Fructul de guava – cateva motive pentru a-l introduce in alimentatie

Daca in Europa se spune “un mar pe zi tine doctorul departe”, in Asia si in zonele in care creste guava, proverbul ar trebui sa fie “cateva guava in sezon tin doctorul departe pentru tot restul anului”. Guava are o coaja de culoare verde-galbuie si un miez portocaliu, usor spre roz.

Guava este un fruct ce prezinta un continut bogat de vitamina C ce stimuleaza la randul sau sinteza colagenului. Pulpa fructului are un gust asemanator cu cel al capsunilor, bananelor, perelor, pepenilor sau un amestec al celor patru. Este bogata in vitamina A, B2, B3 si C, dar si in fier, potasiu si fosfor.

Guavele contin si calciu, prezent de obicei in cantitate mica in celelalte fructe. Aceste componente o recomanda pentru consum in cazul bolnavilor cu afectiuni cardio-vasculare, digestive si ale sistemului imunitar.  Acest fruct mai contine licopen, un antioxidant care lupta impotriva cancerului la prostata. De aceea, guava n-ar trebui sa lipseasca din dieta zilnica a niciunui barbat.

Guava reduce colesterolul, combate constipatia, are efect antibacterian si ajuta la pastrarea elasticitatii pielii.  Sucul unui singur fruct ofera de cinci ori mai multa vitamina C decat doza minima recomandata, conform specialistilor nutritionisti. Maximul de vitamina C il contin insa fructele verzi, care ajung la o maturitate deplina. In plus, guavele au un continut bogat de fibre solubile, de acid nicotinic si fosfor.

Un lucru extrem de important referitor la guava, care cu siguranta va bucura pe multi, este acela ca guava, spre deosebire de alte fructe exotice sau mere, struguri etc., nu necesita pesticide chimicale in exces. Prin urmare, este unul dintre fructele cele mai putin stropite cu chimicale. Guava este un fruct foarte util pentru persoanele care vor sa scada in greutate fara a-si compromite aportul zilnic necesar de proteine, vitamine si fibre. 

Guava poate fi consumata ca atare, insa si in diferite sosuri, salate ori bauturi. De asemenea, poate fi folosita si prelucrata, sub forma de jeleu, gemuri sau dulceturi. Daca veti fierbe fructul de guava, veti obtine o bautura asemanatoare cu ceaiul folosit pe post de medicament in Brazilia. Daca te-am convins sa incerci, cauta fructul de guava in magazine.

Exista mai multe feluri de guava, dar tine minte ca un fruct normal masoara circa 5 centimetri si arata ca un mar sau o para. Guava ajunse deja la maturitate, dar inca verzi pot fi depozitate timp de 2-5 saptamani la o temperatura intre 7-13 grade Celsius cu o umiditate de pana la 95%.

Sursa foto: Wikipedia.org

I. C.

Articole asemănătoare

  • Sapte surse naturale pentru un plus de energie

    Sunt momente cand avem nevoie de mai multa energie pentru a suporta programul cotidian, adesea mult prea stresant si obositor. Dar in locul unui suc plin de zahar, produselor de patiserie gustoase, dar nu prea sanatoase (in plus cu multe calorii) si dulciurilor din comert putem alege fructe sau legume proaspete, sub forma de gustare delicioasa. Iar in timp intregul organism va profita de aceste surse de vitamine si nutrienti.

  • Solutii naturiste pentru un somn mai bun

    Ceaiul de musetel (cu sau fara miere, dupa gust) este unul dintre cele mai des intalnite remedii naturiste, fiind folosit pentru a calma durerile usoare de gat si dinti, pentru a calma si relaxa intregul organism si mai ales sistemul nervos, dar si pentru a regla digestia. Dar o cana de ceai de musetel caldut bauta cu 20-30 de minute inainte de ora de culcare ar putea sa va ajute sa aveti un somn mai adanc si mai odihnitor.

  • La ce puteti folosi cojile de citrice

    Pot fi confiate, rase pentru a fi folosite in bucatarie, pot fi utilizate in prepararea unor lichioruri de casa, dar banalele coji de citrice (indiferent ca este vorba de lamai, mandarine, portocale sau grepfrut) pot avea numeroase alte utilizari in casa si gradina.

  • Kiwi pentru sanatate

    Unul dintre fructele cu cel mai mare continut de vitamina C, perfect ca o gustare sau pentru a fi folosit in diverse retete, este unul dintre fructele exotice preferate de multi, in care veti gasi si vitamina E, K, magneziu, fosfor, cupru, acid folic, luteina, antioxidanti. La fel ca si bananele si fructul de kiwi este o buna sursa de potasiu.

  • 4 cocktailuri simple de sezon cu pepene rosu

    In zilele calduroase de vara pepenele rosu este tot ceea ce isi poate dori cineva ca desert, tinut cateva ceasuri la rece. Fructul alcatuit in proportie de 92% din apa, contine beta caroten, vitamina C si reda organismului pe loc vigoarea de care are nevoie pentru a infrunta canicula.