Consolidarea imunitatii organismului toamna

 In sezonul tomnatic, atunci cand vremea racoroasa isi face aparitia, avem nevoie sa ne sporim imunitatea organismului, pentru a rezista in fata virusilor si bolilor care pot aparea.

Astfel, alegerea noastra - necesara - consta, in primul rand, intr-un complex de vitamine.

Vitaminele C (acidul ascorbic), A (retinol), E (tocoferol), B6 (piridoxina) cresc rezistenta organismului la infectii virale si bacteriene, si ajuta organismul sa faca fata cu raceala si gripa.

Imunitatea poate fi consolidata cu zinc, seleniu, cupru.

Aceste vitamine si oligoelemente sunt necesare tuturor, incepand cu cei mici si pana la varstnici.

Cele mai multe dintre complexele vitaminice eficiente sunt extractele naturale sau infuziile imuno-stimulatoare: echinacea, ginseng.

De asemenea, un ajutor important si de luat in seama in consolidarea imunitatii il reprezinta legumele de toamna.

Consumul de legume in acest sezon ne ofera vitaminele de care are nevoie organismul nostru sa-si intareasca imunitatea.

Vitamina C poate fi gasita in varza proaspata, ardei grasi.

Sucul de varza proaspata ne ajuta inca de la primele semne ale racelii si gatului inflamat.

Vitamina A este continuta de morcovi. Un pahar de suc de morcovi pe zi contribuie la o consolidare generala a organismului nostru, fiind, de asemenea, si un antiseptic, antiinflamator si cu efecte anti-cancer.

Vitamina E, cunoscuta ca cel mai puternic antioxidant natural, se gaseste din belsug in uleiurile vegetale de floarea-soarelui, in, porumb, masline, migdale.

In afara de utilizarea uleiurilor vegetale la gatit, este necesar sa se utilizeze si o lingura de ulei proaspat pe zi.

Vitamina B6, foarte buna pentru imunitate, se gaseste in multe legume: cartofi, morcovi, varza, fasole, mazare.

Asigurati-va asftel ca mancati bine si aveti o digestie buna, pentru ca acestea constituie radacina unui puternic sistem imunitar.

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Gutuia in medicina naturista

    Un fruct frumos, cu gust dulce-acrisor, evocand zilele de toamna, gutuia este mai rar consumata ca gustare si mai mult sub forma de peltea, gem sau mancare, oferind organismului vitamina A, C si B, minerale, zaharuri.

  • Cinci beneficii oferite organismului de piperul negru

    Piperina, substanta activa din piperul negru, nu este folositoare doar pentru a stimula metabolismul dar si pentru a reduce efectele depresiei.

  • Brandusa de toamna – baza unui nou medicament impotriva cancerului

    In traditia populara, brandusa de primavara si cea de toamna sunt doua surori alungate de mama lor vitrega de acasa, in anotimpul care le-a dat numele. Vazandu-le suparate, se spune ca Dumnezeu le-a prefacut in flori, iar de atunci ele se cauta tot timpul.

  • Toamna sustine sistemul imunitar printr-o alimentatie sanatoasa

    Lipsa somnului, stresul, fluctuatiile de temperatura si alimentatia dezechilibrata sunt principalii factori care slabesc imunitatea. Toamna, din cauza schimbarilor petrecute in natura, organismul are de infruntat intotdeauna o presiune mai mare.

  • Vitamine de toamna care sporesc imunitatea

    Pentru belsugul pe care il aduce in gradinile cu legume, toamna a fost considerata intotdeauna anotimpul prosperitatii. Cu toate acestea tinde totusi sa fie mai degraba vazuta ca un sezon al racelilor fara sfarsit.