Beneficiile consumului de peste

Orice dieta sanatoasa trebuie sa aiba la baza un consum cat mai variat de alimente bogate in nutrienti. Astfel suna  una dintre primele concluzii la care ajungem singuri, fara a fi urmat studii de specialitate.

Insa popularitatea acestui gand nu-i asigura implicit si succesul. De pilda, multi dintre noi ne lipsim cu sau fara intentie de una dintre cele mai sanatoase surse de sanatate: pestele. Acest dar al naturii imbraca o variatate de gusturi in functie de specie si de modul de preparare, fapt care il transforma intr-un preparat apreciat in majoritatea bucatariilor lumii.  

Cat de des trebuie sa mancam peste pentru a beneficia de calitatile sale? Cei mai multi dintre specialisti s-au pus de acord afirmand ca de doua ori pe saptamana ar fi suficient. Desigur, nu se intampla nimic daca pentru o scurta vreme consumati mai mult sau deloc, insa ca intotdeauna trebuie cautata calea de mijloc si persistenta. 

Pentru ca implinirea acestui deziderat depinde in mare masura si de situatia financiara subliniem ca nu trebuie sa optam pentru un peste scump in ideea ca astfel vom beneficia de o mancare  mai sanatoasa.  Toate speciile inlesnesc buna functionare a organismului atunci cand sunt consumate corespunzator.

Pestii au in general un continut ridicat de proteine, vitamine si minerale. In copilarie parintii ne indemnau sa mancam pentru a avea o vedere buna, si intradevar acesta contine o mare cantitate de fosfor. Somonul, tonul, macroul si sardinele se remarca prin bogatia acizilor grasi esentiali Omega 3 pe care corpul nostru este incapabil sa ii produca. De fapt, o buna parte dintre beneficiile constatate de cercetatori sunt rezultatul acestor compusi organici miraculosi.

Deloc intamplator medicii recomanda consumul de peste tuturor celor care sunt predispusi la bolile de inima. Omega 3 scade tensiunea arteriala, scade nivelul de trigliceride din organism reducand astfel riscul producerii atacurilor de cord si corecteaza bataile neregulate ale inimii.

 Pestele se numara si printre alimentele care va pot ajuta sa pierdeti in greutate. La acest lucru contribuie atat acizii Omega 3 cat si proteinele care va vor da senzatia de satietate pe o perioada mai indelungata de timp.

Studiile efectuate pana in prezent au mai scos la lumina ca un consum regulat de peste poate reduce riscul urmatoarelor boli: astm, depresie, Alzheimer, artrita sau cancer de prostata.

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Supa de peste pentru toate varstele

    Supa de peste este in general o delicatesa privita cu ochi buni doar de adulti. Tinerii si copiii o ocolesc din cauza oaselor care le dau de furca. Noroc ca cineva s-a gandit si la ei, inventand reteta de mai jos.

  • Uleiul de peste. Prieten sau dusman?

    Uleiul de peste este cunoscut la scara mondiala drept un ingredient “minune”. Deseori nutritionistii il recomanda tinand seama de beneficii si mai putin de riscuri, in ciuda studiilor care au tras si semnale de alarma.

  • File de peste cu cascaval la cuptor

    O reteta gustoasa de peste, cu care va puteti astepta musafirii la masa de pranz este cea de file de peste cu cascaval la cuptor.

  • Ciorba lipoveneasca de peste

    Pentru persoanele care adora gustul de peste si mancarurile preparate cu acesta, va prezentam o reteta nemaipomenita de ciorba lipoveneasca de peste cu leustean verde si mujdei de usturoi.

  • Supa de peste cu sofran si busuioc

    Va recomandam sa incercati o supa cu o aroma delicioasa pentru o masa bogata si anume: supa de peste cu sofran si busuioc.