Cinci motive pentru care este bine sa mananci ardei iute

Crud sau in diverse retete, mai iute sau mai putin iute in functie de soi, acest ardei este pe placul multora, in vreme ce altii evita si sa il guste. Dar dincolo de preferintele culinare cercetatorii au constatat ca ardeiul iute poate aduce beneficii importante sanatatii, si cei care il consuma des au un risc mai mic de boli de inima, slabesc mai usor, tensiunea arteriala este mai scazuta, iar in timp poate scadea si riscul de a face anumite tipuri de cancer. Iata doar cinci motive pentru care ar trebui sa mancati mai des ardei iute:
 
1. Datorita prezentei capsoicinei (care ii da si gustul picant) ardeiul iute are puternice calitati anti-inflamatorii, si daca este deja o prezenta obisnuita in meniu va reduce riscul de artrita pe masura ce inaintati in varsta. Mai mult decat atat, ardeiul iute verde sau rosu reduce colesterolul in organism si poate imbunatati circulatia sangelui, reducand si riscul afectiunilor cardiace si al formarii cheagurilor de sange. 
 
2. Ardeiul iute poate avea un usor efect analgezic mai ales in cazul durerilor usoare de cap sau ale celor provocate de artrita sau osteoporoza. 
 
3. Cei care prefera gustul picant, alegand sa manance ardeii cruzi sau folosindu-i pentru diverse retete, vor constata in timp ca ardeiul iute imbunatateste digestia daca este consumat frecvent. Stimuland apetitul si usurand digestia, ardeiul iute poate fi un adjuvant gustos daca vreti sa slabiti si daca vreti pur si simplu sa va simtiti mai bine. Si exceptand cazurile de ulcer sau hiperaciditate gastrica daca va place gustul ati putea ca macar din cand in cand sa incercati si ceva mai picant. 
 
4. Ardeiul iute rosu are un nivel ridicat de betacaroten, esential pentru buna functionare a organismului, si consumat de preferinta crud va ajuta sa aveti un sistem imunitar mai puternic si sa rezistati in fata infectiilor si bolilor de sezon. 
 
5. In afara unui sistem imunitar mai eficient consumul de ardei iute poate sa previna in buna masura diabetul de tip 2, pentru ca reduce necesitatea organismului de a secreta insulina. Un beneficiu mai putin cunoscut, dar care ar putea sa ii faca pe cei care evitau pana acum ardeii iuti sa inceapa ca macar din cand in cand sa ii guste.

Foto: nutritiondiaries.com

 

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam ciocolata neagra

    O buna sursa de antioxidanti, ciocolata neagra cu gustul ei intens de cacao, putin amarui, este un aliat esential in lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi in organism.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam curmale

    Sunt fructe bogate in fibre, asa ca sistemul digestiv va beneficia din plin de acest aport atat de benefic. Consumate frecvent, curmalele usureaza digestia, regleaza tranzitul intestinal si previn constipatia. Le puteti include in meniu la dejun sau ca gustare dintre mese, induc repede senzatia de satietate, dar au multe calorii.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam rodii

    Este o alegere excelenta in curele de slabire, pentru ca are putine calorii, satisface pofta de dulce – sau pur si simplu poate fi aleasa cand avem nevoie sa rontaim ceva – are un gust plin, exotic, aparte, si poate fi consumata si sub forma de suc sau putem adauga samburii de rodie in salate si gustari pe baza de fructe si legume.

  • Cinci motive pentru care este bine sa bei suc de morcovi

    Cu multa vitamina A, C si antioxidanti, sucul proaspat de morcovi (simplu, cu putina miere sau cu putin suc de portocale) este foarte bun pentru a intari sistemul imunitar, mai ales in apropierea anotimpului rece, cand apar si gripele de sezon.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci masline cat mai des

    Cei care le prefera ca o gustare sanatoasa sau un plus de gust in timpul mesei vor oferi astfel organismului sodiu, potasiu si magneziu, au relativ putine calorii si sunt recomandate in dietele de slabire.