Cinci retete vegetariene

Castraveti umpluti: in locul unei salate putem sa alegem cativa castraveti potriviti ca marime, curatati de coaja. Se taie capetele si se scobesc incet, cu multa grija - e bine sa alegeti castraveti cat mai grosi - si in interior se umplu cu un amestec din miezul de castravete, putina paine integrala sau de secara muiata in lapte, galbenus de ou, ceapa rasa, putin ulei. Alegeti proportiile ingredientelor in functie de numarul de castraveti, si cei care vor si altceva pot pune si putina branza rasa, preferabil de oaie, alaturi de boia dulce sau, daca vreti, iute. Se umplu castravetii si se servesc reci, eventual cu putina smantana deasupra. 
 
Salata de masline: aveti nevoie de masline fara samburi, cam 200 de grame, pe care le amestecati cu miez de paine muiat in lapte sau apa si stors, trecand totul prin masina de tocat sau mixer. Se adauga ulei de masline, cate putin, amestecandu-se tot timpul, apoi ceapa tocata fin (dupa gust) si zeama de la o lamaie. Pentru servire puteti orna compozitia cu frunze de salata verde. 
 
Mancare de caise: se amesteca un kilogram de caise bine coapte, spalate si taiate in felii subtiri, cu 250 de grame de nuci pisate, trei albusuri batute spuma, o cana de lapte caldut si coaja rasa de lamaie. Se serveste rece, cu frisca deasupra. Este o gustare interesanta sau un desert delicios cand este cald afara. 
 
Salata de praz cu mere si telina: taiati prazul in felii cat mai fine, merele si telina le dati pe razatoare (alegeti cantitatile dupa gust). Puneti un praf de sare dupa ce le amestecati bine si le lasati 60 de minute la frigider, apoi se serveste fie cu branza, fie cu cascaval ras. Poate fi un aperitiv surprinzator. 
 
Gulii umplute: alegeti sase gulii de primavara, cat mai fragede, pe care le spalati si le curatati de coaja. Le scobiti apoi in interior si miezul se amesteca bine cu miez de paine inmuiat in lapte, putin chimen (sau alt condiment, dupa gust), rosii uscate la soare si rupte in bucati, ceapa rasa, galbenus de ou si ulei. Intreaga compozitie se framanta bine si se umplu ridichile, care se servesc doar bine racite la frigider, cu smantana sau maioneza deasupra. 

Foto: publicdomainpictures.net

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in vitamina A

    Nu este un mit ca morcovii, o gustare dulce si sanatoasa si un ingredient de baza pentru diverse retete, au multa vitamina A. Au fibre, putine calorii, sunt versatili si ofera corpului in doar 100 de grame de patru pana la cinci ori ncesarul zilnic de vitamina A.

  • Ciresele Summit, savoare si aroma

    Soi de cirese mari, dulci, aromate, bune pentru gustare, suc sau diverse retete de desert, Summit este o buna alegere pentru culturi intensive sau pentru a planta unul sau doua exemplare intr-o gradina de dimensiuni mici.

  • Cinci fructe pentru o digestie mai buna

    Bananele sunt o alegere foarte buna pentru a preveni sau trata mai usor problemele digestive: au putine calorii, dau repede senzatia de satietate si potolesc pofta de dulce, ofera corpului potasiu (mai greu de gasit in alte alimente) si pot fi folosite ca gustare, ca ingredient pentru un smoothie, in salate de fructe sau in diverse retete.

  • Cinci antibiotice naturale

    Mierea: recomandata datorita gustului ei si putand cu usurinta sa inlocuiasca zaharul intr-o lunga serie de retete (fiind si mult mai sanatoasa), mierea aurie are si un surprinzator efect dezinfectant, antibacterian si antifungic, intareste sistemul imunitar, previne si trateaza anemia si restabileste nivelul de energie al corpului.

  • Cinci solutii naturiste pentru a slabi mai usor

    Scortisoara nu este doar o mirodenie care da un gust aparte unor delicioase deserturi, dar poate fi folosita si ca o solutie naturala si sanatoasa in curele de slabire. Nu va inlocui regimul si exercitiile fizice, dar atunci cand incercam sa scapam de kilogramele in plus cat mai repede orice ajutor este important.