Sistemul imunitar si alimentatia

 

Inchipuiti-va sistemul imunitar ca pe o armata alcatuita din milioane de soldati microscopici instruita sa lupte cu agentii daunatori sositi din exterior. Modul in care ne hranim aparatorii se reflecta in starea de sanatate si sensibilitatea fata de boli a fiecaruia dintre noi.

 

Nu reprezinta o noutate faptul ca produsele alimentare influenteaza starea de sanatate a organismului in mod direct, prin efectele pe care acestea le au asupra organelor,  si in mod indirect prin efectele pe care le au asupra sistemului imunitar. 

 

Cu toate acestea, din cauza alimentatiei necorespunzatoare multi copii si adulti au un sistem imunitar care nu functioneaza la intreaga capacitate.

 

Specialistii cred ca prima masura de precautie pe care trebuie sa o luam daca vrem ca raceala, gripa si alte afectiuni sa ne ocoleasca este sa mancam multe fructe si legume. Aceasta fiindca produsele naturale de acest tip contin o multime de antioxidanti care pot fi vitamine, minerale sau alti nutrienti.

 

Alimentatia adecvata amplifica puterea de lupta a organismului  prin cresterea numarului de globule albe din sange. Vitamina C ocupa un loc fruntas in acest sens si  a reprezentat tinta a numeroase cercetari desfasurate in domeniu.

 

Pe scurt, atunci cand este administrata corespunzator vitamina C reduce riscul prostatei, cancerului de san si bolilor cardiovasculare, prin cresterea colesterolului bun HDL.

 

Nu este nevoie sa consumati cantitati uriase de vitamina C pentru ca sistemul imunitar sa fie stimulat. Cantitatea de 200 miligrame poate fi obtinuta fara efort printr-un consum zilnic de fructe si legume. In afara de vitamina C ar trebui sa ne preocupe modul in care procuram alti doi antioxidanti de exceptie: vitamina E si beta-carotenul.

 

Sursa foto

 

I. C.

Articole asemănătoare

  • Lamaia verde pentru sanatate

    Cu multa vitamina C, vitamina B6, vitamina A, cantitati importante de acid folic si potasiu, lamaia verde (cunoscuta si sub numele de limeta sau lime) ofera organismului un plus de energie, stimuleaza si revitalizeaza sistemul imunitar, imbunatateste digestia.

  • Fructele pentru sanatate

    Strugurii: un ciorchine proaspat sau sub forma de suc (un pahar pe zi) si oferim organismului fibre, minerale, o solutie naturala pentru a detoxifia organismul si a-l umple de energie. Sunt recomandati daca vrem sa slabim mai repede sau sa eliminam din apa in exces (au usor efect diuretic), mentin sanatatea pielii, a inimii si a ficatului, ajuta la functionarea rinichilor, si nu in ultimul rand relaxeaza sistemul nervos si ne fac sa fim mai putin afectati de stresul cotidian.

  • Toamna sustine sistemul imunitar printr-o alimentatie sanatoasa

    Lipsa somnului, stresul, fluctuatiile de temperatura si alimentatia dezechilibrata sunt principalii factori care slabesc imunitatea. Toamna, din cauza schimbarilor petrecute in natura, organismul are de infruntat intotdeauna o presiune mai mare.

  • Salata de telina cu ciuperci si seminte de floarea-soarelui

    O salata redusa in calorii, insa bogata in vitamine, este numai buna pentru a o savura intr-o zi calduroasa. Telina intareste sistemul nostru imunitar si contine o cantitate insemnata de fier si de magneziu, iar ciupercile sunt "hrana zeilor".

  • Ceaiuri calde pentru zile friguroase. Masala Chai

    Ceaiurile sunt binevenite iarna pentru simplul motiv ca sunt tonifiante si ne ajuta sistemul imunitar. Un ceai recomandat pentru zilele friguroase este ceaiul indian, denumit Masala Chai.