Trucuri si retete pentru fructe si legume

1. O reteta de inghetata simpla, usor de facut, fara prea multe calorii si perfecta pentru o zi calduroasa de vara? Luati mai multe banane foarte coapte, le puneti intr-o punga de plastic intregi, nedecojite, si le tineti la congelator pentru cel putin patru ore, dar preferabil pana a doua zi. Le scoate, le curatati de coaja, le taiati in felii si pe puneti in blender, adaugand putin apa plata. Se mixeaza bine, se pune in cupe si se serveste imediat, compozitia va fi cremoasa, dulce si neasteptat de racoritoare. Puteti pune deasupra cacao cernuta, miere bio sau cateva fructe de padure. Esential este sa alegeti banane cat mai coapte si moi.  
 
2. Daca va temeti ca feliile de mar isi vor schimba culoarea si gustul foarte repede exista o solutie care le va da si o aroma in plus. Amestecati doua linguri de miere cu o cana de apa plata la temperatura camerei, turnati totul peste feliile de mar puse intr-un vas si lasati-le pentru 10 minute. Nu doar ca vor rezista mai mult dar gustul va fi mai dulce si mai bun, iar banalele felii vor deveni o gustare foarte populara mai ales printre cei mici. 
 
3. Obisnuiti sa puneti coaja rasa de lamaie in deserturi, dar aruncati intotdeauna partea alba, pe care o gasiti prea amara? Veti gasi in pulpa lamailor (si in portocale sau alte citrice) multe substante nutritive si antioxidanti, coaja lucioasa are vitamine si da un gust delicios deserturilor sau, de ce nu, bauturilor, insa si partea alba este foarte utila. Rasa si adaugata in salate, bauturi si deserturi (celelalte ingrediente vor masca gustul putin amarui) este o foarte buna sursa de antioxidanti.  
 
4. Pepenele rosu poate deveni un bol pentru salata de fructe. Taiati pepenele (alegeti soiul alungit) in jumatate, goliti o parte de miezul pe care il taiati cubulete si din care scoateti semintele. Intr-un bol amestecati bucatelele de pepene cu felii de banana, fructe de padure, portocale si mandarine taiate bucatele mici, mango sau kiwi curatate si feliate, boabe de struguri, adaugati dupa plac putina miere dizolvata in apa plata sau zahar brun, si transferati tot amestecul in jumatatea de pepene golita. Nu doar ca este o solutie naturala, dar va fi un desert pe care invitatii nu il vor uita prea usor. Si pentru un plus de aroma puneti si o jumatate de pahar de coniac sau vermut peste salata de fructe. 
 
5. Daca vreti sa impiedicati cartofii din camara sa incolteasca aveti nevoie pur si simplu de cateva mere rosii, pe care sa le puneti printre tuberculi. Cartofii vor tine mai mult timp si nu vor incolti. 
 
6. Ardeiul gras rezista mai mult daca il taiati in patru, indepartati cotorul cu seminte si il tineti la congelator, intr-o casoleta de plastic sau o punga sigilata. Lamaile in schimb nu rezista la temperaturi prea scazute, fiind suficient sa le pastrati pe usa frigiderului. Vor rezista doua pana la patru saptamani, in functie de cat sunt de coapte si de soi. Iar o portocala va tine de doua ori mai mult daca o pastrati la frigider, intr-un bol.

Foto: pdpics.com, gradinamea.ro


Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in magneziu

    Bananele nu sunt doar o buna sursa de potasiu (pentru o inima mai sanatoasa si nu numai) vitamina C sau fibre, dar sunt recomandate si pentru a ne asigura necesarul zilnic de magneziu din fructe si legume.Aromate si savuroase, sunt o gustare rapida sanatoasa si ne satisfac usor nevoia de dulce. Si in plus sunt usor de gasit in magazine in orice perioada a anului.

  • Fructe si legume bogate in fibre

    Fisticul crud este una dintre cele mai bune surse de fibre vegetale de fibre, cu aproximativ 10 grame de fibre pentru 100 de grame de fistic. La fel de bune sunt si nucile sau migdalele, dar crude si nesarate pentru a va bucura din plin de beneficiile lor.

  • Fructe si legume pentru o minte sanatoasa

    Rosiile bine coapte sunt excelente in salate, ca gustare, gatite in diverse moduri, dar cati dintre cei care le mananca de fiecare data cu atata placere stiu ca in tomate se gaseste si un puternic antioxidant, licopenul, ce protejeaza organismul de actiunea nociva a radicalilor liberi. Iar in timp banalele rosii (le puteti asocia alte legume si eventual putin ulei de masline) nu mentin doar sistemul imunitar si cel digestiv, dar mentin si sanatatea mintii si mai ales memoria sau capacitatea de concentrare.

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • De ce sa bem sucuri naturale de fructe si legume

    Cand vine vorba de sucurile din fructe si legume o regula este esentiala: trebuie baute cat mai repede, imediat ce au fost preparate