Regimul desodat

Fiecare dintre noi, intr-o masura mai mare sau mai mica, traim cu convingerea ca "sarea da gustul" si o folosim in alimentatie in cantitati inadecvate, crescand astfel riscul declansarii bolilor.

Regimul desodat, adica fara sare, este una dintre masurile de baza aplicate in cazul unui numar sporit de afectiuni. In functie de gradul de dependenta fata de sare, oamenii pot renunta mai usor sau mai greu la ea, pentru unii aceasta obligatie fiind o adevarata tragedie.

Sa privim mai atent asadar care sunt principiile si scopul regimului desodat pentru a fi capabili sa-i acordam importanta ce i se cuvine.

Sarea retine apa in organism, incarcand in mod inutil si chiar daunator sistemul circulator. La hipertensivi acest lucru ingreuneaza munca inimii putand provoca in timp insuficienta cardiaca. Pe masura ce inaintam in varsta, pe peretii arterelor se depun grasimi (in special colesterol) ducand la pierderea elasticitatii vaselor. Paralel cu acest lucru, clorura de sodiu se acumuleaza in acesti pereti ai vaselor,  retine o cantitate sporita de apa si umfla tesutul arterelor. Consecintele sunt reducerea calibrului vaselor si cresterea presiunii arteriale.

Regimul fara sare, in afara de faptul ca favorizeaza scaderea tensiunii arteriale este indicat si in alte afectiuni, precum: insuficienta cardiaca, insuficienta renala cronica, sindromul nefronic si altele.

Chiar si in absenta unui adaos de sare din exterior, unele alimente (laptele, carnea, legumele) au un continut bogat de sodiu. O dieta hiposodata de diverse grade se poate realiza gatind fara sare si servind masa fara adaos de sare, dar consumand paine cu sare, aceasta inseamna deja un aport de 5-6 g sare pe zi. 

Mezelurile, carnatii, afumaturile, conservele, branzeturile, muraturile sunt excluse fiindca acumuleaza un procent ridicat de sodiu in timpul procesului de preparare.

Unul dintre regimurile fara sare este cel recomandat de Kempner care se bazeaza pe orez, fructe si zahar. Fiind sever din punct de vedere nutritiv, durata acestuia este limitata in functie de prescriptia medicala la numai cateva zile in anumite boli de rinichi sau in caz de hipertensiune arteriala.

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Liliacul Primrose

    Liliacul ramane una dintre cele mai populare alegeri pentru gradina, deoarece este relativ usor de ingrijit si plantat, rezista mult in timp, inflorescentele sunt viu colorate, cu un parfum ce domina totul si transforma orice colt si orice spatiu intr-un spectacol de prospetime si eleganta.

  • Cinci beneficii aduse de uleiul de catina

    Un supliment alimentar plin de vitamine si nutrienti, uleiul de catina are o cantitate mare de vitamina C (de peste 10 ori mai mult decat intr-o portocala), vitamina E, vitamina A, antioxidanti, acizi grasi Omega 3, 6 si 9, carotenoide, minerale, grasimi sanatoase, si lista substantelor nutritive poate continua.

  • Hortensiile Harmony

    Printre soiurile de hortensii aceste Harmony ies in evidenta din prima clipa datorita inflorescentelor de un alb curat - veti gasi si exemplare cu flori de un alb stins spre crem - numeroase, dispuse in ciorchini ascutiti ce pot atinge pana la 30 de cm lungime si 20 de cm la baza, cu frunze mari, carnoase, late.

  • Alimente care va pot ajuta sa renuntati la fumat

    Introducand mierea in regimul zilnic (sau crescand cantitatea) vom putea sa toleram mai usor primele zile de cand am luat decizia de a abandona tigarile, organismul primind un plus de vitamine si energie atat de necesare.

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.