Kiwi pentru sanatate

Unul dintre fructele cu cel mai mare continut de vitamina C, perfect ca o gustare sau pentru a fi folosit in diverse retete, este unul dintre fructele exotice preferate de multi, in care veti gasi si vitamina E, K, magneziu, fosfor, cupru, acid folic, luteina, antioxidanti. La fel ca si bananele si fructul de kiwi este o buna sursa de potasiu.

Aceste fructe sunt si prebiotice naturale, foarte eficiente, care vor ajuta digestia datorita continutului mare de fibre si vor mentine sanatatea sistemului digestiv. Sunt utile in prevenirea aparitiei problemelor digestive, dar pot fi recomandate si in curele de slabire, pentru ca ofera organismului nutrienti, un plus de energie, relativ putine calorii si satisfac usor pofta de o gustare dulce.

Datorita continutului mare de vitamina C (si nu numai) este unul dintre fructele care ajuta la intarirea sistemului imunitar, fiind recomandate mai ales in perioadele reci ale anului. Va puteti bucura de 1-2 bucati de kiwi bine coapte, le puteti pune intr-o salata de fructe, le puteti integra in diverse retete de desert. Dar de fiecare data corpul va primi o portie generoasa de vitamina C, rezistand astfel mai usor in fata racelilor si gripelor de sezon. Este un fruct recomandat la orice varsta, dar este util mai ales in cazul copiilor sau varstnicilor. Il puteti manca si in perioada de convalescenta pentru a va reveni mai usor dupa o gripa.

Pentru o inima sanatoasa avem nevoie si de potasiu, iar fructul de kiwi este o excelenta sursa. In plus potasiul nu doar ca va reduce riscul aparitiei afectiunilor cardiace, dar poate in timp sa scada si valorile tensiunii arteriale.

Este un fruct recomandat si celor care au probleme respiratorii, mai ales astm, fiind un adjuvant natural si mai ales delicios. Consumat frecvent ar trebui sa reduca frecventa crizelor de astm si sa ne ajute sa respiram mai usor.

Daca il alegeti adesea pentru desert trebuie sa stiti ca ofera organismului si luteina, ceea ce va ajuta sa aveti ochi mai sanatosi si sa reduceti riscul aparitiei degenerescentei maculare.

Un fruct gustos si usor de curatat si servit, poate fi un desert pentru toate varstele, dar este si o sursa de energie naturala, recomandata mai ales in cazurile de anemie si oboseala cronica. Este cu atat mai folositor cu cat acest fruct contine mult acid folic (una dintre cele mai bune surse naturale), esential pentru inmultirea globulelor rosii si pentru a preveni aparitia anemiei.

Poate fi folosit si pentru diverse masti cosmetice pentru ten sau pentru par, regland productia de sebum si ajutand la mentinerea sanatatii si elasticitatii pielii pentru mai mult timp. Puteti pregati diverse retete acasa sau puteti cumpara creme si lotiuni care folosesc si extracte de kiwi.

Foto: publicdomainpictures.net

Articole asemănătoare

  • Coriandrul pentru sanatate

    Cu multa vitamina C, K si proteine, frunzele de coriandru sunt perfecte in salate, supe sau pentru a improspata o mancare, iar fructele si semintele se folosesc dupa uscare si macinare pentru diverse tincturi si infuzii sau, de ce nu, uleiuri esentiale, produse usor de gasit in magazinele de specialitate.

  • Spanacul, un aliat esential pentru un sistem imunitar puternic

    Banalul spanac are nu mai putin de 15 vitamine si minerale esentiale pentru sanatate: vitamina A si K, vitamina E, vitamina C, calciu, magneziu, fier, potasiu si lista poate continua.

  • Conopida - cinci beneficii pentru sanatate

    Are putine calorii, aduce destul de repede senzatia de satietate, este recomandata in diverse diete de slabire pentru ca o puteti prepara in numeroase feluri.

  • Top 4 ceaiuri medicinale pentru sanatate

    Ceaiul de musetel: unul dintre cele mai populare, il gasim sub forma de pliculete sau ca planta uscat, cu un miros usor, dulceag, gust placut pe care il recunosti imediat, si este o solutie traditionala pentru durerile usoare sau pentru raceli, simplu sau indulcit cu miere ori zahar

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.