Perele

perelePerele contin clorofila, apa, albumine, grasimi, hidrati de carbon, celuloza, vitaminele A, B, C, oligoelemente si saruri minerale de calciu, fosfor, fier, sodium, potasiu, clor, sulf, mangan s.a. Contin o mare cantiate de zahar, circa 8%, in cea mai mare parte levuloza, sunt usor de digerat si pentru stomacurile mai sensibile si pot fi prezente si in alimentatia diabeticilor.

Sunt mineralizante pentru organism. Principapele proprietati terapeutice sunt: diuretice,  depurative, laxative, remineralizante, nutritive, astringente, sedative.

 

Perele sunt recomandate in tratarea: reumatismului, gutei, artrismului, asteniei, surmenajului, anemiei, tuberculozei.

 

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care trebuie sa mancati pere

    Perele mancate crude, ca o gustare sanatoasa, s-au dovedit eficiente in intarirea sistemului imunitar, mai ales pe masura ce se apropie anotimpul rece, perioada care va aduce cu ea si numeroase raceli si gripe.

  • Perele asiatice si sanatatea

    Perele asiatice au multe in comun cu merele dar botanic vorbind sunt mai apropiate de perele clasice. Pe continentul de origine, sunt cunoscute sub denumirea de pere chinezesti sau pere japoneze, in functie de varietate.

  • Cat de sanatoase sunt perele?

    Perele au o dulceata aparte, diferita de cea a merelor, la care aproape toata lumea ravneste in fiecare toamna.

  • Perele, surse bogate de fibre

    Versatile ca zilele de toamna si delicioase, perele se numara printre fructele populare din acest sezon.

  • Gem de pere

    Bogate in fibre si vitamina C, perele - fructe reprezentative ale toamnei - pot fi utilizate la diverse preparate delicioase: prajituri, tarte, salate de fructe.