Fructe pentru un somn mai bun

Tulburarile de somn ne afecteaza mai mult decat ne dam seama initial si in timp pot sa ne imbolnaveasca foarte grav. Fie ca este vorba de lungi perioade de insomnie alternate cu somnolenta din timpul zilei, de nopti in care ne trezim de mai multe ori sau dormim foarte agitati, de fiecare data dimineata pare tot mai greu sa te aduni si sa iti incepi programul din acea zi. Dar in afara tratamentului medicamentos puteti incerca pur si simplu sa introduceti in dieta mai multe fructe, o alternativa mult mai sanatoasa la produsele de patiserie si dulciurile cu mult zahar, iar unele dintre ele va vor ajuta si sa aveti un somn mai bun. Veti adormi mai repede, va veti trezi mai putin sau deloc, iar a doua zi va veti simti cu siguranta mult mai bine. 
 
- smochinele nu va ajuta doar sa aveti o digestie mai buna (datorita fibrelor) dar si sa va relaxati si sa adormiti mai repede. O varianta delicioasa de a oferi organismului fier, magneziu, potasiu, fie ca este vorba de smochine proaspete si dulci, fie de cele uscate. 
- ciresele si visinile nu sunt doar o gustare sanatoasa dar si un foarte bun somnifer natural, recomandate in special persoanelor cu insomnie croncia sau tulburari de somn. Nu este nici placebo, nici vreun miracol, pur si simplu sunt fructe cu un continut mare de melatonina, iar rezultatul este un somn mai profund, mai linistit. Si daca nu aveti fructe proaspete merg si cele uscate sau compotul si siropul de cirese si de visine, doar sa fie natural si fara indulcitori. 
- in kiwi gasiti vitamina C si E, dar si serotonina, iar potrivit unor cercetari relativ recente un desert din bucatele de kiwi sau un pahar de suc proaspat, fara zahar sau indulcitori, ne vor ajuta sa adormim mult mai repede.
- prunele uscate nu sunt recomandate doar pentru o digestie mai usoara, dar si pentru a ne ajuta sa dormim mai bine daca inainte cu 30-60 de minute de ora de culcare mancam macar cateva, pentru ca veti gasi in interior melatonina. 
- bananele sunt unele dintre cele mai populare fructe, si datorita nivelului ridicat de magneziu si potasiu ajuta muschii sa se relaxeze, previn spasmele nocturne, si daca le mancam regulat, in special seara, ar trebui sa simtim efectele in scurta vreme. Asadar alegeti o banana seara sau in timpul zilei, mai ales in locul gustarilor cu zahar rafinat, si va veti odihni mai bine. 
- va plac nucile? Miezul proaspat sau eventual putin prajit intr-o tava la cuptor este una dintre cele mai bune gustari, ajutand intregul organism, relaxand muschii, ajutandu-ne sa ne redobandim echilibrul psihic (mai ales in perioadele stresante sau de efort intelectual intens) si sa ne simtim mai tineri si mai energici. Interesant este ca mancate cu regularitate banalele nuci influenteaza pozitiv durata si calitatea somnului, un alt avantaj poate prea putin cunoscut. 
- mancati frecvent migdale crude mai ales daca aveti obiceiul sa va treziti noaptea, adormind foarte greu dupa aceea. De ce sa apelati la produse de sinteza cand puteti sa incercati o varianta mai simpla, mai gustoasa si naturala? Si nivelul ridicat de magneziu ajuta si sistemul osos si muscular. 

Foto: publicdomainpictures.net,  clipart-library.com
 

Articole asemănătoare

  • Lapte cu turmeric pentru un somn mai odihnitor

    O cana de lapte cald bauta inainte de culcare este una dintre cele mai vechi solutii naturale pentru un somn linistit, dar in aceasta reteta, cu putin turmeric si scortisoara, va fi nu doar mai bun dar si mai eficient.

  • Smoothie cu banane si ananas pentru un somn mai bun

    O bautura cu gust intens de fructe si lapte de migdale (la fel de bun si cu lapte de soia), care baut seara, inainte de culcare, va asigura un somn mai odihnitor.

  • Cinci fructe pentru o digestie mai buna

    Bananele sunt o alegere foarte buna pentru a preveni sau trata mai usor problemele digestive: au putine calorii, dau repede senzatia de satietate si potolesc pofta de dulce, ofera corpului potasiu (mai greu de gasit in alte alimente) si pot fi folosite ca gustare, ca ingredient pentru un smoothie, in salate de fructe sau in diverse retete.

  • Cinci bauturi pentru un somn mai linistit

    Laptele de migdale: o alternativa tentanta pentru cei care vor altceva decat laptele clasic si sunt atrasi de optiunile vegetale usor de gasit in magazine, cu aroma puternica si bun cald sau rece, simplu sau cu miere, putina vanilie, eventual scortisoara daca vreti si un pic de gust exotic, evocand tinuturi indepartate.

  • Sulfina in tratamentele naturiste

    Sub forma de infuzie este folosita de foarte multa vreme ca o alternativa naturista pentru linistirea durerilor usoare, pentru a trata sau preveni diverse afectiuni cronice sau pentru un somn mai linistit, iar florile sale uscate sub utilizate adesea pentru parfumul lor placut, dulce si odihnitor.