O vara sanatoasa cu smoothie de citrice

 \"\"
Constituind o sursa importanta de vitamine si minerale, citricele au facut in mod firesc deliciul oamenilor vreme de sute de ani. Plantele din grupa citricelor sunt arbusti fructiferi dintre care cei mai raspanditi ca plante de interior sunt lamaiul, mandarinul si portocalul.  Foarte bogate vitaminele C, B si P, fructele citrice sunt esentiale pentru buna crestere si dezvoltare a organismului.

Studiile unei echipe de cercetatori din Scotia au dovedit ca sarurile minerale specifice citricelor faciliteaza absorbtia rapida a vitaminelor C si D si a unor aminoacizi de care depinde functionarea normala a sistemului nervos si a memoriei. Se pare ca absorbtia vitaminei C din citrice este de 20 de ori mai eficienta, iar a vitaminei D de 15 ori, comparativ cu absorbtia mai lenta a acelorasi vitamine prezente in alte fructe.

Sarurile prezente in citrice fac mai usor absorbabili unii aminoacizi din proteinele animale, extrem de importanti in mecanismele de reglare neuro-endocrina. Cercetatorii au descoperit ca pacientele care mancau mai multe portocale si grapefruit si beau suc din aceste fructe isi reduceau riscul de a suferi un atac cerebral cu 19%.

Pentru a profita pe deplin de efectul benefic al substantelor continute de citrice, este de indicat sa fie consumate crude, sa fie proaspete si sa fie bine mestecate pentru ca aroma sa declanseze reflexele specifice intestinale inainte de a incepe digestia pulpei fructului in stomac.

In alegerea si consumul bauturilor citrice trebuie sa tineti cont: Sa nu fie acidulate; Sa nu contina decat aromele naturale din citrice; Indiferent de sezon, sa fie servite reci; sa nu fie consumate zilnic, in cantitati mari sau in loc de apa; Sa se evite excesul (peste 1l), mai ales dupa cina.

Mai jos va prezentam o reteta simpla si rapida de smoothie de citrice, pe care nu trebuie sa o ratati pana ce vara isi va iesi din drepturi:

Ingrediente: 1 cana de iaurt grecesc simplu fara grasimi; coaja de la o portocala intreaga; 1 portocala intreaga fara samburi, taiata pe sferturi; 1/2 banana feliata; 1 pruna, fara samburi; sucul de la o lamaie intreaga; 3 frunze mari de sfecla mangold.

Mod de preparare: Amesteca toate ingredientele la un loc intr-un blender si bucura-te de un smoothie delicios si sanatos.

Sursa foto: thesmoothierecipes.com

I. C.

Articole asemănătoare

  • Hot Orange Mocha - Cafea fierbinte cu coaja de portocale si ciocolata amaruie

    Bauturile fierbinti si aromate sunt la mare cautare in sezonul rece. Asadar, pentru o zi friguroasa de iarna va puteti incalzi cu Hot Orange Mocha, o cafea fierbinte cu coaja de portocale si ciocolata amaruie.

  • Salata mexicana cu boabe de porumb si cascaval ras

    Fie ca sunteti la dumneavoastra acasa ori la birou, va puteti incepe ziua mancand o salata mexicana cu boabe de porumb si cascaval ras.

  • Salata thailandeza cu carne de vita

    O salata care ne potoleste foamea este binevenita mai ales seara, cand trebuie sa alegem alimente care se digera usor. Pentru o masa de seara va propunem sa preparati o salata thailandeza cu carne de vita.

  • Salata de telina cu carne de pui si maioneza

    Carnea de pui in combinatie cu legumele ne ofera o reteta sanatoasa si plina de vitamine, numai buna de incercat pentru o masa de seara. Reteta propusa pentru dumneavoastra este: salata de telina cu carne de pui si maioneza.

  • Shake din rosii si lapte batut

    Primavara este anotimpul in care apar in gradina si in piata o umedenie de legume aromate si proaspeta. Acum este timpul sa incepem sa mancam mai sanatos cu putinta pentru a avea o viata sanatoasa si plina de energie si vitalitate.