Ciocolata sanatoasa - mit sau realitate?

Au trecut ani buni de la obtinerea primei tablete de ciocolata cu lapte in anul 1875.  Elvetianul Daniel Peters, cel caruia ii datoram existenta deliciosului preparat a desavarsit munca inceputa cu milenii in urma de poporul aztec, ce cunostea cultura arborelui de cacao.

Incepand cu epoca moderna retetele s-au perfectionat si diversificat, ca si gustul si compozitia chimica a preparatului. Cercetarile efectuate ulterior asupra produsului devenit intre timp popular au atras atentia asupra riscurilor pe care le implica, generalizand in randul populatiei o perceptie negativa.

Dar sa fie oare ciocolata numai un produs care trebuie evitat? Categoric nu. Conteaza insa foarte mult ce si cat consumam. Vom face distinctia inca de la inceput intre cicolata cu lapte plina de grasimi, zahar si aditivi care intradevar ne dauneaza, si ciocolata neagra.

Meritele acesteia din urma sunt datorate in principal cantitatii mari de cacao pe care o include. Practic, cu cat concentratia de cacao este mai mare cu atat produsul este considerat mai sanatos. 

Ciocolata este obtinuta din plante, ceea ce inseamna ca intr-o anumita masura si produsul rezultat din ele va prelua din nutrienti si beneficii. Printre compusii sanatosi importanti continuti de ciocolata se numara favonoidele ce actioneaza asemenea antioxidantilor. Flavonoidele protejeaza organismul impotriva bolilor de inima si a efectelor imbatranirii cauzate de radicalii liberi.

Specialistii spun ca ciocolata neagra contine de opt ori mai multi antioxidanti decat capsunile si reduce colesterolul "rau" (LDL) din sange in favoarea celui "bun". Poate ati auzit in vremea studentiei ca putina ciocolata consumata in pragul unui examen va poate fi de folos. Intradevar aceasta contine cofeina si alte substante care stimuleaza functiile organismului sustinand activitatea intelectuala.

 Asadar, ciocolata santoasa nu este doar un mit ci o realitate. Depinde de noi daca o vom accepta in alimentatie sau vom face si de acum inainte aceleasi alegeri lipsite de beneficii.
 

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Lapte cu ciocolata si mirodenii

    Laptele fierbinte cu o portie generoasa de cacao sau ciocolata rasa este o reteta deja banala, dar adaugand nucsoara, susan, scortisoara si ghimbir rezultatul va fi o bautura cu arome exotice.

  • Cinci alimente ce reduc nivelul de anxietate

    Migdalele: crude, sunt o excelenta sursa de magneziu, pentru ca intr-o portie de doar 30 de grame veti gasi aproximativ 75 de mg de magneziu, esential pentru o stare de bine si relaxare. Este de fapt un truc simplu, si anume sa gasesti acele fructe si legume care mentin sau cresc nivelul de serotonina, asa ca in perioadele stresante ne vom simti mai calmi, vom putea sa luam mai repede si mai usor deciziile corecte, vom suporta mai bine momente de criza care ne scot din ritm.

  • Fructele de padure pentru o alimentatie sanatoasa

    Cei care consuma des fructe de padure proaspete, congelate sau sub forma de suc se vor simti mai tineri, vor avea mai multa energie si vor scadea riscul aparitiei unor afectiuni cronice. Fie ca este vorba de zmeura sau afine, fie de mure, coacaze si lista poate continua fructele de padure sunt un aliat esential pentru o sanatate cat mai buna.

  • Smoothie cu ciocolata alba si banana

    Daca desertul prefera este ciocolata alba de ce sa nu o incercati si intr-o reteta de smoothie? Poate fi un desert sau o gustare reconfortanta si dulce, iar daca alegeti un sortiment de calitate si rezultatul final va fi pe masura.

  • Ciocolata, un lux in viitorul apropiat?

    V-ati gandit vreodata ca banalele tablete sau bomboane de ciocolata ar putea sa redevina ca odinioara alimente rare? Probabil ca nu, si totusi scenariul nu este deloc rupt de realitate, ba chiar l-am putea experimenta pe propria piele in viitorul apropiat.