Alimente care va pot ajuta sa renuntati la fumat

1. Mierea: cel mai bun indulcitor, un aliment plin de vitamine si substante nutritive, recomandat pentru toate varstele, mierea este folosita in terapiile naturiste si ca un adjuvant in tratarea unui numar impresionant de afectiuni. Fie ca este vorba de raceli sau tuse, de o digestie defectuoasa, un sistem imunitar slabit sau alte probleme mierea (si produsele apicole) se dovedeste mereu utila, si exceptie facand cei care din pacate sunt alergici este pacat sa nu profitam de toate calitatile ei. Dar surprinzator este ca mierea s-a dovedit utila si in cazul celor care vor sa renunte la fumat, facand perioada de tranzitie mult mai usor de suportat. Introducand mierea in regimul zilnic (sau crescand cantitatea) vom putea sa toleram mai usor primele zile de cand am luat decizia de a abandona tigarile, organismul primind un plus de vitamine si energie atat de necesare. Mai mult, mierea ajuta si la detoxifierea si revigorarea corpului. 
 
2. Morcovii: una dintre cele mai indragite gustari, sub forma de salata (rasi cu putina miere si suc de lamaie), felii, intregi, taiati in bucati, facuti suc (eventual cu putina portocala) morcovii se bucura de o popularitate de invidiat printre legume, indiferent de varsta pofticiosilor, si sunt si o buna sursa de vitamina A. Iar cum organismul unui fumator are nevoie de un surplus de vitamine si minerale sunt indicati mai ales in cazul celor care vor sa renunte. Si un morcov taiat in sferturi pe lungime poate sa devina un substitut pentru tigara: de cate ori simtiti nevoia sa fumati mai bine mancati o bucata de morcov. Dincolo de gust si vitamine veti inlocui in timp un obicei cu un altul, mult mai sanatos, si intervalul de tranzitie va fi mai usor.  
 
3. Fulgii de ovaz: priviti mai mult ca o alternativa mult mai sanatoasa la cerealele cu lapte, fulgii de ovaz sunt folosit mai mult in dietele de slabire sau de cei care se tem sa nu ia in greutate. Dar cand vine vorba de fumat pot fi folositi (si chiar cu succes) de multi dintre cei care se tem de primele zile in care trebuie sa nu se mai atinga de tigari. Detoxifiaza corpul, reduc nevoia de fumat, sunt o gustare sanatoasa si (alaturi de fructe uscate, cu putina miere sau cu fructe proaspete) pot fi o alternativa gustoasa. O varianta este sa amestecati cam o lingura de fulgi de ovaz cu o cantitate dubla de apa, lasati 12 ore si apoi incalziti putin si luati amestecul ca gustare. 
4. Portocale: mai ales in dupa cateva zile, cand ati inceput sa nu mai simtiti la fel de acut nevoia de a fuma, va fi necesar un plus de vitamine. Fumatul este daunator si pentru ca distruge vitamina C (doar un exemplu) din organism si veti avea nevoie de un supliment, fie din farmacii, fie din fructe si legume, iar portocalele si in general citricele sunt cea mai la indemana alegere. Va refaceti astfel nivelul de vitamina C, va hidratati organismul si mai ales aveti o alternativa "gustativa" la tigari. Puteti sa alegeti si alte fructe si legume bogate in vitamina C - broccoli, capsuni, ardei gras - ca gustare sau preparand diverse retete, mai simple sau mai complicate.  
 
5. Alune sau nuci: dincolo de gust si nevoia de nicotina fumatul inseamna si ritual, gest, obisnuinta. Inlocuind tigara cu gustari dulci, procesate, pline de calorii si carbohidrati ajungem repede sa crestem in greutate, renuntam la alternative, revenim la fumat si ciclul se repeta de mai multe ori. Varianta cea mai accesibila este o portie mica de alune, migdale crude, miez de nuca, fistic (doar cateva bucati, cam trei-patru) in locul unei tigari. Le mestecati foarte incet, iar dupa beti un pahar cu apa sau suc de fructe, dupa gust. Inlocuiti astfel un gest care a devenit reflex cu o gustare ce va aduce mai multa energie si un gust bun, si datorita cantitatii foarte mici caloriile nu sunt o problema.

Foto: photos-public-domain.com, publicdomainpictures.net,

Articole asemănătoare

  • Trei plante de interior cu un parfum aparte

    Plantele de apartament aduc un plus de culoare si mult verde, mai multa energie si vitalitate, ne pot ajuta sa ne reducem nivelul de stres la capatul unei zile obositoare, au in general nevoie de putina atentie si apa si ne fac sa ne simtim mai repede "acasa".

  • Trandafiri in miniatura, perfecti pentru infrumusetarea gradinii

    Daca sunteti in cautarea unor flori deosebite care prin aspectul lor sa contribuie la infrumusetarea gradinii de care intreg anul ati avut grija pentru a fi rasplatit cu flori superbe oferite de plante sanatoase, trandafirii de mici marimi sunt alegerea ideala.

  • Beneficiile consumului de peste

    Orice dieta sanatoasa trebuie sa aiba la baza un consum cat mai variat de alimente bogate in nutrienti. Astfel suna una dintre primele concluzii la care ajungem singuri, fara a fi urmat studii de specialitate.

  • Gradinaritul de toamna

    Activitatile din gradina sunt pe sfarsite toamna. In aceste conditii, pentru a inviora peisajul tomnatic nu va ramane decat sa apelati la un altfel de gradinarit. L-am putea numi gradinarit de toamna, in ghivece, deoarece puteti planta astfel flori care sa va inveseleasca atunci cand vremea devine neprietenoasa.

  • 8 pasi pentru a reduce riscul unei afectiuni cardiace

    Chiar daca stiti ca la dvs. exista riscul sa va imbolnaviti de inima, iata cateva sfaturi cu care va putem ajuta. Pierderea kilogramelor in plus, de exemplu, face mai usoara ''munca'' de pastrare a presiunii arteriale in limitele normale si de mentinere sub control a diabetului.