Cum putem avea un somn odihnitor?

Somnul este o componenta esentiala in mentinerea echilibrului fizic si psihic insa tot mai multi oameni il vad astazi ca un "lux", nu ca pe o necesitate. Stresul apasator din timpul zilei si insomnia sunt numai doua dintre cauzele care ne fac noptile albe.

Dincolo de incapacitatea noastra de a dormi din pricina unor tulburari de natura biologica, exista artificii pe care daca le vom aplica avem mai multe sanse sa combatem cauza si efectul  nedorit. Nu exista o "reteta" prestabilita care sa ofere aceleasi rezultate in cazul tuturor, fiecare este dator sa stabilieasca ce il multumeste si ce nu.

Asadar, stabiliti o ora la care sa va culcati in fiecare noapte, inclusiv in zilele de weekend, astfel incat cele opt ore obligatorii de somn sa fie satisfacute. Daca doriti sa modificati ora de culcare organismul se va adapta mai usor la modificari treptate, culcandu-va in fiecare zi cu 15 minute mai devreme sau mai tarziu. La fel de important este sa respectati programul trezindu-va la aceeasi ora in fiecare dimineata.

Calitatea somnului este puternic influentata de mediu, de lumina din incapere care poate sa provina de la televizor sau calculator, de temperatura aerului care poate fi prea scazuta sau prea ridicata (temperatura optima este de 18 grade) si mai ales de zgomotul patruns de afara.

Chiar daca invatam sa toleram zgomotul, studiile au aratat ca organismul nostru se resimte si  nu reuseste sa se odihneasca adecvat. Multi oameni obisnuiesc sa se culce cu televizorul deschis, care in loc sa relaxeze mintea o stimuleaza prin sunete si schimbari frecvente ale cadrelor.

Inainte de culcare faceti un dus odihnitor iar la cina nu va incarcati stomacul cu multe alimente si nu beti prea multe lichide pentru a nu fi obligati sa mergeti la baie. De asemenea, evitati stimulii sistemului nervos precum nicotina, cofeina si alcoolul.

Exersati cu perseverenta disciplina mintii lasand toate grijile de-o parte pentru a nu fi sustrasi. Din viata cotidiana cunoastem ca un om istovit adoarme intotdeauna mai repede si mai usor decat unul fara activitate. Daca locul de munca nu cere prea mult efort fizic va trebui sa includeti obligatoriu printre activitati si sportul, de pe urma caruia veti avea mult mai multe beneficii.

Sursa foto

I.C.

Articole asemănătoare

  • Sulfina in tratamentele naturiste

    Sub forma de infuzie este folosita de foarte multa vreme ca o alternativa naturista pentru linistirea durerilor usoare, pentru a trata sau preveni diverse afectiuni cronice sau pentru un somn mai linistit, iar florile sale uscate sub utilizate adesea pentru parfumul lor placut, dulce si odihnitor.

  • Patru plante aromatice si beneficiile pentru sanatate

    Mararul poate fi utilizat in medicina alternativa (sau pur si simplu introducandu-l in retete) pentru a combate indigestia si constipatia, pentru a calma sistemul nervos central si a ne ajuta sa avem un somn mai odihnitor si mai linistit, pentru un sistem imunitar mai puternic, dar si atunci cand ne dorim sa avem oase mai tinere si mai rezistente.

  • Cum putem folosi menta in locuinta

    Folositi menta uscata intr-un mic recipient cat mai atragator - un bol de ceramica, o farfurie eleganta putin adanca - pentru un potpuriu vegetal care va schimba cu totul atmosfera din incapere.

  • Cum putem avea energie fara cafeina?

    Cafeina este un tonic excelent al sistemului nervos central, iata motivul pentru care oamenii aleg sa inceapa diminetile in compania unei cesti fierbinti de cafea.

  • Ce nu stiati despre cartofi

    Cartofii sunt considerati un aliment de baza in multe familii. Sunt foarte gustosi ca ingredient pentru multe mancaruri, fiind totodata foarte buni si preparati dupa retete traditionale, pentru a fi serviti ca garnitura in cadrul felurilor principale.