Cum ne mentinem pielea tanara si sanatoasa?

Pielea este primul organ al corpului care interactioneaza cu mediul inconjurator, avand rolul bine determinat al protectiei impotriva stimulilor externi. Tot ea este si cea care ne ajuta sa fim frumosi, suprafata ei lasand sa se citeasca starea nostra de sanatate la acel moment. Pe masura ce imbatranim, functiile pielii incetinesc in mod natural obligandu-ne sa-i oferim mai multa atentie decat pana atunci.

Pe masura ce nivelul de estrogen si progesteron scade, pielea devine mai uscata, mai subtire si secreta mai putin "ulei". Totodata, tesutul nu mai este la fel de bine vascularizat iar proteinele responsabile cu elasticitatea sa, colagenul si elastina, se descompun dand nastere ridurilor.  Daca lupta cu procesul de imbatranire nu poate fi castigata nici cu ajutorul tehnologiei de ultima generatie, cea cu intemperiile mediului ambient este mult mai la indemana nefiind intotdeauna sortita esecului. Din fericire, niciodata nu este prea tarziu pentru imbunatatirea starii de sanatate a pielii fiindca celulele acesteia au o capacitate uimitoare de regenerare.

Incercati sa va protejati pielea de razele puternice ale soarelui in timpul sezonului cald pentru a elimina riscul deshidratarii. Razele ultraviolete inregistrate la orele amiezii in zilele toride pot cauza persoanelor sensibile boli grave, precum  cancerul de piele. Ca masura de precautie se impune folosirea lotiunilor si cremelor speciale, desi cea mai sigura ramane expunerea cu masura in intervalele orare recomandate de medici.

La prima vedere, modul in care dormim nu are nicio influenta asupra sanatatii pielii noastre. Totusi, specialistii ne spun ca ar fi bine sa dormim in general pe spate sau sa avem o perna imbracata in matase fiindca zgarieturile cauzate de asperitati la nivelul pielii fetei s-ar putea transforma in riduri permanente. Intrucat pielea este expusa la o varietate de tipuri de contaminanti (microbi si bacterii) este esential sa o spalam si sa o curatam de impuritati cu sapun sau gel de dus in fiecare zi, de cate ori este nevoie.   

Evitati alimentele de tipul fast-food si construiti-va o alimentatie bogata in fructe si legume. Fumatul, cofeina si bauturile alocoolice sunt factori care conduc la deshidratarea si deteriorarea ei. In plus, nu doar pielea ci intreg organismul va avea de castigat daca veti respecta cantitate de 2 litri de apa pe zi recomandata fiecarei persoane adulte.


Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Fructe pentru sanatate

    Strugurii: daca va plac strugurii, indiferent de soi si culoare, oferiti corpului doze generoase de vitamina B, A si C, veti avea un sistem imunitar mai rezistent si un sistem circulator mai puternic, iar inima va fi mai tanara si va functiona mai bine.

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • Cinci legume si fructe pentru ochi sanatosi

    Pentru ca o dieta echilibrata, bogata in anumite fructe si legume, ne poate ajuta sa ne mentinem ochii sanatosi cat mai multa vreme

  • Preveniti osteoporoza prin dieta

    Prevenirea ospteoporozei presupune identificarea factorilor de risc si stabilirea unui strategii eficiente in urma careia sa ne mentinem sanatosi pentru cat mai mult timp.

  • Cum ne mentinem sanatosi in perioada toamnei

    Toamna aerul se raceste si devine parca mai proaspat iar frunzele isi schimba cromatica intr-un spectacol ce capata nuante de rosu, portocaliu si auriu.