Cum se alege si se prepara un avocado?


Avocado este un adevarat superstar intre alimente si una din cele mai mari surse de grasimi “bune”. Intrucat contine acid oleic, ajuta la reducerea nivelului de colesterol si favorizeaza absorbtia subtantelor nutritive din alimente.

Cum ar trebui sa alegi un avocado bun? In primul rand, trebuie sa stii ca un fruct necopt este prea tare. In schimb, unul prea copt se simte prea moale la atingere. Un avocado potrivit de copt va fi ca un burete mai tare si se va simti ca atunci cand iti apesi palma cu degetul. 

Taie fructul in jumatate pe lungime si apoi invarte cele doua sectiuni astfel incat sa ramana samburele intr-un dintre cele doua jumatati, dupa care il poti scoate usor cu ajutorul unei linguri sau cu varful cutitului. Ca sa cureti miezul de pe coaja mai usor te sfatuim sa tai miezul in patratele, dupa care sa il aduni cu lingura.

Nu numai pulpa, ci si samburele de avocado se poate consuma, ba mai mult, contine foarte multi nutrienti si compusi esentiali. Un studiu realizat la Universitatea din Singapore a demonstrat faptul ca samburele de avocado contine aproximativ 70% din cantitatea de antioxidanti din fruct, pulpei revenindu-i doar 30%. Samburele de avocado trebuie spart si transformat in pudra cu ajutorului unui robot de bucatarie sau in masina de tocat piper.

Pudra de sambure de avocado are un gust amarui, prin urmare va trebui sa te „lupti” un pic pentru a o face mai placuta. Poti sa consumi avocado ca atare, cu sare, sa il faci piure si sa inlocuiesti untul insandvisuri, sa il transformi in "dipping sauce" sau dressing de salata si ca ingredient in alte specialitati culinare. Potrivit unei analize recente, vanzarile de avocado au crescut incepand cu anul 2012. Avocado chiar a ajuns, si nu e de mirare, un ingredient nelipsit din meniurile restaurantelor.

Sursa foto: Wikipedia.org

I. C.

Articole asemănătoare

  • Cum citesti eticheta unui fruct de avocado

    Cu toate ca se numara printre fructele introduse de curand pe piata alimentara din Romania, avocado si-a facut un nume si inca promite multe pentru viitor. Acest lucru este determinat lasand la o parte strategiile de marketing, de valoarea nutritiva ridicata si proprietatile binefacatoare.

  • Salata cu oua de prepelita, morcov ras si varza alba

    Daca va ganditi ce sa mai mancati la serviciu, puteti alege o salata cu oua de prepelita, morcov ras si varza alba. Un ou de prepelita contine de 5 ori mai mult fosfor decat oul de gaina.

  • Salata de castraveti cu ardei gras si ceapa

    Pentru masa de dimineata incercati o salata simpla si cu un gust bun: salata de castraveti cu ardei gras si ceapa. Pentru un bol de salata, aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • Budinca de varza cu cascaval ras si pesmet

    Budinca de varza cu cascaval ras si pesmet poate fi o reteta apetisanta, care se prepara intr-un mod cat se poate de simplu. Daca alaturarea dintre varza gatita si cascaval nu vi se pare nepotrivita, puteti incerca aceasta reteta

  • Uleiul de avocado si proprietatile sale hranitoare

    Incarcat cu proteine, lecitina, beta-caroten si vitaminele A, C si E, uleiul de avocado ne ofera diverse avantaje pentru sanatate. Este utilizat atat pentru gatit, cat si in industria cosmetica. Uleiul de avocado este o forma de ulei comestibil vegetal, derivat din pulpa proaspata a fructului de avocado.