Cum prevenim diabetul zaharat tip 2?


Exista obiceiuri alimentare la care foarte multe persoane nu pot sau nu vor sa renunte nici in ruptul capului. Consumul de dulciuri este unul dintre acestea, cu toate ca riscurile sale sunt bine cunoscute. Inainte ca diagnosticul sa fie ingrijorator, medicii ne recomanda sa invatam cum sa gestionam problema pentru a evita diabetul zaharat tip 2. Diabeticii au riscul cardiovascular de patru ori mai mare decat al unui nondiabetic si speranta de viata cu 8 ani mai mica, cele mai multe decese datorandu-se complicatiilor cardiovasculare.

Un studiu britanic realizat pe un esantion de 4.000 de persoane a demonstrat ca un stil de viata sanatos stabilizeaza nivelul zaharului din sange si fereste de sindromul metabolic, o afectiune ce duce la aparitia diabetului.

Daca va numarati printre persoane care consuma rar peste, ar trebui sa va mai ganditi o data. Doua portii de peste saptamanal sunt indicate. Somonul, tonul, sardinele sunt bogate in acizi Omega-3 care reduc riscul bolilor de inima, precum si tensiunea arteriala, prevenind diabetul zaharat. De asemenea, ouale, carnea de curcan sau iaurtul grecesc sunt extrem de utile. In mod obligatoriu, reduceti cantitatea de carbohidrati si bauturi racoritoare.

O alimentatie echilibrata nu trebuie sa fie calorica, iar pentru aceasta ea trebuie sa fie in primul rand variata. Consumati cat mai multe legume, fructe, salate, cereale integrale si alimente bogate in proteine. Excludeti, daca nu definitiv, macar pentru anumite perioade de timp, painea alba, orezul alb si cartofii intrucat pot creste nivelul glucozei din zahar. La fel se intampla si cand consumam bauturi spirtoase, sucuri de fructe sau alte bauturi racoritoare cu un continut ridicat de zahar.

Miscarea regulata este o alta componenta importanta a diminuarii riscului de diabet zaharat de tip 2. Din acest motiv, in loc sa pierdeti timp in fata televizorului, mai bine alegeti o activitate sportiva si practicati-o zilnic. Este foarte important sa fiti activi si sa evitati sedentarismul, intrucat cel mai important factor de risc in aparitia diabetului zaharat tip 2, pe langa factorii genetici, este obezitatea. Un indice de masa corporala peste 30kg/mp reprezinta deja un semnal de alarma.

Monitorizati-va periodic greutatea si incercati sa o aduceti in parametrii cat mai potriviti pentru statura dumneavoastra. Dincolo de aceste recomandari generale, regimul alimentar se stabileste in functie de particularitatile fiecarei persoane, de aceea este cel mai bine sa cereti sfatul medicului inainte de apune in aplicare orice plan.

Sursa foto: prevention.com

I. C.

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci ardei iute

    Ardeiul iute rosu are un nivel ridicat de betacaroten, esential pentru buna functionare a organismului, si consumat de preferinta crud va ajuta sa aveti un sistem imunitar mai puternic si sa rezistati in fata infectiilor si bolilor de sezon.

  • Cum tratam insolatia?

    Insolatia reprezinta una dintre cele mai frecvente afectiuni ale sezonului estival. Persoanele care sufera de insolatie se confrunta cu dureri de cap, stari de lesin, epuizare, arsuri la nivelul pielii, convulsii si in cazuri extreme cu halucinatii, aparute pe fondul nerespectarii unor reguli minime de precautie.

  • Sunt supele sanatoase?

    Supa, parte componenta a unui meniu dintr-o zi, detine un rol important in alimentatia noastra. Hrana asigurata de supe, in special de supele fierbinti, aduce o contributie benefica sanatatii noastre.

  • Fasolea ca tratament pentru diabetul zaharat

    Fasolea, sub denumirea stiintifica de Phaseolus vulgaris, are un continut bogat de proteine, folositoare pentru organismul persoanelor care sufera de diabet zaharat. Totodata fasolea ajuta si la micsorarea colesterolului.

  • Sindromul metabolic

    Sindromul metabolic sau sindromul metabolic X se refera la o grupare de factori de risc de natura cardiaca si este rezultat din rezistenta la insulina (in momentul in care tesuturile organismului nu raspund la insulina intr-un mod normal).