Vitamina C

Vitamina C, cunoscuta si sub numele de acid ascorbic, este o vitamina
solubila in apa. Ca si celelalte vitamine de acest fel, excesul nu
este asimilat in organism, ci este eliminat. Ca antioxidant, vitamina C protejeaza corpul prin distrugerea radicalilor din fluidele corpului. Este sensibila la caldura si oxigen, pierzandu-si calitatile prin gatire.

Doza recomandata pentru adulti este de 60 de mg zilnic (70 in cazul
femeilor insarcinate). Fumatorii au nevoie de o doza dubla de vitamina C, cel putin 100 mg zilnic.

Principalele avantaje ale vitaminei C

Lamaie- importanta pentru sanatatea dintilor, gingiilor, pielii, sangelui si
oaselor
- ajuta la vindecarea ranilor, fracturilor
- ajuta in asimilarea fierului din alimentatie
- creste rezistenta la infectii si mentine numarul globulelor albe din
sange
- ofera protectia antioxidanta, prevenind transformarea nitratilor (din
tigari, fum, grasimi, unele legume) in substante cancerigene
- ajuta in tratamentul racelii si gripei

Lipsa de vitamina C poate provoca

- scorbut, boala care cauzeaza hemoragii, pierderea dintilor si
umflarea gingiilor
- vindecarea lenta a ranilor si fracturilor
- incheieturi umflate sau dureroase
- aparitia de umflaturi si vanatai pe suprafata pielii
- sangerari nazale
- probleme digestive
- lipsa poftei de mancare
- articulatii dureroase

Intoxicarea cu vitamina C (1000-5000 mg pe zi) poate provoca

- aparitia de pietre la rinichi
- afectarea sistemului imunitar
- simptome de ameteala si greata

Surse de vitamina C
- papaya, portocale, broccoli, ardei gras, capsuni, grepfruit, pepene,
rosii, mango, cartof, varza, spanac, lamaie, varza, afine,
etc.

Articole asemănătoare

  • Spanacul, un aliat esential pentru un sistem imunitar puternic

    Banalul spanac are nu mai putin de 15 vitamine si minerale esentiale pentru sanatate: vitamina A si K, vitamina E, vitamina C, calciu, magneziu, fier, potasiu si lista poate continua.

  • Cinci beneficii oferite de sucul de rodii

    Un pahar de suc de rodii ofera organismului vitamina A, vitamina E, vitamina C si acid folic (aproape jumatate din necesarul zilnic), antioxidanti, nutrienti, un tratament naturist eficient sub forma unei bauturi delicioase si mai ales sanatoase.

  • Afinul in medicina naturista

    Daca va plac afinele proaspete trebuie sa stiti ca au multa vitamina C si vitamina A, antioxidanti, gust delicios, efect dezinfectant si antiinflamator.

  • Cinci beneficii aduse de uleiul de catina

    Un supliment alimentar plin de vitamine si nutrienti, uleiul de catina are o cantitate mare de vitamina C (de peste 10 ori mai mult decat intr-o portocala), vitamina E, vitamina A, antioxidanti, acizi grasi Omega 3, 6 si 9, carotenoide, minerale, grasimi sanatoase, si lista substantelor nutritive poate continua.

  • Portocalele, mai antioxidante decat suplimentele de vitamina C

    Intr-un studiu intocmit peste ocean, consumul de fructe si-a dovedit superioritatea fata de suplimentele de vitamina C in protectia organismului.