci ale acestui tip de zmeur atrag atentia din prima clipa datorita culorii neobisnuite, pentru ca daca au pastrat totusi forma boabelor de zmeura coloritul este un galben deschis, apropiat mai curand de cel al lamaii.

  • Cinci fructe si legume pentru o memorie mai buna

    Broccoli - antioxidanti, multa vitamina K, proprietati antiinflamatoare si antioxidante, pe scurt o leguma care va ajuta creierul sa se mentina mai multa vreme tanar, previne intr-o mare masura pierderile de memorie asociate inaintarii in varsta.