Profita de fructele si legumele de vara!


Vara este momentul cand putem si chiar suntem obligati sa ne bucuram cat mai mult de darurile naturii. Da, “suntem obligati”, dar nu de mediul exterior ci de propriul organism, care are nevoie de fructe si legume proaspete pentru a functiona corespunzator.

Pentru ca perioada concediului se apropie ar fi poate cazul sa incluzi in planul tau nutritional cateva alimente care vor permite organismului sa distruga depozitele de grasime in cel mai scurt timp.  Fa o schimbare in stilul de viata, invata sa te folosesti de acele produse alimentare care-ti asigura un plan nutritional adecvat, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara. Pentru ca in aceasta perioada gasim aproape la fiecare colt fructe si legume proaspete trebuie sa incercam sa consumam cat mai mult din acestea si sa ne hidratam corect.

Nu trebuie sa optam pentru diete drastice care ne ajuta sa slabim rapid prin infometare, dar care ne pun sanatatea in pericol. Alcatuit in proportie de 96% din apa, castravetele este unul dintre alimentele cu putere mare de hidratare. Legume este bogata in vitaminele A, C si K, precum si in magneziu si potasiu.

Unul dintre elementele forte ale cireselor este licopenul, un compus intalnit si in rosii. O portie de cirese este oricand o sursa buna de fibre, potasiu, vitaminele A si C. In plus, acestea au un nivel ridicat de antioxidanti si ajuta la reglarea tensiunii arteriale.

Rosiile pot avea avea diverse forme, dimensiuni si culori. Important este sa cumparati rosii autohtone, carnoase si stralucitoare. Refrigerarea distruge aroma rosiilor de aceea recomandat ar fi sa le pastrati impachetate in hartie, departe de lumina Soarelui¸ la temperatura camerei.

Cercetatorii sustin ca rosiile de sezon contin de doua ori mai multa vitamina C decat cele care sunt disponibile in alte perioade ale anului. Rosiile mai contin pe langa licopen si carotenoide, care ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer, in special cancerul de prostata.

Cei care doresc sa asigure organismului antioxidantii necesari unei bune functionari a metabolismului pot folosi varza in diverse sortimente de salate. De asemenea o pot include in diferite preparate care necesita acest ingredient. Aflata la indemana tuturor, aceasta leguma miraculoasa se remarca indeosebi prin continutul de fier, calciu si vitaminele K, A, si C.

 

Susa foto: kenwoodworld.com

I. C.

Articole asemănătoare

  • Cultivarea legumelor de toamna, foarte avantajoasa!

    Dupa o vara in care fructele si legumele ne-au desfatat cu gustul lor, toamna este vazuta rareori ca aducatoare de belsug.

  • Dieta de iarna, bogata in vitamine si minerale

    Chiar daca in luna ianuarie fructele si legumele sunt trecute de ceva vreme, nu inseamna ca trebuie ca pe intreaga perioada a iernii sa neglijati dieta sanatoasa pe care o urmati.

  • Natura, resursa miraculoasa de vitamine si minerale

    Cu totii stim ca este mult mai bine sa mancam fructe si legume decat sa luam cateva pilule ce contin vitamine si minerale. Ce ar trebui sa stim insa mai exact este aportul pe care il aduc fructele si legumele comparativ cu pilulele si bineinteles procesul de metabolizare.

  • Plante de toamna pentru acasa

    Toamna, anotimpul care ne da de veste ca fructele si legumele s-au copt si asteapta sa fie culese, anotimpul in care soarele devine mai auriu si razele sale difuze, iar culorile in general isi pierd din intensitate capatand nuante neutre.

  • De ce trebuie sa consumam fructele si legumele cu coaja?

    Fructele si legumele se numara printre cele mai importante surse de vitamine si substante nutritive, motiv pentru care consumul lor este indispensabil pentru o viata cu adevarat sanatoasa.