De ce trebuie sa consumam fructele si legumele cu coaja?

Foto: organic-center.org

Fructele si legumele se numara printre cele mai importante surse de vitamine si substante nutritive, motiv pentru care consumul lor este indispensabil pentru o viata cu adevarat sanatoasa.

 

Dupa cum stiti, valoarea nutritiva difera mult  de la o specie la alta, insa chiar si intre partile componente ale aceluias fruct diferentele inregistrate nu sunt de neluat in seama. 

 

Daca obisnuiti sa curatati de coaja fructele si legumele inainte de a le manca va lipsiti tocmai de ce este mai esential pentru organism. Numeroase fructe au coaja mult mai hranitoare decat fructul in sine, aceasta continand mai multi antioxidanti, vitamine si fibre vegetale.

 

Coaja merelor faciliteaza procesul digestiv, concentreaza circa 50% din cantitatea de vitamina C si contine cu 87% mai multe componente anticancerigene decat pulpa. In aceste conditii nu este de mirare ca se extrag vitaminele din coaja pentru a  se obtine suplimente alimentare.

 

Citricele contin la randul lor in coaja o mare cantitate de vitamina C, antioxidanti si alti nutrienti care lupta impotiva bolilor de inima si care scad riscul producerii cancerului.

 

Coaja de struguri este o alta sursa de sanatate putin cunoscuta si valorificata. Aceasta contine resveratrol, o substanta care intareste sistemul imunitar, reduce grasimile din sange si impiedica aparitia trombozei.

 

Sa oferim si un exemplu din randul legumelor. Castravetele, de pilda,  contine in coaja sa dioxid de siliciu, un nutrient care contribuie la consolidarea parului, unghiilor, si care atenueaza semnele imbatranirii prin colagenul pe care il construieste la nivelul pielii.

 

Probabil va intrebati ce se intampla in cazul fructelor a caror coaja trebuie inlaturata obligatoriu, cum sunt bananele, avocado, portocalele sau mandarinele.

 

De aceasta data cea mai buna solutie este sa spalati foarte bine fructele si sa le treceti prin storcator cu coaja pentru a obtine acel amestec delicios format din suc si pulpa. 

 

Unul dintre motivele cele mai intalnite pentru care se indeparteaza coaja fructelor si legumelor este ca au fost tratate cu pesticide sau diferite ale substante toxice. Nu incape indoiala ca substantele au patruns in tegumenul fructelor, insa chiar si in aceste conditii, daca acestea sunt foarte bine spalate, tot exista beneficii prin prisma substantelor hranitoare.

 

Cel mai indicat este sa consumati alimente din propria gradina despre care cunoasteti cu exactitate daca si cat au fost stropite. Altfel, merele bio reprezinta poate singura alternativa sigura la cele din comert. Un sfat ar fi sa le cumparati pe cele mai urate, acest lucru insemnad de multe ori ca sunt si cele mai sanatoase !

Articole asemănătoare

  • Delicii de Paste. Drob gustos de miel

    Consumat mai mult rece, drobul gustos de miel trebuie sa fie prezent pe masa cu bunatati de Paste.

  • Hidratare de iarna pentru piele. Masca faciala cu cacao pudra

    Pentru a intampina cum se cuvine sarbatorile de iarna trebuie sa tinem cont si de tehnicile si tratamentele naturiste de infrumusetare preparate in casa. Fiindca in zilele friguroase ale iernii pielea are de suferit, va recomandam urmatoarea masca faciala cu cacao pudra.

  • Paste spiralate cu ciuperci si sos de ton

    Si pentru ca o zi buna se cunoaste de dimineata, trebuie sa acordati atentie si asupra a ceea ce mancati inca de la inceputul zilei. Un mic dejun care sa va aduca buna dispozitie si energie este exact ceea ce aveti nevoie. Noi va propunem sa incepeti cu o farfurie de paste spiralate cu ciuperci si sos de ton.

  • Ce trebuie sa stim despre pamantul din gradina

    Un pamant sanatos si roditor reprezinta intotdeauna premisa pentru plante care se dezvolta frumos si care ne incanta privirea prin frumusetea lor. Trebuie sa luam insa cateva masuri pentru ca pamantul

  • Alimente bogate in proteine pentru micul dejun

    Micul dejun, fiind cea mai importanta masa a zilei, nu trebuie neglijata si, de asemenea, trebuie sa aveti grija si ce alimente consumati in acest moment al zilei. Incercati sa mancati dimineata adaugand in meniul dumneavoastra alimente bogate in proteine, pentru a obtine cat mai multa energie inca de la primele ore ale diminetii.