Natura, resursa miraculoasa de vitamine si minerale

legume

 

Cu totii stim ca este mult mai bine sa mancam fructe si legume decat sa luam cateva pilule ce contin vitamine si minerale.

 

Ce ar trebui sa stim insa mai exact este aportul pe care il aduc fructele si legumele comparativ cu pilulele si bineinteles procesul de metabolizare. 

 

Ramanand strict la cantitati, trebuie sa stim de exemplu ca mancand 100 de grame de mar cu coaja corpul beneficiaza de echivalentul unei cantitati de 1500 mg vitamina C, in acord cu declaratiile unui specialist in nutritie, Rui Hai Liu.

 

Va oferim si alte informatii despre resurse pe care natura ni le pune la dispozitie pentru sanatatea noastra.

 

Surse naturale de luteina

 

Luteina, foarte importanta pentru sanatate, se gaseste in morcov si in plantele cu frunze verde inchis cum ar fi spanacul, stevia si salata, in special salata creata.

 

Fructele albastre, miracol pentru sanatatea creierului

 

afine

 

Proantocianidele se gasesc in fructele albastre cum ar fi afinele, dar si in semintele de struguri si au capacitatea de trece bariera hemato-encefalic asigurand protectie antioxidativa si antiinflamatoare.

 

Proantocianidele au fost descoperite si studiate de profesorul Jacques Masquelier de la Universitatea Bordeaux,  studiile  incepand din 1947.

 

Aceste substante se gasesc si in scoarta de pin. Poate de aceea in zonele de munte oamenii cu cunostinte stravechi impacheteaza branza in scoarta de copac, de obicei de pin, nu numai pentru aroma,  ci probabil si pentru valorile curative.

 

sursa foto

Articole asemănătoare

  • O vara sanatoasa cu smoothie de citrice

    Constituind o sursa importanta de vitamine si minerale, citricele au facut in mod firesc deliciul oamenilor vreme de sute de ani. Plantele din grupa citricelor sunt arbusti fructiferi dintre care cei mai raspanditi ca plante de interior sunt lamaiul, mandarinul si portocalul.

  • Cum depinde viata sanatoasa de vitamina B12?

    In fiecare zi organismul nostru are nevoie de vitamine si minerale pentru a functiona corespunzator. Sursa de baza o reprezinta alimentele, care trebuie alese nu doar prin prisma calitatilor gustative si olfactive, ci si a rolului din schema complexa a nutritiei.

  • Beneficiile salatei de rucola

    Consumul de verdeturi este intens promovat si recomandat de medicii dieteticiceni si nutritionisti datorita, in primul rand, continutului sporit de vitamine si minerale.

  • Salata de tofu si conopida cu sos de arahide

    Pentru iubitorii de salate bogate in ingrediente nutritive, avem o reteta speciala si apetisanta: salata de tofu si conopida cu sos de arahide. Tofu de soia este un aliment cu un continut mare de proteine, iar conopida ofera un aport de vitamine si minerale organismului nostru.

  • Salata arabeasca de vinete cu ceapa rosie

    Consumul de vinete contribuie la purificarea organismului, oferindu-ne o sursa bogata de vitamine si minerale. Va prezentam in continuare o reteta apetisanta de salata arabeasca de vinete cu ceapa rosie.