Pepenele galben: explozia sanatoasa de vitamine

In supermarket-uri sau in piata diversitatea soiuriloe de pepene este mare. Pepenele galben poate fi usor recunoscut dupa culoarea de un galben intens si este un fruct potrivit ca si gustare racoritoare si sanatoasa in zilele toride ale verii.

Datorita continutului ridicat de apa, acest sortiment de pepene contine putine calorii, are insa un gust dulce si extrem de aromat. Cu toate ca au o cantitate mare de zahara (pana la 10%), pepenele galeben este sanatos datorita vitaminelor si mineralelor.

Pepenele galben: bogat in vitamina A

Continutul ridicat de apa de aproximativ 85 – 90% este responsabil de gustul suculent si zemos. Acest fruct este, in special in zilele caniculare ale verii, o sursa delicioasa si racoritoare. In plus, dupa cum spuneam, datorita continutului bogat in apa acest fruct are doar 50 calorii / 100g. Totusi mai multe fata de pepenele verde, care are doar 24 calorii, din cauza faptului ca nu contine atat de mult zahar.

Pe langa vitamina B1, B2 si C pepenele galben contine cu precadere provitamina A. Aceasta joaca un rol foarte important pentru dezvoltarea celulelor insa si pentru vedere. 150 g pepene galben acopera necesarul zilnic de vitamina A, iar aceeasi cantitate acopera necesarul pe o jumatate de zi de vitamina C. pe langa acestea, pepenele galben contine si o diversitate de minerale, pe langa potasiu, calciu, fier, sodiu, magneziu si fosfor.

 

Sursa foto

A.V.

Articole asemănătoare

  • Fuctele de padure, printre principalele super alimente

    Fructele de padure au capatat recunoastere internationala in special datorita anumitor marci de sucuri. Cu toate acestea, trebuie sa recunoastem ca nu exista modalitate mai simpla si sanatoasa de a profita de beneficiile lor decat consumandu-le ca atare.

  • Beneficii remarcabile oferite vara de pepenele galben

    Din punct de vedere calendaristic, august este ultima luna de vara, iar lucrul acesta se cunoaste si din alimentele sanatoase ce ne sunt puse inainte. In aceasta perioada, chiar si fara ca cineva sa-si propuna a urma o dieta riguroasa, devine mai sanatos datorita alimentatiei de sezon bogate in produse naturale.

  • Cum depinde viata sanatoasa de vitamina B12?

    In fiecare zi organismul nostru are nevoie de vitamine si minerale pentru a functiona corespunzator. Sursa de baza o reprezinta alimentele, care trebuie alese nu doar prin prisma calitatilor gustative si olfactive, ci si a rolului din schema complexa a nutritiei.

  • Salata de telina cu carne de pui si maioneza

    Carnea de pui in combinatie cu legumele ne ofera o reteta sanatoasa si plina de vitamine, numai buna de incercat pentru o masa de seara. Reteta propusa pentru dumneavoastra este: salata de telina cu carne de pui si maioneza.

  • Ciorba de zarzavat cu bors

    Gustoasa si totodata dietetica, ciorba de zarzavat cu bors reprezinta o alegere sanatoasa pentru o masa de pranz plina de vitamine.