Fasolea alba, cateva virtuti pentru care isi merita locul in dieta

 
Fasolea alba este o hrana sanatoasa care n-are a face cu proasta reputatie pe care este obligata sa o indure. Denumita in cartile de botanica Phasoleus Vulgaris, fasolea s-a aflat printre primele produse aduse in Europa de catre exploratorii spanioli, in secolul al XV-lea, din America de Sud. 

O multime de studii au aratat faptul ca nutrientii si ingredientele naturale din fasole ajuta in dieta, combatand si prevenind numeroase boli. De aceea, fasolea este recunoscuta ca fiind un aliment important in vederea imbunatatirii starii de sanatate. Antioxidantii continuti de aceasta ne pot ajuta atat in lupta cu bolile cat si in lupta impotriva ridurilor, prin protectia pe care le-o ofera celulelor atunci cand pielea se afla sub efectul radicalilor liberi.

Fasolea intra in doua categorii de alimente. Ea face parte atat din grupul legumelor, cat si din grupul alimentelor-boabe. Este un aliment bogat in proteine, de aceea poate fi extrem de folositor vegetarienilor si veganilor, care au nevoie de o gama variata de surse alternative de proteine, pentru a inlocui carnea.

Fasolea este intesata cu fibre  solubile si insolubile. Contine chiar cea mai mare cantitate de fibre dintre toate legumele. Fibrele sunt o componenta dietetica importanta pentru sanatate. In plus, consumul de fasole ajuta si la imbunatatirea nivelului colesterolului si la reducerea riscurilor de boli cardiace.

Fibrele te ajuta sa mananci putin si sa capeti rapid o senzatie de satietate, proteinele iti confera energie si te ajuta sa arzi rapid caloriile, potasiul reduce retentia apei si scade nivelul de colesterol din sange, calciul contribuie la topirea depozitelor de grasime, fierul alunga starea de moleseala, iar vitaminele A si C pastreaza frumusetea pielii, afectata de radicalii liberi.

Alte bolile care pot aparea in urma distrugerii celulelor de radicalii liberi sunt artrita, bolile cardiovasculare, dementa si anumite tipuri de cancer.

Un alt avantaj al consumului de fasole este si faptul ca acestea sunt bogate in fibrele necesare sanatatii sistemului digestiv.Cele mai recente orientari dietetice recomanda consumul a trei cani de fasole pe saptamana.

Informatii nutritionale (100g):
- 62 kcal.
- Grasimi: 0.9g.
- Carbohidrati: 11.6g.
- Proteine: 5.2g.

Sursa foto: copycat.com

I. C.

Articole asemănătoare

  • Fructul de guava – cateva motive pentru a-l introduce in alimentatie

    Daca in Europa se spune “un mar pe zi tine doctorul departe”, in Asia si in zonele in care creste guava, proverbul ar trebui sa fie “cateva guava in sezon tin doctorul departe pentru tot restul anului”. Guava are o coaja de culoare verde-galbuie si un miez portocaliu, usor spre roz.

  • Fasolea neagra. Un superaliment pentru toti

    Intr-o perioada cand oamenii pun pret tot mai mult pe sanatate dar produsele alimentare devin, ironic, din ce in ce mai “nesanatoase”, se naste intrebarea: ce optiuni viabile raman? Nu este scopul acestui articol de a face o lista alba si una neagra, care sa clasifice alimentele dupa tipologia si utilitatea lor.

  • Activitati de iarna utile in gradina

    Desi lunile de iarna sunt caracterizate de o stare de hibernare, exista cateva activitati utile care se fac si in perioada iernii, acestea contribuind la sanatatea generala a plantelor din gradina dumneavoastra.

  • Cele mai bune 5 plante cu frunzis in Feng Shui

    Tipul plantelor, forma frunzelor sau portul lor, precum si locul in care trebuie pozitionate in casa sau birou sunt iarasi cateva criterii de care trebuie sa tineti cont, atunci cand doriti sa realizati un decor Feng Shui.

  • Cateva sfaturi pentru gradina cu ierburi aromate

    Pentru a avea condimentele preferate in stare proaspata putem ingriji si mici gradini de ierburi aromate. Daca unele se impaca mai mult sau mai putin cu clima de la noi, altele desi aparent nepretentioase, necesita suficienta grija si atentie, cel putin in anumite momente de dezvoltare.