Miezul de nuca pentru sanatate

1. O portie de 100 - 150 de grame de miez de nuca nu inseamna doar o gustare naturala, sanatoasa si potrivita oricarui moment al zilei, ci si un supliment esential de acizi grasi (o buna sursa de Omega 3 daca nu va place pestele), putini carbohidrati, acid folic, o doza sanatoasa de iod, seleniu, fibre si putine grasimi, proteine esentiale fara a depasi limitele chiar in cazul unei cure de slabire, fier, zinc, fosfor, potasiu, magneziu (chiar daca intr-o proportie redusa) si o lista apreciabila de vitamine, de la A si K la B12, E si chiar vitamina C. Ideal este sa alegeti miezul de nuca intotdeauna crud, prajit sau copt isi va pierde din vitamine si minerale, desi poate ca gustul va fi mai intens. Poate fi amestecat cu cereale, alune de tot felul, fructe de padure uscate, stafide, etc, devenind un desert-gustare pentru cei care evita zaharul rafinat. 
 
2. Puteti alege miezul de nuca in locul anumitor suplimente de vitamine din farmacii, si dincolo de gust va ajuta sistemul nervos sa isi mentina echilibrul si tineretea, regleaza somnul si combate intr-o oarecare masura insomnia cronica (dar nu va putea inlocui un tratament de specialitate) si chiar creste capacitatea de atentie si concentrare. Creierul va profita de surplusul de energie si nutrienti adus de banalul miez de nuca, si veti constata ca in timp - in special in perioadele stresante, cu efort intelectual intens - va fi mai usor sa acumulati si sa sintetizati informatii.  
 
3. Miezul de nuca mancat frecvent ajuta la fixarea calciului in oase, mentine sanatatea sistemului circulator si scade nivelul colesterolului din organism, previne unele tipuri de cancer si are un efect antiinflamator natural, fiind recomandat in cazul artritelor si afectiunilor similare, dar si pentru a preveni afectiunile cardiace. Consumul de nuci crude ne ajuta sa avem o inima mai tanara si mai sanatoasa, limitand efectele inaintarii in varsta si efectele unui stil de viata prea putin sanatos, mai ales cand vine vorba de nutritie. Miezul de nuca este folositor si pentru prevenirea diabetului, regleaza metabolismul, contine antioxidanti pe care ii intalniti rar in alimentatie si, in cadrul testelor si experimentelor de laborator, s-au dovedit esentiali pentru sanatate si longevitate. 
 
4. Vreti sa slabiti cat mai repede, dar tentatiile culinare sunt mai puternice decat ati crede? Inlocuiti dulciurile si gustarile (in special produsele de patiserie si cele cu mult ulei sau grasimi) cu o portie mica de nuci crude, care ofera un gust special, va dau repede senzatia de satietate si pot fi consumate oricand si in putin timp. Cum sunt bune si pentru un sistem digestiv sanatos, nucile crude sunt o optiune interesanta daca vrem sa slabim si mai ales daca vrem sa ne pastram greutatea dobandita cu atatea eforturi.  
 
Foto: cleanpublicdomain.com

Articole asemănătoare

  • Tratamente naturiste cu nuci

    Miezul de nuca este un veritabil fruct-minune, si in afara gustului placut are grasimi, vitamine, proteine, este bogat in calorii (va fi consumat cu moderatie mai ales daca vrem sa slabim) si poate fi o gustare sanatoasa si satioasa.

  • Sfecla rosie cu miez de nuca si merisoare confiate

    Ne-am obisnuit cu sfecla rosie murata, coapta sau sub forma de suc, si este un ingredient bun pentru o gama larga de smoothie-uri. Dar in aceasta reteta contrastul dintre sfecla, miezul de nuca putin prajit si dulcele acrisor al merisoarele va surprinde cu siguranta orice musafir.

  • Salata de vara cu afine si miez de nuca

    O reteta de salata diferita de cele clasice, cu arome de afine dulci si miez de nuca.

  • Florile de salcam pentru sanatate

    Consumate ca atare sau sub forma de infuzii sau siropuri (usor de gasit in magazinele de profil) aceste flori comestibile se pot dovedi utile in prevenirea sau tratarea mai multor afectiuni.

  • Patru beneficii ale uleiului de nuca

    Daca in trecut era privit mai curand ca o alegere excentrica, uleiul de nuca ofera o doza serioasa de antioxidanti, cupru, magneziu, ajuta la detoxifierea intregului organism si la mentinerea starii de sanatate, este usor de introdus in alimentatie ca atare sau sub forma de supliment alimentar.