Sucul de portocale si spanacul ne fac mai sanatosi

Consumul portocalelor este asociat in mod traditional cu una dintre cele mai importante vitamine pentru organismul uman: vitamina C . 

Un pahar mare cu suc de portocale (250 ml) ne poate furniza o cantitate de doua ori mai mare de vitamina C decat cea recomandata zilnic, iar, beneficiile nu se opresc nicidecum aici.

 Fructele contin peste 170 compusi cu proprietati antioxidante deosebite, ce regleaza prezenta radicalilor liberi, responsabili in cazul a numeroase afectiuni ale inimii. Flavonoizii reprezinta o categorie importanta de fitonutrienti (substante active gasite doar in plante) care participa la mecaismul de aparare a organismului, oferind imunitate impotriva ciupercilor, insectelor si altor daunatori.

Potrivit specialistilor americani, flavonoizii continuti de portocale au efect antiinflamator si impiedica dezvoltarea celulelor canceroase. Portocalele sunt o sursa importanta de pectina, o fibra vegetala solubila cu proprietati remarcabile in scaderea colesterolului "rau" din sange.

Se spune uneori ca persoanele care sufera de hipertensiune arteriala nu au voie sa consume suc de portocale. Nu exista un temei stiintific, din potriva, stim despre portocale ca sunt o sursa impotanta de potasiu si ca nu contin sodiu.     

Conform celor mai recente studii in domeniul nutritiei, complexul de vitamine si minerale din spanac este mai usor asimilat de organism consumat impreuna cu suc de portocale. Mecanismul este simplu: acesta din urma nu face altceva decat sa faciliteze absorbtia nutrientilor (in special a fierului) in organism. Prin urmare, impiedica dezvoltarea anemiei, aparitia infectiilor si pierderea energiei.

Combinarea diferitelor categorii de alimente la aceeasi masa continua sa fie un capitol controversat in lumea nutritionistilor. Cert este ca nu intotdeauna are impact negativ asupra sistemului digestiv, existand numeroase situatii in care se dovedeste a fi benefica.    

Sursa foto

Articole asemănătoare