Cu ce sa ne “pacalim” foamea intre mese?

Se spune ca atunci cand simti nevoia de a manca intre mesele principale ale zilei trebuie sa-ti “pacalesti” foamea cu ceva. Numai ca acest lucru poate fi periculos pentru cei care se tem la gandul kilogramelor in plus. Fireste, nu toate alimentele au aceleasi efecte, iar in cazul de fata, putem afirma cu aceeasi tarie: nu toate produsele confera la fel de rapid senzatia de satietate. Mai departe va prezentam o selectie a celor mai eficiente dintre acestea.

Banana – niciun fruct autohton sau exotic nu sta alaturi de babana in privinta capacitatii sale de a conferi  “satietate”. Dat fiind ca potoleste rapid foamea si se transforma aproape simultan in energie, unii sportivi de performanta (inotatorii, ciclistii, tenismenii) au dreptul sa consume o banana in timpul competitiilor istovitoare. Banana contine o multime de vitamine si minerale capabile sa revitalizeze si sa remineralizeze organismul: vitaminele A, B, C, E, calciu, potasiu, acid folic, magneziu, crom, sodiu, fosfor si fier. 

Orezul brun - Diferenta dintre orezul brun si orezul alb nu consta doar in culoare, ci si in calitatile nutritionale ale fiecaruia . Varianta nerafinata a orezului clasic mentine nivelul glicemic in parametri normali, fapt care contribuie la reglarea senzatiei de foame intre mesele principale. O dieta cu orez bun se va dovedi eficienta si pentru a scapa de kilogramele in plus. Pentru cei care doresc sa-l consume intre mese dezavantajul ar fi timpul necesar pentru gatire. 

Oul fiert – datorita faptului ca este satios si echilibrat din punct de vedere nutritiv, acest aliment intra de obicei in componenta micului dejun. Insa, desigur, la nevoie poate constitui si solutia salvatoare intre mese, cu conditia sa nu fie depasita cantitatea de 2 oua pe zi. Pentru siguranta suplimentara, recomandat este sa recurgi la o fierbere completa (galbenusul ramas in stare lichida poate transmite unele boli). Decat sa iti faci de cap cu o punga de chipsuri mai bine mananci un ou fiert tare cu o felie de paine integrala si impusti doi iepuri dintr-o lovituri, alegandu-te cu foamea astamparata si ceva mai sanatos.     

Apa plata cu lamaie – sanatoasa si la indemana oricui, apa plata cu suc natural de lamaie poate fi disponibila teoretic la orice ora. Aceasta limonada simpla consumata chiar si de mai multe ori pe zi (cate un pahar)  iti permite sa mananci rational si nu manat de pofta si foame teribila. De acest truc se folosesc deseori si manechinele, pentru care sanatatea fizica reprezinta un tel principal.   

Iaurtul – este genul de aliment satios recomandat ca sa inlature senzatia de foame tarziu, cand aceasta isi face aparitia dupa masa de seara. Ca toate produsele lactate, este hranitor, si adaposteste numeroase substante nutrivite pe care organismul le absoarbe rapid gratie fermentilor  continuti.  

Sursa foto: nomnompaleo.com

I. C.

Articole asemănătoare

  • Dovlecii Casper, un soi alb cu gust dulce

    Daca ne-am obisnuit cu dovlecii clasici, portocalii, cu coaja groasa si tare, de ce sa nu incercam pentru gradina o varietate mai putin intalnita, un dovleac destul de mare (in medie peste cinci kilograme greutate) cu o coaja neteda, de un alb ce poate sa bata spre crem, in functie de sol, soare si perioada anului.

  • Cinci alimente care te intineresc

    Ardeiul gras rosu este perfect in salate, copt, pus pe o sandvis sau ca o gustare intre mese, insa dincolo de gust ofera organismului antioxidanti (unul dintre cele mai bune alimente pentru un aspect mai tanar) care ne ajuta sa ne simtim mai bine, multa vitamina C, au proprietati anti-inflamatorii si ajuta tenul sa reziste mai bine la soare, poluare, toxinele din aer. Este de preferat sa il mancam crud, intr-o salata sau taiata in felii, ca gustare, decat gatit.

  • 5 motive pentru care sa optezi pentru iaurtul grecesc

    Delicios si extrem de nutritiv, iaurtul grecesc este mai mult decat un aliment banal cu care ne putem astampara foamea intre mesele principale ale zilei. Cam aceasta ar fi, in esenta, concluzia la care au ajuns ultimele cercetari din domeniul nutritiei.

  • Istoria supei – un preparat cultural absolut necesar

    Supele sunt gustari delicioase care ne potolesc numaidecat foamea, preparate care pot fi servite chiar si intre mese. Indiferent unde ne aflam

  • Delicii pentru Paste. Placinta cu carne de miel

    Pentru ca se apropie Pastele, trebuie sa ne gandim din timp ce preparate culinare speciale alegem pentru a celebra aceasta zi. Noi ne-am gandit sa incepeti cu o placinta cu carne de miel.