Cinci legume si fructe pentru ochi sanatosi

Pentru a avea ochi cat mai sanatosi este esential sa ii protejam cat mai bine. In afara factorilor genetici trebuie sa avem grija sa mergem regulat la control, sa nu fumam si sa evitam locurile unde se fumeaza, sa ne protejam ochii cu ochelari de soare in zilele de vara, sa verificam periodic nivelul glicemiei si alimentele pe care le consumam zilnic. Pentru ca o dieta echilibrata, bogata in anumite fructe si legume, ne poate ajuta sa ne mentinem ochii sanatosi cat mai multa vreme, evitand astfel tratamentele medicamentoase si intarziind cat mai mult posibil neplacerile aduse de inaintarea in varsta. Morcovi, spanac, portocale, migdale sunt doar cateva optiuni, si cu siguranta fiecare dintre noi va putea gasi ceva pe gustul sau. Chiar daca fructele si legumele nu pot vindeca miraculos afectiunile oculare ne pot ajuta sa le limitam efectele si chiar sa le intarziem aparitia. 
 
1. Morcovii: betacaroten, cantitati mari de vitamina A si un gust delicios, fie sub forma de suc, fie in salate sau pur si simplu cruzi, ca gustare, morcovii sunt de cele mai multe ori prima alegere la care ne gandim cand vrem sa avem grija de ochii nostri si prin alimentatie. Indiferent de forma (desi gatiti, ca orice alta leguma, isi pierd din vitamine) trebuie sa ii includem cat mai des in meniu daca vrem sa beneficiem de avantajele pe care le aduc. Mentin sanatatea retinei, ajuta la prevenirea infectiilor si chiar a cataractei sau altor boli grave de ochi. Nu uitati, daca nu va plac morcovii cruzi puteti prepara din ei un suc proaspat, din care sa beti macar un pahar in fiecare zi.  
 
\"\"2. Spanacul: il puteti include in salata sau sub forma de smoothie, alaturi de alte legume, si datorita nivelului mare de luteina si zeaxantina va ajuta sa reduceti drastic riscul de instalare a cataractei, mentine sanatatea generala a globului ocular si chiar in cazul persoanelor cu o acuitate vizuala ridicata s-a constatat ca duce la imbunatatirea acesteia. Vitamina A, vitamina C, vitamina E, iata alte cateva avantaje aduse organismului de spanac, insa recomandat ar fi sa il gatiti cat mai putin pentru a-si pastra toate aceste calitati nutritive. 
 
3. Portocalele: si alte citrice contin cantitati mari de vitamina C, esentiala pentru sanatatea vederii, iar o gustare zilnica ce include fructe nu este doar gustoasa, dar ajuta si vasele de sange din ochi, previn in mare masura instalarea cataractei si a altor simptome legate de inaintarea in varsta. La desert sau sub forma de suc, in amestec cu alte fructe si legume, dupa gust si inspiratie, eventual cu putina miere bio daca preferati mai multa dulceata, portocalele, mandarinele, clementinele si alte citrice va ajuta sa va mentineti greutatea corporala, au antioxidanti si va veti bucura mai mult timp de o vedere buna si tanara. 
 
4. Afinele: fructe de padure foarte populare mai ales in ultima vreme, cu un gust aparte care este pe placul tuturor, afinele se gasesc in dulceturi, sub forma de suc, crude, o gustare si un desert natural si care ne incarca de fiecare data de energie si vitalitate. Mai mult decat atat, un consum regulat de afine proaspete sau congelate face ca circulatia sangelui la nivelul vaselor capilare ale ochilor sa fie mai buna, asa ca vom vedea mai clar si ochiul se va adapta mai usor la schimbarile de intensitate a luminii. 
 
5. Migdalele: crude si nu prajite (altfel vor fi lipsite de o buna parte din calitalile lor) sunt o alternativa sanatoasa la gustari procesate, dulciuri cu zahar rafinat sau grasimi, si un aliat esential mai ales daca avem deja probleme cu vederea. Putem sa le mancam pur si simplu, si au multa vitamina E (la fel ca si alunele sau nucile) care ajuta la prevenire degenerescentei maculare, iar cantitatea recomandata zilnic este de aproximativ 15 mg. Simple sau puse in salate si iaurturi migdalele crude sunt satioase (au multe calorii) si cu siguranta o alegere delicioasa.

Foto: publicdomainpictures.net

Articole asemănătoare

  • Dieta alcalina – sanatate si vitalitate

    Prin schimbarea alimentatiei si introducerea in meniul zilnic a cat mai multor legume si fructe alcaline organismul capata mai multe energie si vitalitate, pierde in mod natural si sanatos din greutate, reduce simptomele unor boli cronice si, in ansamblu, creste calitatea vietii

  • Masca faciala cu miere si rosii, pentru un ten gras

    Asa cum corpului ii oferim legume si fructe consumandu-le aproape zilnic, si tenul nostru are nevoie de nutrienti pentru aspectul sau plin de sanatate. Pentru a beneficia de acestia, puteti realiza acasa masti cu legume ori cu alte ingrediente naturale.

  • Salata cu legume si fructe de mare

    Printre salatelele delicioase si hranitoare se poate regasi si cea cu fructe de mare. Fructele de mare sunt bogate in nutrienti, contin beta-caroten, acizi Omega-3, minerale si altele.

  • Salata de cartofi cu pepene

    Organismul nostru se resimte foarte tare dupa o iarna grea. Are nevoie de vitamine, proteine si minerale, de o alimentatie usoara bogata in legume si fructe

  • Salata de sezon: nuci, pere si legume

    Salatele special preparate pentru sezonul rece reprezinta alimentatia potrivita si sursa bogata in vitamine si minerale necesare oricarui organism. Cu cat mancam mai multe legume si fructe sanatoase