Ciresele pentru sanatate

Nu sunt doar gustoase si atragatoare, dar si foarte sanatoase pentru toate varstele, pentru ca in cirese vom gasi vitamina C si K, betacaroten (mult mai mult decat in morcovi), sodiu, potasiu si magneziu, fibre, putine calorii, antioxidanti, si totul cu un gust delicios. O sursa esentiala de nutrienti si vitamine intr-unul dintre cele mai populare fructe, si consumate crude ciresele ofera organismului nu doar un rasfat gustativ, ci si acele substante de care avem atata nevoie pentru a ne mentine sanatatea. Iata cinci motive pentru care este recomandat sa mancati cat mai des cirese.  
 
1. Ciresele au un efect antioxidant, putand sa reduca inflamatiile din organism si, datorita usorului efect analgezic, pot sa atenueze usoarele dureri musculare si osoase. Daca faceti mult sport, aveti activitate fizica intensa sau pur si simplu un serviciu obositor puteti sa incepeti o cura de cirese, alegandu-le ca gustare sau desert, si se va dovedi mai eficient si mult mai sanatoasa decat un supliment alimentar ales din farmacii. Puteti in locul fructelor sa beti suc proaspat de cirese, mai ales daca sunteti pe fuga, eventual combinandu-l intr-un smoothie delicios. 
 
2. Datorita continutului ridicat de melatonina ciresele sunt folositoare pentru combaterea insomniei cronice, a asteniei, a starilor de oboseala, de epuizare. Ajuta la refacerea sistemului nervos, ne fac sa adormim mai repede daca mancam cateva cirese in fiecare seara, ajuta la efortul intelectual sustinut. 
 
3. Sunt recomandate in curele de slabire sau daca vrem pur si simplu sa ne mentinem greutatea actuala, inlocuind dulciurile si gustarile cu cirese. Au putine calorii, peste 75 la suta apa, prezenta fibrelor ne ajuta sa simtim mai repede senzatia de satietate si pot preveni deshidratarea, mai ales in zilele calduroase. Ciresele sunt una dintre alegerile recomandate atunci cand simtim nevoia unei gustari intre mese, fara sa optam pentru produse de patiserie sau dulciuri. 
 
4. S-a constatat ca datorita compusilor si substantelor nutritive ciresele pot ajuta la scaderea riscului anumitor tipuri de cancer. 
 
5. Prin continutul ridicat de potasiu ciresele ne ajuta sa avem o inima mai sanatoasa, reduc tensiunea arteriala si riscul unui atac de cord sau cel al unui atac cardiovascular. Si mai mult decat atat ciresele mancate des intaresc sistemul imunitar, ne ofera un plus de energie zilnica si ne ajuta sa ne simtim si sa aratam mai tineri mai multa vreme.

Articole asemănătoare

  • Florile de salcam pentru sanatate

    Consumate ca atare sau sub forma de infuzii sau siropuri (usor de gasit in magazinele de profil) aceste flori comestibile se pot dovedi utile in prevenirea sau tratarea mai multor afectiuni.

  • Conopida - cinci beneficii pentru sanatate

    Are putine calorii, aduce destul de repede senzatia de satietate, este recomandata in diverse diete de slabire pentru ca o puteti prepara in numeroase feluri.

  • Miezul de nuca pentru sanatate

    Miezul de nuca mancat frecvent ajuta la fixarea calciului in oase, mentine sanatatea sistemului circulator si scade nivelul colesterolului din organism, previne unele tipuri de cancer si are un efect antiinflamator natural

  • Top 4 ceaiuri medicinale pentru sanatate

    Ceaiul de musetel: unul dintre cele mai populare, il gasim sub forma de pliculete sau ca planta uscat, cu un miros usor, dulceag, gust placut pe care il recunosti imediat, si este o solutie traditionala pentru durerile usoare sau pentru raceli, simplu sau indulcit cu miere ori zahar

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.