Conopida - cinci beneficii pentru sanatate

In banala conopida veti gasi vitamina K, multa vitamina C (o portie generoasa de conopida asigura aproape necesarul zilnic pentru un adult), vitamina B6, fosfor, potasiu, acid folic. Are putine calorii, aduce destul de repede senzatia de satietate, este recomandata in diverse diete de slabire pentru ca o puteti prepara in numeroase feluri, fara sa uitati ca pentru a-si pastra cat mai mult din nutrienti trebuie sa o fierbeti, sa o gatiti in cuptor, la abur sau sa o gratinati. Iar pentru cei care vor sa incerce si altceva decat clasicele muraturi sau mancaruri cu conopida pot incerca sa o taie marunt si sa o foloseasca in stare cruda pentru salate. Si dincolo de gust atunci cand este consumata cat mai des poate ajuta organismul sa fie mai tanar si mai sanatos. 
 
1. Conopida ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer, ajungand datorita substantelor continute sa fie un adjuvant naturist util in limitarea cresterii unor tumori. Cel putin potrivit unor cercetari relativ recente statistic cei care mananca des legume crucifere - conopida, varza alba sau rosie, broccoli - au statistic sanse mai mici sa dezvolte o forma de cancer. 
 
2. Consumul regulat de conopida ne ajuta sa avem o inima mai sanatoasa si mai tanara, iar in acelasi timp mentine buna functionare a sistemului circulator. Recomandata in special celor care sufera de hipertensiune dar si celor care vor un sistem cardiovascular care functioneaza eficient, ca in tinerete. 
 
3. Are un usor efect anti-inflamator, ajutandu-i pe cei care sufera de artrita, de exemplu, sa limiteze intensitatea durerilor fara medicamente. Si nu este folositoare pentru a trata, ci si pentru a preveni cu ani buni inainte aparitia unor astfel de boli. 
 
4. Deoarece are un continut ridicat de fosfor conopida - in salate, fiarta, coapta in cuptor - ne ajuta si sa avem un sistem nervos mai rezistent si mai puternic, iar creierul va functiona mai bine, facandu-ne sa simtim mai rar oboseala. In special in perioadele cu efort intelectual intens (pregatim un proiect important, invatam pentru examene) am putea in afara suplimentelor din farmacii sa adaugam in meniul zilnic mai multe legume, intre care si conopida. 
 
5. Surprinzator sau nu, printre legumele din familia cruciferelor conopida nu este una dintre cele mai "adaptabile" in bucatarie, dar si un ajutor neasteptat de mare in detoxifierea organismului. Dincolo de gust si vitamine atunci cand mancam conopida corpul va primi si o cantitate insemnata de fitonutrienti, acestia ajutand la eliminarea toxinelor. Cum astazi ritmul de viata este mereu agitat, iar alimentatia deficitara si adesea nesanatoasa, orice ajutor in plus este esential pentru sanatate. Si pe langa rolul detoxifiant conopida are si numerosi antioxidanti care ajuta corpul sa functioneze mai bine.

Foto: all-free-download.com

Articole asemănătoare

  • Coriandrul pentru sanatate

    Cu multa vitamina C, K si proteine, frunzele de coriandru sunt perfecte in salate, supe sau pentru a improspata o mancare, iar fructele si semintele se folosesc dupa uscare si macinare pentru diverse tincturi si infuzii sau, de ce nu, uleiuri esentiale, produse usor de gasit in magazinele de specialitate.

  • Spanacul, un aliat esential pentru un sistem imunitar puternic

    Banalul spanac are nu mai putin de 15 vitamine si minerale esentiale pentru sanatate: vitamina A si K, vitamina E, vitamina C, calciu, magneziu, fier, potasiu si lista poate continua.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci castraveti

    Legume indicate in perioada caniculara pentru ca ajuta la hidratarea organismului, cu putine calorii, castravetii contin multa vitamina A si vitamina C, vitamina E, enzime utile pentru o digestie mai usoara, saruri minerale (magneziu, potasiu, fier, calciu), iar consumul regulat ajuta la prevenirea actiunii nefaste a radicalilor liberi.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci ardei iute

    Ardeiul iute rosu are un nivel ridicat de betacaroten, esential pentru buna functionare a organismului, si consumat de preferinta crud va ajuta sa aveti un sistem imunitar mai puternic si sa rezistati in fata infectiilor si bolilor de sezon.

  • Ciresele pentru sanatate

    Nu sunt doar gustoase si atragatoare, dar si foarte sanatoase pentru toate varstele, pentru ca in cirese vom gasi vitamina C si K, betacaroten (mult mai mult decat in morcovi), sodiu, potasiu si magneziu, fibre, putine calorii, antioxidanti, si totul cu un gust delicios.