Culoarea alimentelor

 

Culoarea alimentelor este indiciul unei anumite doze de elemente nutritive pe care acestea le contin. Oricine poate distinge sursele anumitor vitamine sau minerale daca se ghideaza dupa acest principiu.

Rosu

Alimentele de origine vegetala care au aceasta culoare (capsune, rubarba, ceapa de apa, rosiile) contin betacaroten si antioxidanti. Astfel, ele sunt foarte indicate in prevenirea bolilor de inima, a cancerului, ajutand organismul sa se apere de substantele daunatoare din mediul inconjurator ca de exemplu : smog, nicotina sau razele prea puternice ale soarelui. Alte alimente rosii (soia, carnea de vita) sunt bogate in proteine si fier.

Rosu intens si mov

Strugurii, murele, prunele, ridichile sunt foarte bogate in vitamina C si bioflavonoide. Din acest motiv sunt recomandate pentru a spori imunitatea organismului sau pentru a preveni cancerul. Sfecla rosie contine foarte mult fier si magneziu si deoarece impiedica depunerea grasimilor in organism este ideala pentru asigurarea unui meniu echilibrat persoanelor care urmeaza o dieta. Nu ezitati sa folositi aceasta culoare la salate sau la deserturi.

Galben si portocaliu

Aceste culori indica o concentratie mare de potasiu, carbohidrati, precum si o doza importanta de betacaroten. Cel mai des sunt colorate in galben sau portocaliu fructele si legumele ca : lamai, portocale, gutui, dovleac, porumb, fasole uscata, morcovi etc., cunoscute si pentru aportul lor de vitamina C. Fainoasele si cartofii sunt sursele cele mai importante de amidon si carbohidrati, fiind recomandate in special copiilor aflati in perioada de crestere.

Alb

Nu mai este pentru nimeni un secret ca aproape toate produsele albe (branzeturi, lactate, iaurturi, albus, carne de peste) sunt foarte bogate in calciu. Desigur, calciul ni-l putem lua si din anumite fructe sau legume, dar produsele albe au un avantaj in plus: contin vitaminele D si A care sunt indispensabile pentru fixarea calciului in organism. Putem adauga alb la orice masa la care simtim ca ar mai fi nevoie de un aliment in plus, suplimentand culorile unui aperitiv sau ale unei garnituri.

Verde

Se stie ce cele mai bogate surse de vitamine sunt verdeturile. Vitamina C si vitamina E, pe care acestea le contin in cea mai mare masura, ajuta organismul sa se apere de bacterii si agenti patogeni, reducand riscul de aparitie a numeroase boli. Spanacul, varza, fasolea verde, salatele, broccoli, merele, avocado, chiar si patrunjelul si mararul, precum si alte plante aromate sunt unele dintre cele mai importante surse de fier si magneziu.


Articole asemănătoare

  • Berberis thunbergii Golden Ring

    Frunzele mici obovate au initial o nuanta purpurie, mata, cu o bordura subtire de un galben deschis, un efect cromatic interesant care iese usor in evidenta. Interesant este ca acest soi de dracila isi va schimba culoarea in functie de anotimp.

  • Naranjilla - o portocala sau o rosie?

    Un fruct mic de culoarea unei portocale, coaja lucioasa si tare, gust acrisor-acid, naranjilla este o raritate in afara Americii de Sud, unde il veti intalni in diverse retete, ca o gustare simpla sau chiar in bauturi traditionale.

  • Trandafirii Orange Sensation

    Un soi ce dateaza din 1961 (o creatie ce poarta semnatura De Ruiter Innovations), an dupa care a fost adoptat cu entuziasm de cultivatorii cu experienta, Orange Sensation surprinde placut nu doar prin culoarea florilor, ci si prin parfumul dulce, neasteptat de puternic fara sa fie deranjant.

  • Trucuri si retete pentru fructe si legume

    Daca va temeti ca feliile de mar isi vor schimba culoarea si gustul foarte repede exista o solutie care le va da si o aroma in plus. Amestecati doua linguri de miere cu o cana de apa plata la temperatura camerei, turnati totul peste feliile de mar puse intr-un vas si lasati-le pentru 10 minute. Nu doar ca vor rezista mai mult dar gustul va fi mai dulce si mai bun, iar banalele felii vor deveni o gustare foarte populara mai ales printre cei mici.

  • Pate din ficat de pui preparat in casa

    In aceste vremuri cand suspiciunile planeaza mai mult ca oricand asupra calitatii alimentelor, a stii sa gatesti reprezinta o calitate salvatoare.