Din ce alimente ne luam calciul in post?

Calciul este unul dintre nutrientii esentiali de care corpul nostru are nevoie pentru a se mentine puternic si sanatos. Pentru ca lucrurile sa intre pe fagasul normal este nevoie de o alimentatie corecta si, nu in ultimul rand, de multa miscare. Surprinzator, estimarile arata ca 70% dintre noi nu procuram suficient calciu din alimentatie, fapt care atrage dupa sine deficiente de diferite tipuri. Desi reprezinta elementul constitutiv al oaselor, aceasta substanta contribuie deopotriva la sanatatea inimii, sangelui, muschilor si chiar a nervilor.

Paharul cu lapte este, asadar, mai mult decat un simplu capriciu la masa de dimineata, este o necesitate de zi cu zi! Dar ce facem, atunci, in posturile lungi de peste an, cand trebuie sa renuntam periodic la produsele lactate? Simplu. Ne indreptam atentia spre sursele de origine vegetala care nu de putine ori se gasesc din abundenta, dar poate nu le acordam importanta.

Consuma cat mai multe legume si fructe. Legumele cu frunze verzi sunt in general surse veritabile de calciu. De pilda, o cana de spanac fiert include pana la 245 mg de calciu. Acest preparat poate fi o garnitura potrivita pentru mai multe tipuri de alimente si un ingredient prezent in salate.

O leguma destul de comuna dar rareori laudata pentru concentratia mare de calciu este si broccoli. In ultimul timp, broccoli a devenit un aliment “la moda” ca unul care promoveaza beneficii din cele mai variate pentru organism. Doua cani de broccoli fiert contin in jur de 124 mg de calciu.

Produsele alimentare pe baza de soia au, in mod natural, o cantitate ridicata de calciu, acesta fiind folosit si ca fortificat alimentar natural deoarece ajuta la coagulare. In plus, soia contine magneziu si fosfor, considerati factori adjuvanti calciului in imbunatatirea sistemului osos. Combinand consumul de produse din soia cu o activitate fizica regulata poti preveni osteoporoza.

Delicioase si hranitoare, migdalele reprezinta gustarea perfecta mai ales cand esti stresat, obosit sau postesti. Migdalele se numara printre cele mai bogate surse de calciu dintre toate alimentele, cu exceptia celor de origine animala. Douazeci de migdale, cam cat ai nevoie la o gustare, iti ofera 75 mg de calciu si te ajuta sa arzi 170 de calorii.

Pe langa toate acestea, au vitamine si un continut caloric ridicat, prin urmare pot fi consumate de copii si batrani pentru completarea alimentetiei zilnice. De Craciun, in tarile nordice migdalele din budinca sunt interpretate ca un semn de noroc pentru cel care le gaseste. 

Usturoiul nu este bun doar pentru a da savoare meselor, ci si pentru a ne ajuta sa trecem santosi prin iarna. Micul bulb alb este plin de resurse, contine mangneziu, fosfor, vitamina C si este important in furnizarea de calciu.    

Sa nu treaca zi de post fara sa fi incercat macar una dintre urmatoarele surse vegetale de calciu: varza, salata verde, telina, broccoli, fenicul, fasole verde, varza de Bruxelles, sparanghel sau ciuperci.    

Sursa foto: simplyrecipes.com

I. C.

Articole asemănătoare

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • Fasolea neagra. Un superaliment pentru toti

    Intr-o perioada cand oamenii pun pret tot mai mult pe sanatate dar produsele alimentare devin, ironic, din ce in ce mai “nesanatoase”, se naste intrebarea: ce optiuni viabile raman? Nu este scopul acestui articol de a face o lista alba si una neagra, care sa clasifice alimentele dupa tipologia si utilitatea lor.

  • Amidonul in alimentatie

    Alimentele bogate in amidon, precum cartoful, painea, cerealele, orezul sau pastele fainoase ar trebuie sa constituie circa o treime din alimentatia zilnica, spun studii recente in domeniu.

  • Cartofi inveliti in bacon

    Cartoful este o leguma banala insa una pe care poti baza atunci cand doresti sa gatesti o mancare gustoasa. Cum zilele devin din ce in ce mai reci, ne-am gandit ca o reteta simpla de cartofi la cuptor ar fi tot ce ai nevoie acum.

  • Cum preparam in casa branza de vaca?

    Produsele lactate se numara printre acele alimente de care nu trebuie sa ne lipsim decat in cazuri exceptionale, cum ar fi daca suntem alergici sau daca medicul ne-o cere din anumite ratiuni medicale.