Uleiul de peste. Prieten sau dusman?


Uleiul de peste este cunoscut la scara mondiala drept un ingredient “minune”. Deseori nutritionistii il recomanda tinand seama de beneficii si mai putin de riscuri, in ciuda studiilor care au tras si semnale de alarma.  Uleiul de peste se gaseste natural in carnea anumitor specii precum sunt macroul, tonul, sardinele, heringul, pastravul si altele mai putin cunoscute pe piata romanesca. O varianta o constituie si suplimentele doar ca acestea contin o cantitate mai mica de vitamina E pentru a se preveni alterarea. In rest, acestea sunt bogate in calciu, fier si in vitaminele A, B1, B2, B3, C si D. Uleiul de peste se intrebuinteaza pe scara larga in tulburari ale sanatatii inimii sau sistemului circulator.

Unele persoane il folosesc pentru a reduce presiunea arteriala, respectiv nivelul trigliceridelor (grasimi care au legatura cu colesterolul) din sange. Se pare ca sursele alimentare bogate in acizi grais omega-3, in speta pestii mai sus mentionati, asigura conditii pentru prevenirea accidentelor vasculare cerebrale. S-a constat ca exista o stransa legatura intre alimentatia pe baza de peste si ameliorarea simptomelor cauzate de depresie, dificienta de concentrare  sau alte tulburari psihice. In ceea ce priveste strict femeile, uleiul de peste le poate scapa de durerile localizate la nivelul aparatului reproducator si de durerile de san. Alte afectiuni tratate pe baza acestui produs natural sunt: diabetul, astmul, obezitatea, osteoporoza si psoriazisul.          

De ce se cere sa fim echilibrati cand consumam ulei de peste?

Cel mai frecvent, uleiul de peste nu reprezinta o amenintare, nici macar pentru femeile insarcinate sau cele care alapteaza daca doza este de 3 g sau mai mica. Problemele apar cand cantitatea administrata depaseste acest prag.  Cu toate acestea, nu se recomanda administrarea suplimentelor fara acordul medicului.

Eficacitatea sistemului imunitar este unul dintre primele lucruri afectate de uleiul de peste. In perioada sezonului rece, precum si in cazul batranilor, slabirea rezistentei la boli constituie o problema serioasa. Alte reactii adverse care au fost semnalate pe baza excesului sunt: respiratia urat mirositoare, arsurile la stomac, greata, eruptiile cutanate si sangerarile nazale.

Administrarea suplimentelor alimentare in timpul mesei, poate reduce amplitudinea acestor simptome. Un studiu realizat in acest an la Fred Hutchinson Cancer Research Center din Seattle a pus in legatura consumul exagerat de peste sau suplimente cu o crestere de circa 43% a riscului de cancer de prostata. 

Sursa foto: fitnesstrainersd.com

I. C.

Articole asemănătoare

  • Cinci beneficii aduse de uleiul de catina

    Un supliment alimentar plin de vitamine si nutrienti, uleiul de catina are o cantitate mare de vitamina C (de peste 10 ori mai mult decat intr-o portocala), vitamina E, vitamina A, antioxidanti, acizi grasi Omega 3, 6 si 9, carotenoide, minerale, grasimi sanatoase, si lista substantelor nutritive poate continua.

  • Supa de peste pentru toate varstele

    Supa de peste este in general o delicatesa privita cu ochi buni doar de adulti. Tinerii si copiii o ocolesc din cauza oaselor care le dau de furca. Noroc ca cineva s-a gandit si la ei, inventand reteta de mai jos.

  • De ce nu este recomandat sa prajim uleiul de masline?

    Beneficiile uleiului de masline au fost remarcate din vremea lui Hipocrate, cand fructele simbolizau pacea si gloria. Astazi, nutritionistii s-au incredintat prin studii ca uleiul de masline extra virgin poseda multiple proprietati benefice organismului.

  • Retete cu peste. Peste in stil mediteranean, cu sos de legume

    Retetele cu peste sunt intotdeauna gustoase si sanatoase. De aceea, va propunem sa pregatiti reteta de peste in stil mediteranean, cu sos de legume.

  • Mancare de peste cu cartofi si ceapa

    O mancare apetisanta poate fi aceea in care legumele sunt combinate cu carnea de peste. Asadar va invitam sa degustati mancarea de peste cu cartofi si ceapa.