Sanatatea inimii, o prioritate permanenta

Sedentarismul la care suntem predispusi iarna din cauza frigului, in nici un caz nu poate avea consecinte pozitive. Daca lipsei de miscare ii este asociata si o alimentatie necorespunzatoare, va puteti imagina ce dereglari pot avea loc in organism. Desigur, in consecinta, si inima care ar trebuie sa constituie permanent o prioritate este pusa la incercare. Din fericire, nu este totul pierdut odata ce constientizam pericolul si incepem sa trudim zi de zi, spre binele corpului nostru.

Pe langa stilul de viata activ si lipsa exceselor de orice fel, o dieta bazata pe alimente sanatoase contribuie din plin la buna functionare a organismului, la pastrarea tonusului si la mentinerea sanatatii fizice si psihice. O strategie eficienta se va axa in principal pe alimetele ce pot fi consumate si mai putin pe cele ce nu sunt permise.

Regula de aur este urmatoarea: mancare vegetariana si slaba in grasimi. Alimentele permise oricand sunt: orezul integral (nedecorticat), mei, orz, ovaz, salata verde, ceapa, cartofi, sucuri naturale, oleaginoase (fasole, linte, naut, mazare), mere, pere, capsuni, banane.

Cerealele integrale, boabele de fasole si legume verzi, nuci, alune, sunt si ele la fel de importante si pot imbogati semnificativ aportul substantelor nutritive, aducand dietei o serie de fitonutrienti esentiali cu rol in protectia inimii. De la sparanghel la cartofi dulci, fiecare muscatura dintr-un aliment benefic pentru inima va ofera o doza puternica de fitonutrienti. Iti poti incepe ziua cu un bol de fulgi de ovaz. Acestia contin acizi grasi omega 3, folati si potasiu. Sunt o sursa buna de fibre, scad nivelul colesterolului "rau" si te ajuta sa-ti mentii arterele sanatoase.

Potrivit cercetatorilor, dieta mediteraneeana compusa din peste, grasimi monosaturate si alte surse de acizi grasi omega 3 este benefica pentru bolnavii de inima. Pentru adulti se recomanda cel putin doua mese de peste bogat in acizi omega 3 pe saptamana.

Bogat in grasimi mononesaturate, uleiul de masline scade colesterolul si reduce riscul aparitiei bolilor de inima. Deoarece fiecare produs contine alte substante nutritive si fiindca protectia se realizeaza prin combinatia cat mai complexa a acestora, dieta trebuie sa fie si ea cat mai variata.

Sursa foto:lifestyleinspain.com

I. C.

Articole asemănătoare

  • Pestele crud, benefic pentru organism

    Este gustos, extrem de hranitor si ofera numeroase beneficii organismului. Acestea sunt doar trei dintre motivele pentru care ar trebui sa acorzi mai multa atentie pestelui in alimentatie. Cu toate acestea, calitatile pestelui sunt tot atat de variate pe cat sunt de diverse speciile si modurile de preparare.

  • Produsele din soia, postul si sanatatea

    Primii in istorie care au recunoscut valoarea nutritiva a plantei de soia au fost chinezii. Aceasta intra de peste 4000 de ani in alimentatia de baza a celui mai numeros popor de pe glob, alaturi de orez, grau, orz si mei.

  • Din ce alimente ne luam calciul in post?

    Calciul este unul dintre nutrientii esentiali de care corpul nostru are nevoie pentru a se mentine puternic si sanatos. Pentru ca lucrurile sa intre pe fagasul normal este nevoie de o alimentatie corecta si, nu in ultimul rand, de multa miscare.

  • Consumul de oua si sanatatea inimii

    Astazi ne propunem sa demontam inca un mit legat de alimentatia de zi cu zi, aducand in discutie relatia dintre consumul de oua si sanatatea inimii. Este, oare, fondata teama ca mancand regulat oua ne expunem la unele boli ale inimii?

  • Strugurii albi influenteaza sanatatea inimii ca cei rosii?

    Una din controversele care au planat pana nu demult in domeniul nutritiei a plecat de la urmatoarea intrebare: “Sunt strugurii albi la fel de buni pentru sanatatea sistemului cardiovascular precum cei rosii?”.