Legume si fructe sanatoase pentru organism

 Dieta zilnica trebuie sa contina fructe si legume deoarece acestea sunt o sursa importanta de vitamine pentru sanatatea organismului nostru.

Naturale si cu un continut bogat de vitamine si minerale, fructele si legumele ne ajuta sa fim sanatosi in orice anotimp.

Legumele si fructele contin si antioxidanti sau fitochimicale care ajuta la protejarea organismului impotriva cancerului, diabetului si bolilor de inima.

Spre deosebire de fructe, legumele sunt cel mai adesea consumate preparate in diferite feluri de mancare. Desigur o parte din acestea sunt consumate crude in salate.

Soiuri clasificate in grupe biologice si familii:

- cu frunze verzi: salata verde, spanac, sfecla de zahar;

- plante crucifere (care au petalele si sepalele dispuse in forma de cruce): varza, conopida, varza de Bruxelles, broccoli;

- cucurbitacee (familii de plante dicotiledonate erbacee care au fructul carnos si coaja tare): dovleac, castravete, dovlecel;

- radacinoase: cartofi, cartofi dulci;

- tulpini comestibile de plante: telina, sparanghel;

- genul Allium: ceapa, usturoi;

Leguminoasele contin nutrienti valorosi. Acestea trebuiesc fierte inainte de a fi consumate deoarece astfel vor avea calitati nutritive imbunatatite. Ele ajuta, de asemenea, la digestie si la eliminarea toxinelor daunatoare.

Produse leguminoase:

- produse din soia;

- faina de naut (besan), faina de linte, faina de soia;

- fasole verde, boabe de fasole, boabe de mazare, linte;

Tipuri de fructe

Fructele sunt adesea dulci, carnoase, fiind partea comestibila a unei plante. Ele sunt consumate in stare cruda, proaspete, iar unele pot fi si gatite.

De asemenea, acestea se gasesc intr-o vasta varietate de culori, forme si arome.

Cele mai intalnite tipuri de fructe:

- samantoase: mere, pere;

- citrice: portocale, grepfrut, mandarine, lamai;

- tropicale si exotice: banane, mango;

- fructe de padure: capsuni, zmeura, afine, kiwi;

- pepeni: pepeni verzi (pepeni rosii), pepeni galbeni;

- fructe cu samburi: piersici, caise, nectarine, prune;

Intrucat exista multe soiuri de legume si fructe, este indicat ca - pentru a fi intr-o forma buna - sa consumati cinci tipuri de legume si doua tipuri de fructe in fiecare zi, afirma membrii Consiliului National de Sanatate si Cercetare Medicala (The National Health and Medical Research Council - NHMRC).

NHMRC este un organism al Australiei care finanteaza cercetarile in medicina.

Se recomanda ca alimentatia cu fructe si legume din fiecare zi sa fie colorata. Deoarece alimentele care au culori similare, contin cam aceiasi compusi de protectie similari, doar asa putem profita de beneficiile oferite de natura.

Articole asemănătoare

  • Ciresele pentru sanatate

    Nu sunt doar gustoase si atragatoare, dar si foarte sanatoase pentru toate varstele, pentru ca in cirese vom gasi vitamina C si K, betacaroten (mult mai mult decat in morcovi), sodiu, potasiu si magneziu, fibre, putine calorii, antioxidanti, si totul cu un gust delicios.

  • Masca faciala cu miere si rosii, pentru un ten gras

    Asa cum corpului ii oferim legume si fructe consumandu-le aproape zilnic, si tenul nostru are nevoie de nutrienti pentru aspectul sau plin de sanatate. Pentru a beneficia de acestia, puteti realiza acasa masti cu legume ori cu alte ingrediente naturale.

  • Salata suedeza de castraveti cu smantana si marar

    Salatele reprezinta retete usor de preparat, cu un gust delicios si foarte hranitoare si sanatoase. Optati pentru salate cu legume si verdeata proaspete, pentru a va bucura de energie de-a lungul intregii zile, indiferent ca stati acasa ori sunteti la birou.

  • Salata cu legume si fructe de mare

    Printre salatelele delicioase si hranitoare se poate regasi si cea cu fructe de mare. Fructele de mare sunt bogate in nutrienti, contin beta-caroten, acizi Omega-3, minerale si altele.

  • Salata de sezon: nuci, pere si legume

    Salatele special preparate pentru sezonul rece reprezinta alimentatia potrivita si sursa bogata in vitamine si minerale necesare oricarui organism. Cu cat mancam mai multe legume si fructe sanatoase