Cinci motive pentru care este bine sa mananci ardei iute

Crud sau in diverse retete, mai iute sau mai putin iute in functie de soi, acest ardei este pe placul multora, in vreme ce altii evita si sa il guste. Dar dincolo de preferintele culinare cercetatorii au constatat ca ardeiul iute poate aduce beneficii importante sanatatii, si cei care il consuma des au un risc mai mic de boli de inima, slabesc mai usor, tensiunea arteriala este mai scazuta, iar in timp poate scadea si riscul de a face anumite tipuri de cancer. Iata doar cinci motive pentru care ar trebui sa mancati mai des ardei iute:
 
1. Datorita prezentei capsoicinei (care ii da si gustul picant) ardeiul iute are puternice calitati anti-inflamatorii, si daca este deja o prezenta obisnuita in meniu va reduce riscul de artrita pe masura ce inaintati in varsta. Mai mult decat atat, ardeiul iute verde sau rosu reduce colesterolul in organism si poate imbunatati circulatia sangelui, reducand si riscul afectiunilor cardiace si al formarii cheagurilor de sange. 
 
2. Ardeiul iute poate avea un usor efect analgezic mai ales in cazul durerilor usoare de cap sau ale celor provocate de artrita sau osteoporoza. 
 
3. Cei care prefera gustul picant, alegand sa manance ardeii cruzi sau folosindu-i pentru diverse retete, vor constata in timp ca ardeiul iute imbunatateste digestia daca este consumat frecvent. Stimuland apetitul si usurand digestia, ardeiul iute poate fi un adjuvant gustos daca vreti sa slabiti si daca vreti pur si simplu sa va simtiti mai bine. Si exceptand cazurile de ulcer sau hiperaciditate gastrica daca va place gustul ati putea ca macar din cand in cand sa incercati si ceva mai picant. 
 
4. Ardeiul iute rosu are un nivel ridicat de betacaroten, esential pentru buna functionare a organismului, si consumat de preferinta crud va ajuta sa aveti un sistem imunitar mai puternic si sa rezistati in fata infectiilor si bolilor de sezon. 
 
5. In afara unui sistem imunitar mai eficient consumul de ardei iute poate sa previna in buna masura diabetul de tip 2, pentru ca reduce necesitatea organismului de a secreta insulina. Un beneficiu mai putin cunoscut, dar care ar putea sa ii faca pe cei care evitau pana acum ardeii iuti sa inceapa ca macar din cand in cand sa ii guste.

Foto: nutritiondiaries.com

 

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci castraveti

    Legume indicate in perioada caniculara pentru ca ajuta la hidratarea organismului, cu putine calorii, castravetii contin multa vitamina A si vitamina C, vitamina E, enzime utile pentru o digestie mai usoara, saruri minerale (magneziu, potasiu, fier, calciu), iar consumul regulat ajuta la prevenirea actiunii nefaste a radicalilor liberi.

  • Ardei iute Pintea

    Un soi de ardei iute picant, cu gust intens, puternic, preferat de cei care vor o varietate cu aroma pregnanta, cu siguranta prea puternica pentru multi consumatori.

  • Ciresele pentru sanatate

    Nu sunt doar gustoase si atragatoare, dar si foarte sanatoase pentru toate varstele, pentru ca in cirese vom gasi vitamina C si K, betacaroten (mult mai mult decat in morcovi), sodiu, potasiu si magneziu, fibre, putine calorii, antioxidanti, si totul cu un gust delicios.

  • Fasolea alba, cateva virtuti pentru care isi merita locul in dieta

    Fasolea alba este o hrana sanatoasa care n-are a face cu proasta reputatie pe care este obligata sa o indure.

  • Reguli pentru conservarea alimentelor in frigider

    Exista numeroase motive pentru care, deseori, oamenii nu au timp nici sa-si prepare mancare. In acest context, pastrarea alimentelor proaspete pentru mai multa vreme devine importanta, iar racirea este cea mai la indemana si indicata solutie.