Consolidarea imunitatii organismului toamna

 In sezonul tomnatic, atunci cand vremea racoroasa isi face aparitia, avem nevoie sa ne sporim imunitatea organismului, pentru a rezista in fata virusilor si bolilor care pot aparea.

Astfel, alegerea noastra - necesara - consta, in primul rand, intr-un complex de vitamine.

Vitaminele C (acidul ascorbic), A (retinol), E (tocoferol), B6 (piridoxina) cresc rezistenta organismului la infectii virale si bacteriene, si ajuta organismul sa faca fata cu raceala si gripa.

Imunitatea poate fi consolidata cu zinc, seleniu, cupru.

Aceste vitamine si oligoelemente sunt necesare tuturor, incepand cu cei mici si pana la varstnici.

Cele mai multe dintre complexele vitaminice eficiente sunt extractele naturale sau infuziile imuno-stimulatoare: echinacea, ginseng.

De asemenea, un ajutor important si de luat in seama in consolidarea imunitatii il reprezinta legumele de toamna.

Consumul de legume in acest sezon ne ofera vitaminele de care are nevoie organismul nostru sa-si intareasca imunitatea.

Vitamina C poate fi gasita in varza proaspata, ardei grasi.

Sucul de varza proaspata ne ajuta inca de la primele semne ale racelii si gatului inflamat.

Vitamina A este continuta de morcovi. Un pahar de suc de morcovi pe zi contribuie la o consolidare generala a organismului nostru, fiind, de asemenea, si un antiseptic, antiinflamator si cu efecte anti-cancer.

Vitamina E, cunoscuta ca cel mai puternic antioxidant natural, se gaseste din belsug in uleiurile vegetale de floarea-soarelui, in, porumb, masline, migdale.

In afara de utilizarea uleiurilor vegetale la gatit, este necesar sa se utilizeze si o lingura de ulei proaspat pe zi.

Vitamina B6, foarte buna pentru imunitate, se gaseste in multe legume: cartofi, morcovi, varza, fasole, mazare.

Asigurati-va asftel ca mancati bine si aveti o digestie buna, pentru ca acestea constituie radacina unui puternic sistem imunitar.

Sursa foto

Articole asemănătoare