Fibrele vegetale si sanatatea

In conceptia celor mai multi dintre noi a manca sanatos inseamna a include in alimentatie acele categorii de produse care furnizeaza energie printr-un continut bogat de vitamine si minerale. Fara a dezminti cele spuse anterior, este important sa cunoastem ca dincolo de proprietatile bio-chimice pe care le urmarim intotdeauna trebuie sa acordam atentia cuvenita si fibrelor vegetale

Consumand prea multe sau dimpotriva, prea putine fibre vegetale ne-am putea confrunta cu unele probleme de sanatate care altfel cu usurinta ar putea fi evitate.

Fibrele se refera la un grup de substante ce intra in alcatuirea peretilor celulari ai plantelor, care nu pot fi dizolvate de enzime in procesul digestiv. In tractul din organismul nostru nu pot fi absorbite, in schimb acestea  elibereaza o multime de nutrienti indispensabili vietii sanatoase. 

Fibrele vegetale ajuta la eliminarea elementelor nedorite, printre care a zaharurilor si grasimilor, imbunatatind starea de sanatate a diabeticilor si a celor predispusi la obezitate.

Peste  zece studii efectuate la diferite universitati din lume au concluzionat la unison ca orice dieta bogata in fibre reduce substantial riscul cancerului de colon. 

Exista fibre solubile si fibre insolubile in apa. Din prima categorie fac parte fibrele vegetale despre care am afirmat ca scade colesterolul si ajuta la gestionarea glucozei din sange. Fasolea, mazarea, nucile, cerealele, semintele si in general toate legumele si fructele constituie surse de baza in acest sens.

La fel de important este de mentionat ca fibrele vegetale se comporta ca niste "perii" in miniatura ce curata intestinele de impuritati. Aceasta calitate a lor nu ne absolva insa pe noi de a mesteca mancarea corespunzator. In medie, fiecare bol alimentar care contine fibre trebuie mestecat de 20-25 ori, fiindca rolul dintilor nu este numai acela de a ne infrumuseta zambetele. Cantitatea zilnica recomandata de fibre (25-30 grame) este rareori respectata voluntar in ciuda exigentei reduse de care da dovada.      

Sursa foto

I. C.   

Articole asemănătoare

  • Consumul de oua si sanatatea inimii

    Astazi ne propunem sa demontam inca un mit legat de alimentatia de zi cu zi, aducand in discutie relatia dintre consumul de oua si sanatatea inimii. Este, oare, fondata teama ca mancand regulat oua ne expunem la unele boli ale inimii?

  • Importanta ingrasamantului natural si producerea acestuia

    Ingrasamantul natural se obtine in urma fermentarii a diferitelor resturi vegetale si animale. Amestacate

  • Tratamente naturiste pentru fata: peeling cu migdale

    Ingrijirea corporala este foarte importanta, atat pentru aspectul exterior cat si pentru sanatatea organismului. Orice persoana ar trebui sa tina cont de acest lucru, deoarece frumusetea si sanatatea ne fac sa ne

  • 5 fructe care va ajuta sa slabiti

    Conform nutritionistilor dietele sanatoase si echilibrate ar trebui sa previna aparitia unor kilograme nedorite in timp. De asemenea si sanatatea se va situa la un cu totul alt nivel daca urmam sfaturile specialistilor din acest domeniu.

  • Sucul de lamaie, utilizat in ingrijirea pielii

    Tratamentul si ingrijirea cosmetica au devenit o necesitate. In consecinta, datorita mediului poluat, pielea noastra are nevoie de o mai mare atentie si protectie din partea noastra. Astfel, tratamentele cu cosmetice naturale, preparate acasa cu fructe, legume sau diverse alte plante, ne ofera beneficii supreme si vizibile in stralucirea si sanatatea pielii.