Fructe tropicale pentru sanatate

1. Ananas: unul dintre cele mai populare fructe tropicale, il gasim mai ales conservat, si poate fi o gustare sau un desert delicios, poate sa schimbe o salata de fructe si sa o faca mult, mult mai buna, si poate in stare cruda sa fie folosit pentru diverse retete doar la prima vedere complicate. Ananasul crud este un mic "depozit" de nutrienti, vitamina C, fibre, saruri minerale si cu beneficii multiple aduse sanatatii, si chiar daca va place mai mult varianta la cutie, mai dulce si mai moale, ar fi preferabil sa il mancati pur si simplu curatat si taiat felii sau sub forma de suc din ananas proaspat. Consumul regulat de ananas si-a dovedit utilitatea in tratarea anemiei, ajuta la refacerea sistemului imunitar, creste capacitatea de concentrare si intareste memoria, reduce inflamatiile (folositor ca tratament naturist in artrita), previne anumite tipuri de cancer, este recomandat in perioada rece pentru prevenirea gripelor si racelilor de sezon. Este si diuretic, folositor in regimurile de slabire, intareste sistemul osos si mentine tineretea tesuturilor.  
 
2. Mango: cu un gust aparte, dulce si usor de adaptat intr-o bogata salata cu note tropicale, fructul de mango mancat cat mai des va aduce organismului nu doar un plus de aroma, zaharuri si buna dispozitie, dar si vitamina A, vitamina C, potasiu si magneziu, calciu, fier, fibre si proteine. Asa ca introducand fructul de mango in dieta noastra obisnuita, ca gustare sau desert, ne vom proteja vederea (vitamina A este esentiala), vom avea o digestie mai buna dar si un sistem imunitar mai puternic - in special in perioadele reci si umede - o stare generala mai buna si mai multa energie. In plus fructul de mango intretine sanatatea pielii, intarzie imbatranirea, poate preveni acneea si s-a dovedit util in prevenirea diabetului si mentinerea unui nivel scazut de colesterol. Un fruct bun, gustos si la care este greu sa renunti, ofera multe substante nutritive si putine calorii, asa ca il puteti adauga unei cure de slabire.  
 
3. Mandarina: nu putini sunt cei care prefera mandarinele portocalelor pentru ca sunt mai dulci, mai zemoase si par sa ne relaxeze si sa reduca nivelul de stres atunci cand le consumam frecvent. Nu este doar o impresie. Popularele citrice au multa vitamina C, antioxidanti (utili pentru prevenirea si reducerea inflamatiilor), fibre si usoare calitati sedative, linistind si echilibrand organismul in perioadele marcate de anxietate si oboseala cronica. Consumate ca gustare sau sub forma de suc proaspat, fara alti indulcitori, mandarinele regleaza digestia, au efecte tonice si revigorante asupra intregului organism, ajuta in vindecarea ranilor si micilor zgarieturi, mentin tineretea si prospetimea pielii, reduc nivelul colesterolului. Si in industria cosmetica veti gasi uleiul esential de mandarine in diverse creme, sampoane si lotiuni, si exista numeroase retete pentru a le prepara si acasa, un ajutor binevenit pentru sanatatea tenului si a parului.  

Foto: publicdomainpictures.net

Articole asemănătoare

  • Conopida - cinci beneficii pentru sanatate

    Are putine calorii, aduce destul de repede senzatia de satietate, este recomandata in diverse diete de slabire pentru ca o puteti prepara in numeroase feluri.

  • Miezul de nuca pentru sanatate

    Miezul de nuca mancat frecvent ajuta la fixarea calciului in oase, mentine sanatatea sistemului circulator si scade nivelul colesterolului din organism, previne unele tipuri de cancer si are un efect antiinflamator natural

  • Top 4 ceaiuri medicinale pentru sanatate

    Ceaiul de musetel: unul dintre cele mai populare, il gasim sub forma de pliculete sau ca planta uscat, cu un miros usor, dulceag, gust placut pe care il recunosti imediat, si este o solutie traditionala pentru durerile usoare sau pentru raceli, simplu sau indulcit cu miere ori zahar

  • Tarta cu fructe tropicale

    Cu orice fel de fructe tropicale acest desert va fi un succes

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.