Vitamina C

Vitamina C, cunoscuta si sub numele de acid ascorbic, este o vitamina solubila in apa. Ca si celelalte vitamine de acest fel, excesul nu este asimilat in organism, ci este eliminat. Ca antioxidant, vitamina C protejeaza corpul prin distrugerea radicalilor din fluidele corpului. Este sensibila la caldura si oxigen, pierzandu-si calitatile prin gatire.
Vitamina C
Doza recomandata pentru adulti este de 60 de mg zilnic (70 in cazul femeilor insarcinate). Fumatorii au nevoie de o doza dubla de vitamina C, cel putin 100 mg zilnic.

Principalele avantaje ale vitaminei C

- importanta pentru sanatatea dintilor, gingiilor, pielii, sangelui si oaselor
- ajuta la vindecarea ranilor, fracturilor
- ajuta in asimilarea fierului din alimentatie
- creste rezistenta la infectii si mentine numarul globulelor albe din sange
- ofera protectia antioxidanta, prevenind transformarea nitratilor (din tigari, fum, grasimi, unele legume) in substante cancerigene
- ajuta in tratamentul racelii si gripei

Lipsa de vitamina C poate provoca

- scorbut, boala care cauzeaza hemoragii, pierderea dintilor si umflarea gingiilor
- vindecarea lenta a ranilor si fracturilor
- incheieturi umflate sau dureroase
- aparitia de umflaturi si vanatai pe suprafata pielii
- sangerari nazale
- probleme digestive
- lipsa poftei de mancare
- articulatii dureroase

Intoxicarea cu vitamina C (1000-5000 mg pe zi) poate provoca

- aparitia de pietre la rinichi
- afectarea sistemului imunitar
- simptome de ameteala si greata

Surse de vitamina C

- papaya, portocale, broccoli, ardei gras, capsuni, grepfruit, pepene, rosii, mango, cartof, varza, spanac, lamaie, varza, afine.

Articole asemănătoare

  • Cinci sucuri naturale pentru un sistem imunitar mai puternic

    Portocalele si in general citricele inseamna inainte de toate vitamina C, antioxidanti, vitamina A si zinc (portocalele), si pot fi stoarse pentru suc sau, de ce nu, pot fi gustarea ideala pentru cei mici si cei mari deopotriva.

  • Smoothie cu multa vitamina C

    O solutie naturala si dulce atunci cand vreti sa oferiti organismului o portie generoasa de vitamina C.

  • Fructe pentru un sistem imunitar puternic

    Merele: rosii, galbene sau verzi, indiferent de soi sau de marime, merele sunt unele dintre cele mai populare fructe, si pe buna dreptate. Au multa vitamina C, gust placut, intaresc sistemul imunitar, au fibre si putine calorii, aduc relativ usor senzatia de satietate.

  • Piperul negru in medicina naturista

    O buna sursa de vitamina C sau K, dar si de magneziu, zinc, calciu, fier, potasiu, banalul piper negru (ce contine piperina, componenta care ii da gustul atat de familiar) nu este doar un ajutor de baza in bucatarie, dar poate fi folosit si in terapiile naturiste ca adjuvant in tratarea mai multor afectiuni.

  • Portocalele, mai antioxidante decat suplimentele de vitamina C

    Intr-un studiu intocmit peste ocean, consumul de fructe si-a dovedit superioritatea fata de suplimentele de vitamina C in protectia organismului.